Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google: Hej då Drive för Mac och pc

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google Drive för Mac och pc kommer att tas bort och ersätts istället av nya appen Google Säkerhetskopiering och synkronisering.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-08 14:26

Härifrån laddar man ned nya desktop-appen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-08 16:03
Ursprungligen av Redaktionen:

Google Drive för Mac och pc kommer att tas bort och ersätts istället av nya appen Google Säkerhetskopiering och synkronisering.

Läs hela artikeln här

Intressant.

Ett tag körde jag Insync
https://www.insynchq.com

  • Medlem
  • Nacka
  • 2017-09-11 16:58

Gräv mer här - svår att lista ut vad som sker för oss som kör Drive som en komponent i vår verksamhet. Säkerhet- och synk verkar ju inte täcka hela Drivelösningen - och vad skiljer från Drive File Stream som kommer strax?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-12 13:35
Ursprungligen av Wiberg:

Gräv mer här - svår att lista ut vad som sker för oss som kör Drive som en komponent i vår verksamhet. Säkerhet- och synk verkar ju inte täcka hela Drivelösningen - och vad skiljer från Drive File Stream som kommer strax?

https://support.google.com/a/answer/7491144?h...

Ursprungligen av Wiberg:

Gräv mer här - svår att lista ut vad som sker för oss som kör Drive som en komponent i vår verksamhet. Säkerhet- och synk verkar ju inte täcka hela Drivelösningen - och vad skiljer från Drive File Stream som kommer strax?

Jag tänkte samma sak men kom fram till att det får vår datordrift lösa. Någon nytta ska vi väl ha av en outsourcad datordrift som sitter i low-cost...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2017-09-14 08:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tänkte samma sak men kom fram till att det får vår datordrift lösa. Någon nytta ska vi väl ha av en outsourcad datordrift som sitter i low-cost...

Bra tänkt! För mig och de verksamheter jag är delaktig i är G Suit just en möjlighet att inte behöva outsourca…

Jag fattar inte hur det nya "Goggle Säkerhetskopiering" är tänkt att fungera? Efter jag installerade det börjar det kopiera mina bilder och dokument, trots att jag sagt att den inte ska göra det.

Tidigare hade vi en Google Drive som vi delade ut så att flera människor kunde nå den. Efter att jag uppdaterade till Google Säkerhetskopiering så försvann min synk med den gamla Drive-mappen och allt blev en total soppa.

Har de tagit bort den möjligheten nu? Det verkar idiotkrångligt, hur gör man för att dela en mapp mellan flera personer?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-03 22:18

Google Backup/Foto på datorn laddade upp bilder till Google Foto, så görs inte nu. Nu laddas de upp till Google Drive där de tar upp "plats".
Mer info här.

1
Bevaka tråden