Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömma musik från Apple Music till extern högtalare funkar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två externa högtalare (Logitech Squeezebox Radio och HK Omni 10) som jag vill strömma musik till från mitt iTunes-bibliotek från datorn. På ingen av enheterna kan jag lyckas strömma musik från Apple Music (AM).

De låtar som jag tidigare köpt och ligger fysiskt på datorn funkar som vanligt men musik från AM funkar inte (även fast de är nerladdade lokalt).

Någon som har koll på hur jag ska få det att fungera? Jag kan tänka mig att det är någon DRM-funktion som hindrar uppspelningen.

Kuriosa
- Logitechs lösning är att installera ett program som indexerar och delar ut musiken från hårddisken till högtalaren.
- HK använder en app till iOS ("HK Controller") som ska dela ut musiken från iOS-enheten till högtalaren.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 08:34

Ingen av de högtalarna är väl Airplay-kompatibla? Omni10 har väl bluetooth som en alternativ anslutning.

Nä precis. Men de har båda egna lösningar för att strömma musik från ett lokalt bibliotek till enheten.

Det märkliga är att jag kan få viss musik (den jag tidigare köpt eller rippat) att funka. Men inte musik från AM.

Har högtalarna och dess system att spela ljud från andra enheter stöd för Apple Music? Annars lär det inte gå jag gissar att dessa inte blandas med egen musik lokalt (filerna alltså).

Apple måste ha någon typ av öppet API till Apple Music för att det ska fungera från tredjepart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 08:55
Ursprungligen av iTiger:

Det märkliga är att jag kan få viss musik (den jag tidigare köpt eller rippat) att funka. Men inte musik från AM.

Det är DRM-skydd på musiken från AM. Går att ta bort, men är det värt besväret?
http://www.convertanymusic.com/tutorials/stre...

Googlar man ser man att det gjorts olika försök till hack för att göra Squeezbox till Airplay-kompatibla högtalare.

1
Bevaka tråden