Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja iPhone - hur återställa utan att "låsa"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag sålde min iPhone 5s för ett par månader sedan och skulle då gå in på iCloud och radera min information på telefonen, jag minns inte exakt vad jag tryckte på då, men när den nya ägaren startade telefonen så kunde han inte använda den då det bara gick att använda mitt apple id på telefonen. Han var snäll och hjälpte mig att fixa det via mitt apple id, jag kommer inte ihåg hur han gjorde.

Nu ska jag sälja min iPhone 6s. Hur ska jag göra för att radera telefonen, men inte "låsa" den till mitt apple id? Den nya ägaren ska kunna starta telefonen och ställa in den som sin iPhone

Hej

Hijackar den här gamla tråden.
Blev nojjig nu när jag säljer min gamla 5s. Jag har följt denna guiden till punkt och pricka. Ser inte min 5s längre i iCloud eller Hitta min iPhone utan bara mina andra 2 enheter men...

Jag fattar inte sista inlägget i guiden. Inte sjutton ska jag behöva kontakta 3 eller? Är det nåt annat jag borde kolla eller missat?

Citerar här:
"6. Kontakta din operatör för att få hjälp med att överföra tjänsten till den nya ägaren. Om du inte använder ett SIM-kort med enheten kan du få hjälp av dem med att överföra tjänsten till den nya ägaren."

Vad menas med detta, kan nån snälla förklara för jag skeppar luren imorgon. Tusen tack på förhand!

Ursprungligen av Fiddster:

Vad menas med detta, kan nån snälla förklara för jag skeppar luren imorgon. Tusen tack på förhand!

Ignorera det steget, måste vara något Apple av misstag tagit med från deras amerikanska sida i översättningen.
Har du loggat ut från iCloud/Hitta min iPhone (och såklart raderat den) så är du "good to go".

Ursprungligen av keptang:

Ignorera det steget, måste vara något Apple av misstag tagit med från deras amerikanska sida i översättningen.
Har du loggat ut från iCloud/Hitta min iPhone (och såklart raderat den) så är du "good to go".

Tusen tack! ?

1
Bevaka tråden