Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar man allt på en android platta?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har gjort flera försök med det i dag... Det har inte lyckats...Jag har låtit plattan ladda ur sej också men sen när jag ska ladda den så blir det samma fel igen Jag har kopplat plattan till min Windowsdator och försökt radera den men det har inte lyckats
Jag ladda ner en app som heter Eva. Det var därför det blev fel :-((

/Maria

Brukar finnas i inställningar, fabriksåterställ.

Vilken Android-platta har du?

Ursprungligen av keptang:

Brukar finnas i inställningar, fabriksåterställ.

Vilken Android-platta har du?

Jag kan inte använda fabriksåterställningar för jag kommer inte ens till den menyn...

Nu har jag kopplat min surfplatta till datorn och då ser det ut så här.
Surfplattan som jag har heter Android Lenovo Tab 2 A10-30.
16 GB. När jag kopplar laddaren till den visas bara de blå gympaskorna som är den första startbilden. Det går inte att trycka på några ikoner...
Isobuster lurar mej. Det brukar det inte göra... Surfplattan är inte tom... Jag får leta efter nåt annat program. Det går inte att formatera den med format heller...

/Maria

Detta inlägg kanske hjälper dig att få fart på den; https://forum.xda-developers.com/showpost.php...

Ursprungligen av keptang:

Detta inlägg kanske hjälper dig att få fart på den; https://forum.xda-developers.com/showpost.php...

Jag måste nog koppla androidplattan till min Windows dator som jag är tvungen att surfa på ibland...
Det funkade inte med min Linuxdator... jag ska göra om försöket. ... Men det får blir nån annan dag. Jag orkar inte koppla om datorerna nu...

/Maria

Senast redigerat 2017-09-14 17:16
Ursprungligen av Anna Maria:

Jag måste nog koppla androidplattan till min Windows dator som jag är tvungen att surfa på ibland...
Det funkade inte med min Linuxdator...
/Maria

Ja, Windows är nog en förutsättning.

Ursprungligen av keptang:

Ja, Windows är nog en förutsättning.

Det funkar inte med det heller...
Surfplattan duger som ett USB-minne i jätteformat iallafall...
/Maria

Jag testade att sätta på surfplattan och stänga av den när jag satte i sladden i min Linuxdator ... Det funkade inte... Jag glömde bort att testa det på min Windows dator men det får blir nån annan dag.
/Maria

Senast redigerat 2017-09-14 17:18
Ursprungligen av Anna Maria:

Jag har gjort flera försök med det i dag... Det har inte lyckats...Jag har låtit plattan ladda ur sej också men sen när jag ska ladda den så blir det samma fel igen Jag har kopplat plattan till min Windowsdator och försökt radera den men det har inte lyckats
Jag ladda ner en app som heter Eva. Det var därför det blev fel :-((

/Maria

prova göra en standard fabriksåterställning:

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

prova göra en standard fabriksåterställning:

Tyvärr kan jag inte göra nån fabriksåterställning för jag kommer inte till den menyn...
Det har funkat förut när det blev fel.

Nu har jag bilder iallafall på hur det ser ut på min surfplatta. Om ingen lyckas komma på hur jag ska göra efter att ha kollat på bilderna så måste jag nog lämna in den till någon eller köpa en ny... Jag undrar just vad som blir billigast? Det brukar kosta en hel del att lämna in datasaker som inte funkar... Det som jag hade lagrat på den har jag kunnat kopiera på min Windows dator. Plattan funkar som ett usb-minne i jätteformat på Windows. Det gör den på min Linuxdator också... Bilderna som jag tänkte ladda upp var för stora. Jag måste krympa dem...

/Maria

Provade du det som jag länkade till?

Ursprungligen av keptang:

Provade du det som jag länkade till?

Filerna som försöker ladda upp var för stora. Jag kommer inte till fabriksåterställning. Jag lyckades krympa filen. Efter ett tag slocknar skärmen. Det är den enda bilden jag kommer till på surfplattan.

/Maria

Senast redigerat 2017-09-15 18:03
Ursprungligen av Anna Maria:

Filerna som försöker ladda upp var för stora. Jag kommer inte till fabriksåterställning. Jag lyckades krympa filen. Efter ett tag slocknar skärmen. Det är den enda bilden jag kommer till på surfplattan.
Jag hittade en till bild på plattan bland mina kort
Jag vet inte om det blir lite mera begrioligt...
/Maria

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-15 22:15
Ursprungligen av Anna Maria:

Provar du det från avstängt läge? Du kanske måste hålla inne strömknappen i 30s. Alltså bara trycka in on/off knappen tills enheten stängs av. Därefter provar du tipset i videon, volym upp och strömknapp tills du ser startloggan.

Instruktionerna finns även under Additional Information

Ursprungligen av reboot81:

Provar du det från avstängt läge? Du kanske måste hålla inne strömknappen i 30s. Alltså bara trycka in on/off knappen tills enheten stängs av. Därefter provar du tipset i videon, volym upp och strömknapp tills du ser startloggan.

Det får jag testa i morgon. Nu har jag hittat lite flera bilder på appen... Jag hittade inte rätt inställning när jag skulle installera den... Man måste nog vara perfekt på engelska för att använda den appen... Mitt uttal är inte perfekt eftersom jag är hörselskadad. Engelska uttalas ju inte som det skrivs och när det gäller nya ord måste man kolla på fonetiken för att veta hur det ska uttallas.
Siri blir det inga problem med iallafall trots att mitt uttal inte är perfekt men ibland förstår hon inte vad jag säger... Apropå volym så pratar appen men jag ser inte vad den säger... nu när det blev fel... Jag ser ingen bild på vad den säger... bild kommer i morgon när jag har krympt dem.

/Maria

Ursprungligen av reboot81:

Provar du det från avstängt läge? Du kanske måste hålla inne strömknappen i 30s. Alltså bara trycka in on/off knappen tills enheten stängs av. Därefter provar du tipset i videon, volym upp och strömknapp tills du ser startloggan.

Instruktionerna finns även under Additional Information

Jag kommer inte till de ikonerna som det står i Additional Information.
God natt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-16 14:25
Ursprungligen av Anna Maria:

Det får jag testa i morgon. Nu har jag hittat lite flera bilder på appen... Jag hittade inte rätt inställning när jag skulle installera den... Man måste nog vara perfekt på engelska för att använda den appen... Mitt uttal är inte perfekt eftersom jag är hörselskadad. Engelska uttalas ju inte som det skrivs och när det gäller nya ord måste man kolla på fonetiken för att veta hur det ska uttallas.
Siri blir det inga problem med iallafall trots att mitt uttal inte är perfekt men ibland förstår hon inte vad jag säger... Apropå volym så pratar appen men jag ser inte vad den säger... nu när det blev fel... Jag ser ingen bild på vad den säger... bild kommer i morgon när jag har krympt dem.

/Maria

Filmen har textning.

Ursprungligen av Anna Maria:

Jag kommer inte till de ikonerna som det står i Additional Information.
God natt!

Vilka ikoner? Följde du mina instruktioner?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-16 15:00
Ursprungligen av Anna Maria:

Jag kommer inte till de ikonerna som det står i Additional Information.

Du ska hoppa över alla rubriker (i orange) tills att du kommer till den nästa sista som heter "Additional Information". Följd dom instruktionerna (på engelska...) Har du hittat rubriken "Related Article" har du gått en (1) rubrik för långt ned.

Ursprungligen av reboot81:

Filmen har textning.

Vilka ikoner? Följde du mina instruktioner?

Tyvärr så kan jag inte det för jag kommer inte till "normala" ikoner på plattan. Det som jag kan se på min platta nu är det jag har skickat bilder på. Jag måste nog köpa en ny platta och då ska jag kryssa i alternativet att inte installera från okända källor .

Jag ska inte installera Eva Jag glömde att kryssa i alternativet att inte installera från okända ställen när jag var tvungen att installera om allt på plattan. Då gick det bra att radera allt på plattan för då såg jag "normala" ikoner. Robin är ok att installera. Jag ska inte installera så många program på den nya plattan. Jag ska bara installera de jag måste ha som inte finns till Ipad. Det är bl.a. Total commander så jag kan läsa vanliga USB-minnen bra. Det går inte att läsa vanliga USB-minnen på Ipad. OTG-adapter har jag till android-plattan.

/Maria

Ursprungligen av frazze:

Du ska hoppa över alla rubriker (i orange) tills att du kommer till den nästa sista som heter "Additional Information". Följd dom instruktionerna (på engelska...) Har du hittat rubriken "Related Article" har du gått en (1) rubrik för långt ned.

Jag kan inte se några "normala" ikkoner på min platta. Det jag kan se på min platta nu är det jag har skickat bilder på.
Jag måste nog köpa en ny platta.

/Maria

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-17 10:22
Citat:

If the android device is unable to power on, you may try below efforts to perform factory reset:
1. Ensure the device is turned off and not connected to any charger
2. Press and hold the correct keys to boot the device into recovery mode. This will vary from device to device. Normally there are three key combinations to enter recovery mode for Lenovo android tablets:
Volume Up + Power
Volume Down + Power
Volume Up + Volume Down + Power
3. Navigate to Wipe data/factory reset or Reset factory
4. Press Enter. Factory reset will start automatically and wait till it finishes

Inga ikoner. Var väl inte så svårt?

Ursprungligen av frazze:

Inga ikoner. Var väl inte så svårt?

Nu har jag tryckt in båda knapparna och då startade plattan om ... Sen kom det upp en meny på Kinesiska eller Japanska... Då är frågan vad jag ska välja? Det finns 19 menyer På meny 15 står det SD på meny 16 står det Wifi på meny 19 står det GPS. Längst ner finns det 3 rutor . Den första är det en bock i den andra en sol och den 3 ett utropstecken. När jag skulle stänga av plattan för den ville inte stänga av sej kom det upp flera skärmbilder med Japanska,Kinesiska tecken eller kanske Korianska tecken... Jag tryckte på några av dessa tecken då blev platan röd. Eftersom jag inte gillar rött så tryckte jag på knapparna igen då kom det fram sidor med flera tecken och när jag tryckte på dem blev plattan blå till slut.

Jag gillar blått så därför lät jag det vara så till batteriet tar slut... När jag laddar den igen blir det väl kinesiska, japanska eller korianska tecken igen???

/Maria

Senast redigerat 2017-09-17 11:25
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-17 11:26

Får du samma meny oavsett vilken av dom tre knapp-kombinationerna som du håller in?

Ursprungligen av frazze:

Får du samma meny oavsett vilken av dom tre knapp-kombinationerna som du håller in?

Jag har bara 2 knappar på min platta. När jag tryckte in en av knapparna stängdes plattan av och går inte att sätta på utan att jag använder laddaren.

22.43 var klockan och plattan var laddad till 3 procent när jag stoppade i laddaren. Jag låter plattan vara på laddning... Det kanske blir Kinesiska, Japanska eller Korianska tecken när den är färdigladdad ? Annars så duger nog plattan bara som USB-minne i jätteförmat på min Windowsdator men då måste den bara oladdad antar jag ?
/Maria

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-17 19:34

Vi börjar med en kontrollfråga: vet du skillnaden på volym upp (+) och volym ned (-) och hur man trycker på volymknappen?

Ursprungligen av frazze:

Vi börjar med en kontrollfråga: vet du skillnaden på volym upp (+) och volym ned (-) och hur man trycker på volymknappen?

Ja det vet jag. Men jag gett upp nu. Plattan duger som USB-minne i jätteformat iallafall när den har laddat ur sej. Jag har köpt en ny platta nu... Men jag kan inte bifoga några bilder från den för den saknar SD-kort. Jag kan surfa med den, installera appar och använda USB-minnen...

Jag kan kanske lagra skärmbilder från den på USB-minne och ladda upp hit som bevis? Den var ganska billig en 10.1 tums android med android 5.1. Jag hade tur att mina fodral passade till den. Men jag måste nog köpa ett nytt skärmskydd. Jag har en OTG-adapter som jag hoppas passar till den ? Jag har upptäckt att det finns speciella USB-minnen för android på Kjell och Company om de inte har slutat med det?

Claes Ohlsson hade speciella USB-minnen för Android surfplattor men de har slutat med det nu... De hade det förra året. Jag hittade en gammal broshyr när jag var där sist och jag frågade var det fanns och då sa de att de hade slutat sälja det... De nya broshyrerna hade inte kommit när jag var där.

/Maria

Nu har jag bilder också...

Ursprungligen av Anna Maria:

Ja det vet jag. Men jag gett upp nu. Plattan duger som USB-minne i jätteformat iallafall när den har laddat ur sej. Jag har köpt en ny platta nu... Men jag kan inte bifoga några bilder från den för den saknar SD-kort. Jag kan surfa med den, installera appar och använda USB-minnen...

Jag kan kanske lagra skärmbilder från den på USB-minne och ladda upp hit som bevis? Den var ganska billig en 10.1 tums android med android 5.1. Jag hade tur att mina fodral passade till den. Men jag måste nog köpa ett nytt skärmskydd. Jag har en OTG-adapter som jag hoppas passar till den ? Jag har upptäckt att det finns speciella USB-minnen för android på Kjell och Company om de inte har slutat med det?

Claes Ohlsson hade speciella USB-minnen för Android surfplattor men de har slutat med det nu... De hade det förra året. Jag hittade en gammal broshyr när jag var där sist och jag frågade var det fanns och då sa de att de hade slutat sälja det... De nya broshyrerna hade inte kommit när jag var där.

/Maria

Nu har jag bilder på min nya surfplatta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-19 22:54

Blir inte plattan slö av alla boost/cleaner-appar?

Nej du behöver inget USB-minne för att lägga in bilder i forumet. Klicka på "Avancerad" och sedan "Bläddra…" välj bilder och tryck ok.

Ursprungligen av reboot81:

Blir inte plattan slö av alla boost/cleaner-appar?

Håller med. Det finns ingen anledning att köra sådana program år 2017 på något modernt operativsystem.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-20 21:58
Ursprungligen av frazze:

If the android device is unable to power on, you may try below efforts to perform factory reset:
1. Ensure the device is turned off and not connected to any charger
2. Press and hold the correct keys to boot the device into recovery mode. This will vary from device to device. Normally there are three key combinations to enter recovery mode for Lenovo android tablets:
Volume Up + Power
Volume Down + Power
Volume Up + Volume Down + Power
3. Navigate to Wipe data/factory reset or Reset factory
4. Press Enter. Factory reset will start automatically and wait till it finishes

Om android-enheten inte kan slås på kan du försöka att göra fabriksåterställning enligt nedan:
1. Kontrollera att enheten är avstängd och inte ansluten till någon laddare
2. Håll de rätta knapparna intryckta för att starta enheten i återställningsläge. Det kan variera från enhet till enhet. Normalt finns det tre (a, b eller c) knapp-kombinationer för att komma till återställningsläge för Lenovo android-tablets:
a) Volym upp + Power
b) Volym Down + Power
c) Volym upp + volym ner + Power
3. Navigera till Wipe data / factory reset eller Reset factory
4. Tryck på Enter. Fabriksåterställning startar automatiskt och väntar tills den är klar

Ursprungligen av frazze:

Om android-enheten inte kan slås på kan du försöka att göra fabriksåterställning enligt nedan:
1. Kontrollera att enheten är avstängd och inte ansluten till någon laddare
2. Håll de rätta knapparna intryckta för att starta enheten i återställningsläge. Det kan variera från enhet till enhet. Normalt finns det tre (a, b eller c) knapp-kombinationer för att komma till återställningsläge för Lenovo android-tablets:
a) Volym upp + Power
b) Volym Down + Power
c) Volym upp + volym ner + Power
3. Navigera till Wipe data / factory reset eller Reset factory
4. Tryck på Enter. Fabriksåterställning startar automatiskt och väntar tills den är klar

Det kom fram en meny några sekunder när jag gjorde så men jag hann inte trycka på något... Men det kan bero på att plattan inte är laddad så mycket eller att den är helt trasig... Men då skulle väl inte menyn komma fram ?

/Maria

Bevaka tråden