Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringar sker inte automatiskt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här stör mig fruktansvärt mycket. Jag har försökt att aktivera allting för att få mina app-uppdateringar till min iPhone och iPad automatiskt, men de vägrar! Jag måste alltid gå in och klicka på uppdatera.

Finns det någon här som är med i beta-programmet för iOS 11 så får ni gärna rapportera det som en bug.

Det verkar vara allmänt känt om man googlar. Ja, allmänt känt för alla utom Apple då... ?

Har haft det problemet innan jag installerade iOS 11. Har rapporterat in det till Apple (löser sig säkert med en färsk installation - dvs återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopia).

Tänk på att du bör ha strömsparläge avstängt och vara ansluten till wifi för att det ska fungera.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har haft det problemet innan jag installerade iOS 11. Har rapporterat in det till Apple (löser sig säkert med en färsk installation - dvs återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopia).

Tänk på att du bör ha strömsparläge avstängt och vara ansluten till wifi för att det ska fungera.

Tack för svaret.

Telefonen är i kontakt med WiFi minst 16 timmar per dygn och laddas 8-12 timmar. Den borde ju inte ha flera månader gamla uppdateringar på sig då kan man tycka.... ?

Ursprungligen av carlsson:

Tack för svaret.

Telefonen är i kontakt med WiFi minst 16 timmar per dygn och laddas 8-12 timmar. Den borde ju inte ha flera månader gamla uppdateringar på sig då kan man tycka.... ?

Du kan alltid testa det jag föreslog i mitt första inlägg. Annars är det bara att hoppas på bättre tider är jag rädd.

Familjen har 3 ipads och 3 iPhones hemma, moderna, alltid senaste iOS, superWiFi och står på laddning varje natt; ingen har någonsin uppdaterat appar automatiskt sedan år tillbaka (är inställda att göra det). Jag har gett upp...det funkar helt enkelt inte...Apple har inte fixat denna enkla sak (och jag fattar inte varför). Måste alltid uppdatera appar manuellt....vid några på tillfällen har det hänt att den ena iPaden har uppdaterat automatiskt.
Detsamma gäller autoupdate av musik från iTunes på en MacMini-server i hemmet; har aldrig någonsin funkat; iOS-enheterna kommuniserar inte als med iTunes på servern föränn man går in och manuellt säger åt iTunes - eller iOS-enheterna - att börja kommunicera.

Det är uppenbart att Apple inte prioriterar detta med automatiska updates...och man kan ju leva utan det, men att dom inte klarar av detta förvånar mig. Jag har en MacPro på jobbet som är inställd att uppdatera macOS automatiskt och DET funkar klockrent. Ett helt OS! Med omstart och allt! Men appar i en iOS-burk eller nyligen tillagda låtar i ett iTunes på en mac som ska synka över till iOS-burkar? No way.

Precis som du skriver, det funkade med automatisk uppdatering några gånger för några år sen.
Efter det har det varit stiltje på autouppdateringsfronten...

1
Bevaka tråden