Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 11 och MUSIC

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som råkat ut för att alla era musik listor och dyligt är borta efter uppdateringen? Funkade bra för mig men på min dotters iPhone är hennes ”Bibliotek” tomt där alla skapade spellistor osv finns.

Verkar inte som om det är bara dotter som är drabbad.
Apple Support

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-21 21:37

Mina finns kvar iaf.

Någon medlem här har exakt samma problem, minns inte vilken tråd det var. Men ni är inte ensamma, tyvärr.

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-09-22 10:59
Ursprungligen av Christian_W:

Någon som råkat ut för att alla era musik listor och dyligt är borta efter uppdateringen? Funkade bra för mig men på min dotters iPhone är hennes ”Bibliotek” tomt där alla skapade spellistor osv finns.

Logga ut och sen tillbaka in på mitt apple ID gjorde att musikbiblioteket populerades igen för mig.

This Apple ID is only valid for use in the Swedish Store.

För min del är det inget som fattas utan ingenting kan spelas. Jag får ibland upp följande ruta. Har provat starta om telefonen, ominstallera Music-appen, logga ut och in ur iCloud. Bugg eller inställning och hur går jag vidare?

Kan tillägga att jag inte kan slå på iCloud-biblioteket. Oavsett vilket alternativ jag väljer så åker regeln tillbaka.

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2017-09-25 10:51

Mitt Apple Music slutade fungera över huvudtaget i lördags. Får inte igång det trots otaliga omstarter av telefonen. Uppdaterade till iOS 11 i onsdags.

Batteriet laddas ut ubersnabbt och i natt så vart den inte ens fulladdad, men den var väldigt varm. Känns lite opålitligt.

Verkar vara mycket problem med MUSIC efter iOS 11 tyvärr.
Apple Forum för applemusic

Jag ringde Apple Support i helgen och lösningen blev till slut att nollställa telefonens alla inställningar. Skulle det inte fungera var rådet att återställa telefonen till fabriksinställningar. Skönt att det inte behövdes.

Även om MUSIC är igång så kvarstår andra buggar :-/

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2017-09-26 19:44
Ursprungligen av Blå Eld:

Jag ringde Apple Support i helgen och lösningen blev till slut att nollställa telefonens alla inställningar. Skulle det inte fungera var rådet att återställa telefonen till fabriksinställningar. Skönt att det inte behövdes.

Även om MUSIC är igång så kvarstår andra buggar :-/

Testade det jag med. Men inte med ett särskilt bra resultat dock. Telefonen hängde sig stup i ett under omstarten och vägrade starta. Så det blev en återställning genom dfu-läge. Men nu funkar den iaf, och Apple Music med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-26 21:30

11.0.1 ute nu, kanske kan hjälpa?
#nyhetstips

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2017-09-27 07:51
Ursprungligen av Json_81:

11.0.1 ute nu, kanske kan hjälpa?
#nyhetstips

Enligt användare på apples diskussionsforum löste det inte problemet. Så en återställning är kanske enda lösningen i dagsläget.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2017-09-27 09:06

Jag hade samma situation i somras efter att jag rullat in betan - visade sig att jag inte var inloggad med mitt specifika Apple store appleID… utan det AppleID jag har använder för iCloud.

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2017-09-27 09:13
Ursprungligen av Wiberg:

Jag hade samma situation i somras efter att jag rullat in betan - visade sig att jag inte var inloggad med mitt specifika Apple store appleID… utan det AppleID jag har använder för iCloud.

Ursäkta en okunnig. Vad är skillnaden?? Och hur kan det påverka att det slutar fungera efter några dagar? För att sedan fungera igen efter en återställning?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2017-09-27 09:29
Ursprungligen av Addek:

Ursäkta en okunnig. Vad är skillnaden?? Och hur kan det påverka att det slutar fungera efter några dagar? För att sedan fungera igen efter en återställning?

Inga ursäkter behövs, va! Jag har två AppleIDs - det ena kopplat till Apple Store / iTunes - gammalt som gatan - som jag använder för köp/prenumerationer osv - det andra är mitt AppleID som jag har för iCloud-tjänster/Familjedelning… skulle gärna slagit ihop dem men det har Apple aldrig tillåtit.

När jag uppgraderade och angav mitt iCloud ID antog iOS att jag körde med det på alla tjänster - och mina spellistor var borta. Jag blev frustrerad men lättad när jag insåg att jag behövde logga in med det andra IDt på just iTunes och listorna återvände.

Dina två sista frågor kan jag inte besvara.

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2017-09-27 09:32
Ursprungligen av Wiberg:

Inga ursäkter behövs, va! Jag har två AppleIDs - det ena kopplat till Apple Store / iTunes - gammalt som gatan - som jag använder för köp/prenumerationer osv - det andra är mitt AppleID som jag har för iCloud-tjänster/Familjedelning… skulle gärna slagit ihop dem men det har Apple aldrig tillåtit.

När jag uppgraderade och angav mitt iCloud ID antog iOS att jag körde med det på alla tjänster - och mina spellistor var borta. Jag blev frustrerad men lättad när jag insåg att jag behövde logga in med det andra IDt på just iTunes och listorna återvände.

Dina två sista frågor kan jag inte besvara.

Aha, se där

1
Bevaka tråden