Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blodsockermätning på AppleWatch 3

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det gick för fort när man pratade om att den skall kunna mäta blodsocker. Någon som har mer info - eller snappade snabbare än undertecknad? Står/hittar inget på deras hemsida.

  • Medlem
  • 2017-09-12 22:03
Ursprungligen av adress@mac:

Det gick för fort när man pratade om att den skall kunna mäta blodsocker. Någon som har mer info - eller snappade snabbare än undertecknad? Står/hittar inget på deras hemsida.

Det handlar om separata blodsockermätare som paras ihop med klockan. Klockan i sig kan inte mäta blodsocker. Det hade varit en kioskvältare av monumentala mått om den kunde det.

Ursprungligen av Ljung:

Det handlar om separata blodsockermätare som paras ihop med klockan. Klockan i sig kan inte mäta blodsocker. Det hade varit en kioskvältare av monumentala mått om den kunde det.

I så fall ingen nyhet. Det finns redan. Har det själv. Läste för ngr månader sedan om ett nytt patent för Apple vad gäller att mäta blodsocker - utan penitrering av huden.
Var det separat mätare dom sa på konventet alltså ?

  • Medlem
  • 2017-09-12 22:27
Ursprungligen av adress@mac:

I så fall ingen nyhet. Det finns redan. Har det själv. Läste för ngr månader sedan om ett nytt patent för Apple vad gäller att mäta blodsocker - utan penitrering av huden.
Var det separat mätare dom sa på konventet alltså ?

Nej, de sa väl egentligen ingenting, annat att det nämndes i en film där de visade olika användningsområden för klockan.

Men om klockan hade kunnat mäta blodsocker utan annan utrustning så hade de definitivt sagt det VÄLDIGT HÖGT OCH TYDLIGT och aktiekursen hade gått bananas rakt upp i himlen

Det kommer säkert någon gång. Men det kom inte nu.

Ursprungligen av Ljung:

Nej, de sa väl egentligen ingenting, annat att det nämndes i en film där de visade olika användningsområden för klockan.

Men om klockan hade kunnat mäta blodsocker utan annan utrustning så hade de definitivt sagt det VÄLDIGT HÖGT OCH TYDLIGT och aktiekursen hade gått bananas rakt upp i himlen

Det kommer säkert någon gång. Men det kom inte nu.

Ok - då fattade jag fel. Vet inte varför han nämnde det ens i så fall. Vänta och se är det som gäller?

Ursprungligen av adress@mac:

I så fall ingen nyhet. Det finns redan. Har det själv. Läste för ngr månader sedan om ett nytt patent för Apple vad gäller att mäta blodsocker - utan penitrering av huden.
Var det separat mätare dom sa på konventet alltså ?

Var väl detta jag tänkte på.....

Ursprungligen av adress@mac:

Var väl detta jag tänkte på.....

Skulle detta vara tekniken Apple syftar på - för att slippa nål. Omöjligt är det inte.

Ursprungligen av adress@mac:

Ok - då fattade jag fel. Vet inte varför han nämnde det ens i så fall. Vänta och se är det som gäller?

Därför att de beskrev vad man kan använda klockan till samt att det fanns ett användarbrev till föräldrar till en flicka som nyss fått typ ett diabetes. De beskrev hur Apple Watch hjälpte dem att hantera sjukdomen

Ursprungligen av BlackSmp:

Därför att de beskrev vad man kan använda klockan till samt att det fanns ett användarbrev till föräldrar till en flicka som nyss fått typ ett diabetes. De beskrev hur Apple Watch hjälpte dem att hantera sjukdomen

Ok. Den hjälper mig med att hålla koll på min diabetes. Tack för svaret.

Ursprungligen av adress@mac:

I så fall ingen nyhet. Det finns redan. Har det själv. Läste för ngr månader sedan om ett nytt patent för Apple vad gäller att mäta blodsocker - utan penitrering av huden.
Var det separat mätare dom sa på konventet alltså ?

Vilken mätare har du? Stöds den av landstinget så den blir gratis? Om inte, vad kostar den och vad kostar teststickorna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-09-16 00:31
Ursprungligen av Sörppa:

Vilken mätare har du? Stöds den av landstinget så den blir gratis? Om inte, vad kostar den och vad kostar teststickorna?

Det vill jag också veta ? Har idag en Freestyle Libre och det hade varit kanon om man kunde se blodsockervärdet i klockan ?

Ursprungligen av Sörppa:

Vilken mätare har du? Stöds den av landstinget så den blir gratis? Om inte, vad kostar den och vad kostar teststickorna?

Gratis lär den inte bli, någon betalar för dig.
Här i Abu Dhabi kostar Freestyle Libre 1250:- så det känns i plånboken men är värt det!

1
Bevaka tråden