Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Vimeo och YouTube

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-09-11 16:41

Du tjatar på om dina problem med blender och vimeo och andra tjänster, som du gjort sedan 2008 nånting från ett av dina gamla tidigare koton. Några av kontona har blivit avstängda för att du är en tjatmupp. Sluta med skiten, du kan aldrig förklara vad du egentligen vill åstadkomma och du blir aldrig nöjd med svaren du får. Kan inte förstå att folk har ork att fortsätta försöka hjälpa dig.

Senast redigerat 2017-09-11 20:05
Ursprungligen av Waran10:

Det är en miljard människor varje dag som gör detta och ni har aldrig hört talas om det.

Kan du ge några exempel?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-11 18:40
Ursprungligen av Waran10:

Jag är i högsta grad idel öra och uppskattar verkligen hjälp med länkar som du skickar. Då förstår jag inte hur du samtidigt kan slänga ur dig. Varför frågar du inte dina kompisar hur de har gjort, där har du säkerligen väldigt bra svar...?

Av vilken anledning skulle jag göra det som funkat i alla år utan klagomål från dom eller mig.

I detta inlägg har du bifogat två länkar. Varför då kan man ju undra. Enligt dig går inte det.. Det spelar väl ingen roll om det är instruktioner från 99 eller färdigprossessade och komprimerade Blenderfiler genom Vimeo eller YouTube vars videolänkar går alldeles utmärkt att bifoga i mejl, flera miljoner varje dag. Så du får ursäkta mig. Lägg dina glas i en sovsäck innan dom går sönder.
Jag vill absolut ha dig som tråddeltagare men sluta upp att släng skit omkring dig. Alla vet att det inte går att bifoga råfiler i mejl, det är det heller ingen som påstått. Man måste gå igen en processor (Mycket bra namn) Man stoppar in en råfil i ena ändan som efter några minuter kommer ut som färdig Videofilm med länk och allt.

Min fråga blir således för 511 gången. Jag vill köpa en egen (Prossessor) som gör om mina råfiler till videofilmer med egen länk. När mottagaren öppnar min bifogade länk i inkommet mejl så dyker bara videofilmen upp med bästa resolution och kvalitet. Ingenting annat och den text jag skrivit in i mejlet. Är de så svårt att fatta. Det är en miljard människor varje dag som gör detta och ni har aldrig hört talas om det. Hjälp jag tror jag drunknar.

Vimeo Pro skryter med att deras processor minsann förbättrar kvalitet på råfiler under tiden den processar, ifall den gjorts med fel instruktioner. Hittills har mina inställningar i Blender vunnit över Vimeos. Självklart är det mitt jobb som skall synas i filmerna.
För mig är allt detta självklara saker 2017.

För att reda ut: råfil är en obearbetad fil med låg komprimering. Tex från en videokamera. Men inte från blender.
Att bifoga länkar till filmer som ligger på nätet (molnet) är sättet att sprida filmer. Man ska/kan inte bifoga filmer i mail.
Processor kan man förvisso kalla Youtube, men då ur bildkvalitets/komprimerings-vinkel. Men när vi snackar distributions av filmen så är termen inte korrekt.

Vimeo Pro processar råfiler ja, men du har inga råfiler ur Blender. En råfil har ofta låg kontrast, och vimeo pro höjer denna automagiskt i sin videoprocessning. Men du har, ur bildteknisk vinkel redan den perfekta looken när du exporterar din film från Blender. Tro 17 att den ser knasig ut om du då låter Vimeo pro bearbeta den som om den vore en råfil.

Citat:

Är det så svårt att fatta?

Du är sjukt otydlig med vad du vill. Är det en, två eller tre saker du vill ha svar på? Speciellt när du blandar ihop, och använder fel termer, och dessutom fyller på med irrelevant och svårlästa sidospår.

Jag gillar att svara, men då får det vara mot en tydlig fråga.

Ursprungligen av carlsson:

Kan du ge några exempel?

Som sagt, kan du ge några exempel på hur detta ser ut? Så att vi andra förstår vad det är du vill ha? Det är ju uppenbarligen "en miljard människor varje dag som gör detta" så det ska väl inte vara så svårt att ge ett, eller några, exempel!?

"En miljard som skickar YouTube Videos med mejl"

Ursprungligen av carlsson:

Som sagt, kan du ge några exempel på hur detta ser ut? Så att vi andra förstår vad det är du vill ha? Det är ju uppenbarligen "en miljard människor varje dag som gör detta" så det ska väl inte vara så svårt att ge ett, eller några, exempel!?

Som du ser har jag inte svarat, av den enkla anledningen att jag svarar inte på löjliga påhopp.

Alla hundratusentals ungar som varje dag skickar roliga videoklipp från YouTube till varandra jorden runt skickar dom dom i brev eftersom dom enligt dig inte kan skicka dom som bifogade filer i mejl.
Berätta gärna hur man skickar YouTubevideos kors och tvärs i världen om man inte gör det med mejl.
Idag skickade jag ett mejl med en nygjord Blenderanimering från mitt YouTubealbum till kompisen som tackade. Det har vi gjort hundratals gånger. Utan problem.

Ja deltar inte i tråden mer, men fortsätta att använda mejl när jag vill skicka Blenderanimeringar från mitt YouTubealbum det tänker jag fortsätta med.

Tråd låst.

Bevaka tråden