Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exampel på ARKit

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar det finnas ett antal intressanta ARKit appar i AppStore

MeasureKit är ganska kul att prova för att mäta saker och ting.

ArExplorer för att placera ut objekt i den virtuella världen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-09-21 18:24

Jag har haft Sky Guide på min gamla iPad i något år och det är en riktigt bra stjärnkarta. Ingen annan stjärnkarta av de jag har testat är ens i närheten denna.

Deras senaste version, Sky Guide AR, vill jag minnas visades på lanseringseventet häromveckan. Detta är den första appen jag skulle skaffa till min kommande iPhone.

http://www.fifthstarlabs.com/blog/2017/9/17/s...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-21 19:00

Fast AR verkar dra en hel del batteri i sin nuvarande implementation... Mobilen blir snabbt väldigt varm.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-09-21 19:06

De nya A11-processorerna kanske är bättre optimerade för AR och därmed snällare mot batteriet när det används? Man får väl hoppas.

Ursprungligen av jahve:

De nya A11-processorerna kanske är bättre optimerade för AR och därmed snällare mot batteriet när det används? Man får väl hoppas.

Det kommer alltid att suga rejält med batteri, det är ju skärmen som primärt äter upp batteriet, vad chippet drar i skillnad är nog marginellt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-09-21 19:21

Men om Frazze säger att mobilen "snabbt blir väldigt varm" antar att det är något särskilt som pågår, inte bara att skärmen lyser.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-21 20:05

Jag håller med @jahve för det handlar ju om att lägga objekt över en existerande bild. Och dessutom se till att den har rätt storlek, proportioner och projicering beroende på var jag står med min mobil.

Givetvis så drar skärmen kräm men det lär gå åt rätt rejält med cpucykler för att räkna också

Ursprungligen av frazze:

Jag håller med @jahve för det handlar ju om att lägga objekt över en existerande bild. Och dessutom se till att den har rätt storlek, proportioner och projicering beroende på var jag står med min mobil.

Skärmen drar mer oavsett, vi får se på måndag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-22 16:44

Egg Inc

Tänk när AR ser ut så här - då kan vi börja snacka!

Tillägg: Som en del twitter-kommentatorer skrev: Tänk om de hade en fläkt riktad mot hennes hår...

Senast redigerat 2018-09-14 12:33
1
Bevaka tråden