Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när det uppdateras idag, någon som vet om Telia play plus funkar med nya uppdateringen ?

Ursprungligen av ibeardtech:

Nu när det uppdateras idag, någon som vet om Telia play plus funkar med nya uppdateringen ?

Har gjort det för mig under beta perioden och fungerar med GM

Okej, trodde de skulle släppas idag oxå ihop med mobilen?

idag är releasedag. GM skickas ut innan release och blir troligen release när det är dags

Vad är de bästa med nya Apple TV uppdateringen ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:57
Ursprungligen av ibeardtech:

Vad är de bästa med nya Apple TV uppdateringen ?

Ingen aning, såg ingen uppenbar skillnad (på ATV4).

Jag håller med. Tror att det mesta ligger under ytan för app utvecklare

Jag minns inte direkt något speciellt men de lade väl till ett mörkt tema?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-09-19 20:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag håller med. Tror att det mesta ligger under ytan för app utvecklare

Jag minns inte direkt något speciellt men de lade väl till ett mörkt tema?

Mörkt tema har jag kört länge. Tror det kom i tvOS 10. Däremot ska det nu finnas möjlighet att den automatiskt växlar beroende på om det är ljust/mörkt utomhus.

Vad är vitsen med att välja större minne?

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Vad är vitsen med att välja större minne?

Goddag yxskaft-svar: det ryms mer. Troligtvis inte så många som behöver det.

Jag har en sedan länge en Apple TV och i den lagrar jag ingenting. Vad jag är ute efter är vad som skall lagras. Om det handlar om stora datamängder borde man kunna ansluta ett externt minne. Nu strömmar jag från iMac,iPad och iPhone.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-10-05 09:54
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Vad är vitsen med att välja större minne?

Om man laddar ner mycket spel så fylls det interna minnet, då spel oftast är ganska stora och inte streamas som film och tv-serier etc.

Ursprungligen av Jedih:

Om man laddar ner mycket spel så fylls det interna minnet, då spel oftast är ganska stora och inte streamas som film och tv-serier etc.

Det är inte riktigt sant eftersom man inte laddar ner hela applikationerna. Det är bara 200 M som lagras på ATV, resten tas ner när man använder den.

(Brasklapp: så vitt som jag minns)

  • Medlem
  • Borås
  • 2017-10-05 10:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte riktigt sant eftersom man inte laddar ner hela applikationerna. Det är bara 200 M som lagras på ATV, resten tas ner när man använder den.

(Brasklapp: så vitt som jag minns)

Fast nu är det ändrat till 4GB, så helt plötsligt blev större minne mer intressant. Men jag har bara 32 på mina och saknar inte mer än.

Ursprungligen av Ola:

Fast nu är det ändrat till 4GB, så helt plötsligt blev större minne mer intressant. Men jag har bara 32 på mina och saknar inte mer än.

Ok, jag har inte uppdaterat mig på det området (därför brasklappen) men det diskuterades rätt mycket inför introduktionen av ATV G4.

Jag är i alla fall långt från att fylla mina 32

Och nu kan man äntligen se vilka filmer som har stöd för Dolby Atmos på Netflix (via Apple TV). Fanns ingen markering på filmen Hold the dark när jag började se filmen. Blev därför förvånad när jag ser att förstärkaren signalerade Atmos! Kollade en gång till på Netflix presentation av filmen och nu listades den med en tydlig Atmos-symbol. ?

1
Bevaka tråden