Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg högtalarvolym iPhone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-09-17 22:10

Har ett bra tag haft väldigt lågt ljud i högtalarfunktionen på min 7 Plus och det är lite störande. Har en liten spricka i skärmen så att skicka in den för garantikontroll är uteslutet.
Min fråga är; kan det verkligen vara mjukvarurelaterat så det är värt att prova en återställning? Har givetvis testat hårdomstart. Sitter på iOS 11 GM, men har varit så sen tidigare versioner också. Det är inte direkt nåt sprakande ljud utan bara väldigt mycket lägre ur bägge högtalarna än det varit förut.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-17 22:14
Ursprungligen av CEk:

Har ett bra tag haft väldigt lågt ljud i högtalarfunktionen på min 7 Plus och det är lite störande. Har en liten spricka i skärmen så att skicka in den för garantikontroll är uteslutet.
Min fråga är; kan det verkligen vara mjukvarurelaterat så det är värt att prova en återställning? Har givetvis testat hårdomstart. Sitter på iOS 11 GM, men har varit så sen tidigare versioner också. Det är inte direkt nåt sprakande ljud utan bara väldigt mycket lägre ur bägge högtalarna än det varit förut.

Ingen begränsning på ljudet? Det gäller alla ljudkällor? Även samtal?

Edit: heter "volym gräns" och ligger under Musik i inställningar.

Senast redigerat 2017-09-17 22:26
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-09-17 22:43
Ursprungligen av reboot81:

Ingen begränsning på ljudet? Det gäller alla ljudkällor? Även samtal?

Edit: heter "volym gräns" och ligger under Musik i inställningar.

Känner mig lite dum nu, men en ryss på Youtube löste det åt mig. Bensin, tops och en tandborste. Voilá! Haha

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-18 07:07
Ursprungligen av CEk:

Känner mig lite dum nu, men en ryss på Youtube löste det åt mig. Bensin, tops och en tandborste. Voilá! Haha

Lust att länka?
Har lågt ljud på min 6S plus med.

Ursprungligen av Json_81:

Lust att länka?...

https://www.google.se/search?q=cleaning+speak...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-18 16:57

Jo tack, jag är googlekunnig också.

Det genererar dock ganska många träffar med ungefär lika många metoder så om han hittat en som han tycker fungerade bra så var just den videon jag ville se.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-09-21 00:35
Ursprungligen av Json_81:

Jo tack, jag är googlekunnig också.

Det genererar dock ganska många träffar med ungefär lika många metoder så om han hittat en som han tycker fungerade bra så var just den videon jag ville se.

Här var den jag följde, funkade finfint: https://youtu.be/nSTcxxBwSjQ

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-21 09:56
Ursprungligen av CEk:

Här var den jag följde, funkade finfint: https://youtu.be/nSTcxxBwSjQ

Tack, ska prova när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden