Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Iphone är du mest intresserad av?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu när Apple presenterat årets Iphone-modeller är vi nyfikna. Om du ska köpa en ny, vilken modell är du mest intresserad av?

Läs hela artikeln här

Iphone X är helt klart lockande. Ser fantastiskt fin ut! FaceID verkade dock vara en långsam process, inte alls samma hastigheter som Touch ID. Dessutom är jag fortfarande nöjd med min 7 Plus. Hade jag varit i köptankar hade X varit intressant men lite dyr.

Jag avvaktar till nästa år och hoppas på en fingeravtryckssensor under skärmen.

  • Medlem
  • 2017-09-13 16:01

Jag köper ogärna version 1.0 av en helt ny produkt eller design. Andra får gå på minorna och ta smällarna

Min 7 Plus fungerar bra och blir det en uppgradering så blir det i så fall till en 8 Plus.

  • Medlem
  • 2017-09-13 16:24

iPhone X förstås. OLED-skärm, bättre batteritid och ny design. Precis det jag efterfrågade.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-13 16:26

Ligger lågt till nästa år.

Jag är så sugen på att få klämma och känna på Iphone X och när jag väl gjort det misstänker jag att köpsuget kommer vara enormt. Tycker min 7 Plus fysiskt är för stor, tycker kanterna känns stora numera. Face ID verkar så smidigt. Tycker det är ett jäkla trassel att jag inte bara kan ta upp telefonen och göra grejer, utan måste få dit ett finger som förhoppningsvis läses av korrekt, eller slå in en kod.

  • Medlem
  • 2017-09-13 17:24

Iphone SE eftersom den ligger inom finansiellt räckhåll (och är så stor som jag vill ha den). Skulle vara trevligt med bättre kamera och (kanske) Apple Pay. Snabbare processor bäddar för framtiden. Men min Iphone 5s duger gott i dagsläget.

  • Superhjälte
  • 2017-09-13 17:28

iPhone X om Face ID håller vad det lovar.

Vad är det som skiljer tex 8 plus mot 7 plus?
Av de Specifikationer jag sett är det bara att det är en ny systemkrets, kan detta stämma eller har jag missa nåt?

Ursprungligen av Laserturken:

Vad är det som skiljer tex 8 plus mot 7 plus?
Av de Specifikationer jag sett är det bara att det är en ny systemkrets, kan detta stämma eller har jag missa nåt?

Glasbaksida, trådlös laddning, snabbladdning och chipset.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2...

  • Medlem
  • 2017-09-13 17:46
Ursprungligen av keptang:

Glasbaksida, trådlös laddning, snabbladdning och chipset.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2...

Snabbladdning bara om du pyntar upp många hundralappar och köper rätt laddare.

https://www.macrumors.com/2017/09/12/iphone-x...

Dåligt Apple. Väldigt dåligt.

Ursprungligen av Ljung:

Snabbladdning bara om du pyntar upp många hundralappar och köper rätt laddare.

https://www.macrumors.com/2017/09/12/iphone-x...

Dåligt Apple. Väldigt dåligt.

Ja, det är väldigt märkligt. Och att det krävs minst en 29W-laddare från Apple för att snabbladda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-13 18:29

X är för dyr för det (ringa)mervärde jag kan se just nu. Dessutom är den alldeles för tung. 8:an känns mer logisk för mig. Men den signalerar inget stort mervärde jämfört med min 7:a som jag är grymt nöjd med. Just nu känns det som att jag kommer vänta ett år och sikta på 8S eller XS(eller vad den kommer heta). Möjligen smälter de samman 8 och X till 8S..?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-09-13 18:41

iPhone X lockar mest men tar det lugnt att tag då min nuvarande 6S+ fungerar utmärkt än. Face Id ska jag nog lätt kunna vänja om mig med, den svarta kanten där uppe är jag lite mera tveksam till.
Tycker designen på telefonen är riktigt fin och vill gärna kolla lite på ett fysiskt exemplar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-13 18:45
Ursprungligen av Laserturken:

Vad är det som skiljer tex 8 plus mot 7 plus?
Av de Specifikationer jag sett är det bara att det är en ny systemkrets, kan detta stämma eller har jag missa nåt?

Bättre kameror, bl.a har båda sensorerna optisk bildstabilisering. Ny signalkrets som bl.a. erbjuder nya effekter vid porträttbildstagning. True Tone-skärm. Bluetooth 5.0. Nfc med läsläge. Trådlös/snabb-laddning.

iphone X är vad iphone 8 borde varit. Efter eventet ångrar jag absolut inte köpet av min Samsung galaxy s8: trådlös laddning, heltäckande skärm med en vacker formgivning, upplåsning både via fingeravtryck & ansiktsigenkänning, OLED, bästa kameran (haft de flesta iphones) jag haft. Allt detta för 7,500 kr. Apple borde skämmas att ta ett sådant hutlöst pris

  • Medlem
  • 2017-09-13 18:55
Ursprungligen av phasioboy:

iphone X är vad iphone 8 borde varit. Efter eventet ångrar jag absolut inte köpet av min Samsung galaxy s8: trådlös laddning, heltäckande skärm med en vacker formgivning, upplåsning både via fingeravtryck & ansiktsigenkänning, OLED, bästa kameran (haft de flesta iphones) jag haft. Allt detta för 7,500 kr. Apple borde skämmas att ta ett sådant hutlöst pris

Visst är det härligt när man inser att man har valt rätt väg. Grattis och lycka till i fortsättningen!

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu när Apple presenterat årets Iphone-modeller är vi nyfikna. Om du ska köpa en ny, vilken modell är du mest intresserad av?

Läs hela artikeln här

Ingen av dem ärligt talat. Har en sjua nu och vill ha 3,5mm jack så får bli en android eller en 6s. Betalar inte 8000kr för en iPhone 8 med en 4 år gammal skärm och design.

  • Medlem
  • 2017-09-13 20:22
Ursprungligen av Ljung:

Snabbladdning bara om du pyntar upp många hundralappar och köper rätt laddare.

https://www.macrumors.com/2017/09/12/iphone-x...

Dåligt Apple. Väldigt dåligt.

Det var faktiskt sniket även för Apple

  • Medlem
  • 2017-09-13 20:24
Ursprungligen av phasioboy:

iphone X är vad iphone 8 borde varit. Efter eventet ångrar jag absolut inte köpet av min Samsung galaxy s8: trådlös laddning, heltäckande skärm med en vacker formgivning, upplåsning både via fingeravtryck & ansiktsigenkänning, OLED, bästa kameran (haft de flesta iphones) jag haft. Allt detta för 7,500 kr. Apple borde skämmas att ta ett sådant hutlöst pris

S8 är nästan dubbelt så ljusstark som iPhone X vilket är märkligt då Samsung tillverkar båda skärmarna

Ursprungligen av keptang:

Glasbaksida, trådlös laddning, snabbladdning och chipset.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2...

Ursprungligen av reboot81:

Bättre kameror, bl.a har båda sensorerna optisk bildstabilisering. Ny signalkrets som bl.a. erbjuder nya effekter vid porträttbildstagning. True Tone-skärm. Bluetooth 5.0. Nfc med läsläge. Trådlös/snabb-laddning.

Tackar, jag blev lite oroligt där ett tag men då är allt i sin ordning.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-09-13 21:34
Ursprungligen av Redaktionen:

Nu när Apple presenterat årets Iphone-modeller är vi nyfikna. Om du ska köpa en ny, vilken modell är du mest intresserad av?

Läs hela artikeln här

Har 6s just nu och velar mellan 8plus och X. Jag är besviken över Apples formulering "edge to edge display" eftersom jag anser att "edges" är för synliga. Det är några millimeter från telefonens kanter och det är inte "no bezel" design som jag har förväntat mig. Är petig, jag vet, och det är ju mycket skärm ändå, men nej, hade kännt mig lurad på något sätt.
Jag tycker att alla som kan/vill punga ut så mycket pengar har rätt till vissa krav.
Med en 8plus hade jag fått en gediget uppgraderad enhet, kanonbra kameror (precis som i X) och storleken bryr jag mig inte om.
Just my 2 cents

  • Medlem
  • International user
  • 2017-09-13 21:38

Man måste inte köpa saker när dom precis släppt så går ju att avakta lite pris säkningar lär komma nästa år:)

Sen vet jag inte hur ni ser på saken men man byter inte ecosystem bara för att priset inte är rätt, inte efter 10år

  • Medlem
  • 2017-09-13 21:43
Ursprungligen av homesick:

Har 6s just nu och velar mellan 8plus och X. Jag är besviken över Apples formulering "edge to edge display" eftersom jag anser att "edges" är för synliga. Det är några millimeter från telefonens kanter och det är inte "no bezel" design som jag har förväntat mig. Är petig, jag vet, och det är ju mycket skärm ändå, men nej, hade kännt mig lurad på något sätt.
Jag tycker att alla som kan/vill punga ut så mycket pengar har rätt till vissa krav.
Med en 8plus hade jag fått en gediget uppgraderad enhet, kanonbra kameror (precis som i X) och storleken bryr jag mig inte om.
Just my 2 cents

Och med en 8 eller 8 Plus får du GIGANTISKA bezels.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-09-13 21:50

De skiljer i tele kameran mellan 8 plus och X. 8 Plus har ƒ/2,8 och saknar optisk bildstabilisering medans X har ƒ/2,4 och har optisk bildstabilisering.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-13 22:04
Ursprungligen av homesick:

....

Jag tycker att alla som kan/vill punga ut så mycket pengar har rätt till vissa krav.
.....

Nej, inga krav. Du köper en produkt från en leverantör som gör "löpandeband-produkter". Önskemål kan du ha, men krav kan du bara ställa vid en egen upphandling/beställning.

iPhone X verkar riktigt häftig och något som jag gärna skulle köpa. Det finns dock en sak som gör att jag inte kommer köpa den och det är bildförhållandet och därmed även formen. Den är långsmal vilket jag personligen ogillar då jag inte tycker det är bekvämt att hålla i. Den nya trenden är att telefonerna skall se ut på detta sätt. Bildförhållandet är på många av premiumtelefonerna 18:9 (2:1) eller 18,5:9. Apple har nu tagit detta ännu längre med ett bildförhållande på 19,5:9. Detta leder till att det blir jobbigare att läsa texter och att man blir tvungen att skrolla mer. Jag föredrar 16:9 och önskar att det kunde komma en premiumtelefon med förhållandet 16:10.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-13 22:29

Va? Det visste jag inte. Det var det sämsta med Samsung S8 när jag såg den.
Då kanske jag struntar i iPhone X.

Ursprungligen av kenjon:

Va? Det visste jag inte. Det var det sämsta med Samsung S8 när jag såg den.
Då kanske jag struntar i iPhone X.

Jo tyvärr är det så. iPhone X är ännu mer långsmal än Samsungs senaste modeller. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-13 23:11

8 helt klart.
X är en fingervisning om framtiden.
SE hade gärna fått en uppdatering.

Bevaka tråden