Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instagram använder hatmail som reklam

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen uppmärksammade reportern Oliva Solon att Instagram marknadsför sig med ett av hennes gamla inlägg på Instagram, nämligen ett hatmail med hot om våldtäkt och mord.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-22 12:29

Jag blir så trött på Zuckerberg och hans menageri av medarbetare...

Men för helvete!

Våga Vägra Facebook!

  • Medlem
  • 2017-09-23 13:23
Ursprungligen av egonprint:

Våga Vägra Facebook!

Javisst! Ge mig bara en annan plats där släkt och vänner i förskingringen är (inte ”skulle kunna vara”) samlade så gör jag mer än gärna det!

http://time.com/3722915/best-social-networks/

Ursprungligen av Alix:

Javisst! Ge mig bara en annan plats där släkt och vänner i förskingringen är (inte ”skulle kunna vara”) samlade så gör jag mer än gärna det!

Det var ju en BILD...så Instagrams algoritm som synar text (oppasande ord etc) kunde ju inte syna detta. Om dom har bildanalysalgoritmer och OCR etc - som missade dessa tydliga svarta ord på vit bakgrund - på engelska! - så har dom nog marknadens sämsta algoritm. (Google har nog vassare saker)

Ursprungligen av Alix:

Javisst! Ge mig bara en annan plats där släkt och vänner i förskingringen är (inte ”skulle kunna vara”) samlade så gör jag mer än gärna det!

I telefonen! Mejl, samtal och SMS/meddelanden.

Jag har själv valt bort FB och jag har god kontakt med min globalt utspridda släkt/vänner/bekanta (email, FaceTime, Skype, mess) - jag tror t.o.m. att kontakten är tajtare och personligare tack vare valet av medium. Jag skulle aldrig ha mage att påstå att andra borde göra samma sak, men jag säger bara att det givetvis går att ha ett fullödigt liv och kontakt med medmänniskor UTAN FB. Så illa är det inte ställt på vår planet att vi är BEROENDE av FB...faktum är att ingenting skulle hända om FB föesvann imorgon...allt skulle rulla på som vanligt....solen skulle gå upp och mänskligheten skulle fortsätta sitt strävande och leverne. FB är alltså inte VIKTIGT på RIKTIGT.

Ursprungligen av Alix:

Du missade eller förstod inte det jag skrev inom parentes: (inte ”skulle kunna vara”), angående sociala nätverk. Jag vet att det finns fler, skulle det läsas som. Men - trumvirvel - de är inte med där och kommer inte att bli det heller, förmodligen avskyr de som jag det sociala nätverk vi redan har fastnat i...

Åter till ämnet Instagram använder hatmail som reklam, tack.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det var ju en BILD...så Instagrams algoritm som synar text (oppasande ord etc) kunde ju inte syna detta. Om dom har bildanalysalgoritmer och OCR etc - som missade dessa tydliga svarta ord på vit bakgrund - på engelska! - så har dom nog marknadens sämsta algoritm. (Google har nog vassare saker)

Jag gick in och kollade på ursprungsposten. Så här skrev hon i posten "This is an email I received this afternoon. Sadly this is all too common for women on the internet. I am sure this is just an idiot rather than any kind of credible threat but it's still pretty vile"

Bara den texten i sig borde ju varit en tydlig indikation på att posten inte passar som reklam.

1
Bevaka tråden