Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittat bugg iOS11

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2017-09-21 18:21

Problem solved. Problemet har att göra med ett problem mellan iPhone och den mobilleverantör man har. Visa nr går att fixa till gm att man går in på operatör slår av autoläget väntar en stund slår på auto igen och helt plötsligt fungerar knapen igen. Man tvingar på så sätt telefonen att prata med telefonnätet problem solved ?

Ursprungligen av Heden:

Nej, syftar på ikonen som är högst uppe till höger, till vänster om batteriindikatorn.
Ok - du menar på hemskärmen?

Edit: Första gången jag tog en skärmdump med iOS11, riktigt smidigt! ?

Ingen bugg utan mer en nyhet tror jag. Sätter man ett finger exempelvis på batterisymbolen
i överkant av skärmen så dyker den upp mitt på skärmen förstorad vilket är bra för oss med
läsglasögon.

Ursprungligen av RolexJocke:

Ingen bugg utan mer en nyhet tror jag. Sätter man ett finger exempelvis på batterisymbolen
i överkant av skärmen så dyker den upp mitt på skärmen förstorad vilket är bra för oss med
läsglasögon.

Fungerar inte här på en iPhone 6s eller en iPad Pro. Trycka på batterisymbolen uppe i högra hörnet?

Ursprungligen av keptang:

Fungerar inte här på en iPhone 6s eller en iPad Pro. Trycka på batterisymbolen uppe i högra hörnet?

Där ser man, jag har en iPhone7 och på min iPad Pro 12,9 går det inte ser jag nu.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-21 20:00
Ursprungligen av keptang:

Fungerar inte här på en iPhone 6s eller en iPad Pro. Trycka på batterisymbolen uppe i högra hörnet?

Oavsiktligt aktiverat något hjälpmedel på iPhone?

Ursprungligen av frazze:

Oavsiktligt aktiverat något hjälpmedel på iPhone?

Troligtvis, men inte jag.

Tack, djupt tacksam! Min dotters iPhone SE hade detta och jag trodde jag skulle få hålla på med en lösning i flera timmar/dagar eller vänta på buggfix från Apple...men så hittar jag detta! Klockrent (hade själv aldrig listat ut att testa detta).

Ursprungligen av Josch71:

Problem solved. Problemet har att göra med ett problem mellan iPhone och den mobilleverantör man har. Visa nr går att fixa till gm att man går in på operatör slår av autoläget väntar en stund slår på auto igen och helt plötsligt fungerar knapen igen. Man tvingar på så sätt telefonen att prata med telefonnätet problem solved ?

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2017-09-22 13:24

Bra!

Det är rätt enkelt när man vet hur man gör. Irriterande fel när inget händer när man trycker på knappen. Bra att du gjorde dottern nöjd, trevlig helg!?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2017-09-22 15:21

Vart rapporterar man fel man har med ios 11?
Stötte på ytterliggare en bugg idag och börjar bli trött.. känns att jag borde ha väntat längre att uppdatera..
Har aldrig haft så många fel på tidigare versioner som på denna. Börjar bli less på det.

Ursprungligen av kievY:

Vart rapporterar man fel man har med ios 11?
Stötte på ytterliggare en bugg idag och börjar bli trött.. känns att jag borde ha väntat längre att uppdatera..
Har aldrig haft så många fel på tidigare versioner som på denna. Börjar bli less på det.

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2017-09-22 17:45

Buggarna jag stött på är:
Inga notifikationer fungerar, ingen widget när jag kopplar in hörlurar och ska spela ljud. Behöver alltså låsa upp telefonen etc. Idag vid ett samtal kunde jag inte välja högtalare, knappen reagerade inte.
Ser ingen volymstatus när jag ändrar volym med knapparna.
Har lyckats frysa telefonen ett fåtal gånger och inget fungerade, inte ens hard reset. Började fungerade när jag lät telefonen vara i kanske 5 min. I bilen (V70) stod det bara "ljud pausat" och musik spelades via bilens högtalare, dock kunde jag inte ändra musik eller se artistnamn etc på skärmen.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-09-22 20:57

Får inte Skype att fungera på min iPhone 8 Plus, så fort jag försöker logga in så kraschar appen.

Jag har tvåstegsverifiering på mitt Microsoft-konto, tror att det som ställer till det. Så fort jag godkänner inloggningen från min gamla iPhone så kraschar appen på min nya iPhone.

Jag har ju iOS11 på den gamla och där fungerar Skype.

Senast redigerat 2017-09-22 21:20
Ursprungligen av Mazak:

Får inte Skype att fungera på min iPhone 8 Plus, så fort jag försöker logga in så kraschar appen.

Jag har tvåstegsverifiering på mitt Microsoft-konto, tror det är det som ställer till det. Så fort jag godkänner inloggningen från min gamla iPhone så kraschar appen på nya iPhone.

Jag har ju iOS11 på den gamla och där fungerar Skype.

Skype kraschar även här, konto utan tvåstegsverifiering. iOS blir stabilare och stabilare.

Ursprungligen av kievY:

Buggarna jag stött på är:
Inga notifikationer fungerar, ingen widget när jag kopplar in hörlurar och ska spela ljud. Behöver alltså låsa upp telefonen etc. Idag vid ett samtal kunde jag inte välja högtalare, knappen reagerade inte.
Ser ingen volymstatus när jag ändrar volym med knapparna.
Har lyckats frysa telefonen ett fåtal gånger och inget fungerade, inte ens hard reset. Började fungerade när jag lät telefonen vara i kanske 5 min. I bilen (V70) stod det bara "ljud pausat" och musik spelades via bilens högtalare, dock kunde jag inte ändra musik eller se artistnamn etc på skärmen.

Ljudet - högtalare och volymkontroll - samma problem här efter uppdatering IOS 11. iPhone 7

Ursprungligen av Heden:

Där ser man! Har ändå alltid bluetooth på, men tycker ändå det var bättre innan då man kunde se om man glömt någon hörlur eller högtalare på..

Tycker hörlurssymbolen visar bra att lurar är inkopplade.

Ursprungligen av hummel:

Tycker hörlurssymbolen visar bra att lurar är inkopplade.

Så var det ju i iOS10 också.

Ursprungligen av RolexJocke:

Så var det ju i iOS10 också.

Jag vet, därav min undran varför man behöver se det på BT-symbolen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-24 21:07
Ursprungligen av hummel:

Tycker hörlurssymbolen visar bra att lurar är inkopplade.

Hörlurar i statusbaren visar att de är valda som ljudutgång, inte att de är inkopplade.

Ursprungligen av reboot81:

Hörlurar i statusbaren visar att de är valda som ljudutgång, inte att de är inkopplade.

Jag har bara symbolen "hörlur" synlig om mina AirPods eller BT-högtalare påslagna/aktiva/sitter i öronen.

Ursprungligen av reboot81:

Hörlurar i statusbaren visar att de är valda som ljudutgång, inte att de är inkopplade.

Jag blir lite osäker på vad du menar eftersom du väl inte kan välja hörlurar som inte är inkopplade? Så menar du: "Inkopplade och valda som utgång"?

Ursprungligen av BlackSmp:

Typiskt är nog att denna typ fel bara drabbar vissa för annars så skulle det ha varit fixat för länge sedan.

Mitt exempel är sms i bilen... när jag parkopplar telefonen med bilen så har bilen slutat att ta emot sms. För ios10 så kom sms upp på bilens skärm men inte för ios11. Jag har en Mazda

Det är inget fel. Det är "Stör ej medan jag kör".

Ursprungligen av Sir N.:

Det är inget fel. Det är "Stör ej medan jag kör".

Nej, dessvärre så är det inte stör ej medan jag kör. Detta pga tre anledningar:

  • Jag har provat med min frus telefon innan vi uppgraderade den till ios11. Samma beteende. Jag kontrollerade detta efter jag skrev mitt föregående inlägg

  • Jag har manuell aktivering av stör ej vid körning. Jag har haft den inställningen från det att funktionen kom i en tidig beta

  • SMS:en plingar till i klockan även om jag kör...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2017-09-25 11:25

Vart hittar man info om hur man nedgraderar till ios 10.3.3?

Hände idag igen, svarar i telefonen och hör inte personen. Ingen Siri som ger feedback. Startar om telefonen och då fungerar det. Appar som dör och vägrar svara.
Ingen widget när jag lyssnar musik, knappen på hörlurarna fungerar inte att styra musik med. Vet inte hur lång tid det tar innan en ny version kommer ut...

Ursprungligen av kievY:

Vart hittar man info om hur man nedgraderar till ios 10.3.3?

Hände idag igen, svarar i telefonen och hör inte personen. Ingen Siri som ger feedback. Startar om telefonen och då fungerar det. Appar som dör och vägrar svara.
Ingen widget när jag lyssnar musik, knappen på hörlurarna fungerar inte att styra musik med. Vet inte hur lång tid det tar innan en ny version kommer ut...

Här; http://www.redmondpie.com/how-to-downgrade-io...

En bugg som uppstod här igår på iPhone 8 är att när man ibland öppnar kameran så är det bara mörkt i "viewfinder", man ser ingenting, byta till att spela in film och tillbaka så ser man igen.

Detta måste vara den buggigaste iOS-releasen någonsin.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2017-09-25 12:00

Jag har samma bugg med kameran, skulle ta kort igår så är det helt svart. Ingen fungerade. Fick stänga av kameraappen och starta igen,
samma fel igen. Efter 3e försöket kom det igång och kanske 5 min...

Ursprungligen av keptang:

Här; http://www.redmondpie.com/how-to-downgrade-io...

En bugg som uppstod här igår på iPhone 8 är att när man ibland öppnar kameran så är det bara mörkt i "viewfinder", man ser ingenting, byta till att spela in film och tillbaka så ser man igen.

Detta måste vara den buggigaste iOS-releasen någonsin.

Ursprungligen av Josch71:

I den nya versionen av iOS så går det inte att ställa in att man vill visa sitt nr, trots att man har hemligt.

Nu verkar det ju som att ni har löst det, men jag måste ändå fråga för jag fattar inte: Om man har hemligt nummer, hur kan man då visa det? Är det inte så att säga låst från operatören? Och om det inte är det, vad är då vitsen med hemligt nummer, eftersom man kan välja i telefonen om man vill visa det eller inte....?

? ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-09-25 13:34
Ursprungligen av carlsson:

Nu verkar det ju som att ni har löst det, men jag måste ändå fråga för jag fattar inte: Om man har hemligt nummer, hur kan man då visa det? Är det inte så att säga låst från operatören? Och om det inte är det, vad är då vitsen med hemligt nummer, eftersom man kan välja i telefonen om man vill visa det eller inte....?

? ?

Hemligt nummer har man för att slippa hamna i offentliga telefonnummerlistor och bli uppringd av en massa säljare. Visar numret gör jag för att folk jag ringer till ska se att det är jag som ringer och ingen säljare.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blir lite osäker på vad du menar eftersom du väl inte kan välja hörlurar som inte är inkopplade? Så menar du: "Inkopplade och valda som utgång"?

När jag stoppar in lurarna i mina öron tänds hörlurssymbolen. Slå jag på min UE BOOM 2 händer samma sak. Dom är självklart redan parkopplade till telefonen.

Ursprungligen av hummel:

När jag stoppar in lurarna i mina öron tänds hörlurssymbolen. Slå jag på min UE BOOM 2 händer samma sak. Dom är självklart redan parkopplade till telefonen.

Fast jag frågade vad reboot menade

Bevaka tråden