Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad vet du om musikspelare?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har det blivit dags för den roligaste dagen på veckan. Varje torsdag kommer det ett nytt quiz från oss! Denna vecka testar vi hur mycket du egentligen vet om bärbara musikspelare.

Läs hela artikeln här

7/10 Korrekta svar!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-21 16:23
Citat:

7/10 Korrekta svar!
Vilken fena du är! Du var säkert den första som köpte både en kassettbandspelare, cd-spelare och mp3-spelare.

Faktum är att jag valde minidisc istället för mp3-spelare.
Minns inte om det var 64 eller 128MB som låg på ungefär samma pris så tyckte det var kass att bara kunna ha 1-2 skivor med sig.
Minidiscen hade dessutom USB så det var ungefär lika lätt att lägga in musik.

  • Medlem
  • 2017-09-21 16:42

3/10 Korrekta svar!
Vi börjar fundera på om du ens tycker om musik. Vad som är tydligt är att du antingen är född igår eller inte lyssnat på musik på resande fot.”

Tack! ?

9/10, hurra!!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-21 17:10

6/10, Har kvar ett antal bärbara musikspelare, Walkman, Discman, Minidisc en Iriver MP3 och säkert något till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-21 17:12

Vissa faktafel eller frågor öppna för diskussion… Apple försökte nog inte förena mobil och muskspelare, de släppte en musikspelare till en mobil från en annan mobiltillverkare - bägge blev en smärre flopp. Vidare hade Sony andra format än MiniDisk. Man körde bl.a AC3 på memory stick ett tag.

Senast redigerat 2017-09-21 17:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-21 17:14
Ursprungligen av Json_81:

Faktum är att jag valde minidisc istället för mp3-spelare.
Minns inte om det var 64 eller 128MB som låg på ungefär samma pris så tyckte det var kass att bara kunna ha 1-2 skivor med sig.
Minidiscen hade dessutom USB så det var ungefär lika lätt att lägga in musik.

Minidisc kom även långt före MP3 blev en anammad standard. Dessvärre hoppade Sony på "faster than realtime recording" på tok för sent för att ha en chans att behålla formatet stort.

7/10 Korrekta svar!
Vilken fena du är! Du var säkert den första som köpte både en kassettbandspelare, cd-spelare och mp3-spelare.

Besviken.

Ursprungligen av keptang:

7/10 Korrekta svar!
Vilken fena du är! Du var säkert den första som köpte både en kassettbandspelare, cd-spelare och mp3-spelare.

Besviken.

Också besviken. På mig då. Tror inte jag kan det här med musik :/

  • Medlem
  • 2017-09-21 21:39

7 av 10
Betydligt bättre än jag trodde
Hade en Jens back in the day

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-09-21 22:30

8/10!
Sci-fi är ju inte riktigt min grej så Zune kunde jag inte, och bärspelare?! ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-21 22:39

Gick bet på soundabout och bärspelare ?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-21 23:23

6/10...
Kunde tre, gissa rätt på tre... typ. Musik är inte mitt stora intresse direkt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-21 23:24

7/10. Förutom Walkman/Discman/MD så hade jag en Lyra MP3 spelare som körde med 64MB CF-kort. Nog den sämsta pryl jag ägt.

1
Bevaka tråden