Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11.0.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har släppt första uppdateringen av IOS 11. Den nya uppdateringen innehåller buggfixar och andra förbättringar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 12:23
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har släppt första uppdateringen av IOS 11. Den nya uppdateringen innehåller buggfixar och andra förbättringar.

Läs hela artikeln här

Den enda specifika bugen som Apple bekräftat fixas i denna uppdatering är problem att skicka mail via Exchange-servrar. Det var nog den mest brådskande och vi ska nog inte vänta att det är så mycket annat som fixats i denna .0.1-uppdatering.

https://arstechnica.com/gadgets/2017/09/apple...

https://support.apple.com/en-us/HT208136

Ursprungligen av IngoX:

Den enda specifika bugen som Apple bekräftat fixas i denna uppdatering är problem att skicka mail via Exchange-servrar. Det var nog den mest brådskande och vi ska nog inte vänta att det är så mycket annat som fixats i denna .0.1-uppdatering.

https://arstechnica.com/gadgets/2017/09/apple...

https://support.apple.com/en-us/HT208136

På 260MB eller vad den var? Lite annat måste dom väl fixat?

  • Medlem
  • 2017-09-27 14:32
Ursprungligen av _empty:

På 260MB eller vad den var? Lite annat måste dom väl fixat?

Så klart de har. Men vi vet inte vad än. Apple dröjer med detaljer, det gör de alltid. Av säkerhetsskäl (alla uppdaterar inte med en gång).

Kan ni som uppdaterat se om det går att göra en "genväg" i hjälpmedel för att helt stänga av bt o wifi?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan ni som uppdaterat se om det går att göra en "genväg" i hjälpmedel för att helt stänga av bt o wifi?

Är det det här du menar? Isf verkar det inte finnas ett val för det.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-09-27 18:42

Håller på och uppdaterar nu. Jag kan inte själv se att jag haft problem att skicka mail via Office365/Exchange, men det är nog lika bra att uppdatera ändå, bara för att

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan ni som uppdaterat se om det går att göra en "genväg" i hjälpmedel för att helt stänga av bt o wifi?

Det skulle man ju önska. Fy fan vad värdelöst det är.

Plus att om man går till flygplansläge och har BT och Wi-fi avstängt innan och sen låt av flygplansläge då hoppar BT och wi-fi igång.. Varför?

  • Medlem
  • 2017-09-27 19:55
Ursprungligen av jurassic579:

Det skulle man ju önska. Fy fan vad värdelöst det är.

Plus att om man går till flygplansläge och har BT och Wi-fi avstängt innan och sen låt av flygplansläge då hoppar BT och wi-fi igång.. Varför?

Apple vill att du ska ha en maximerad användarupplevelse.

Ursprungligen av Alix:

Apple vill att du ska ha en maximerad användarupplevelse.

Utan att låta dryg men dom har ingen aning om hur en maximerad användarupplevelse för mig ser ut uppenbarligen.

Sen att telefonen är otroligt seg, hänger sig, surfar långsamt samt suger ut batteri gör inte saken bättre.

Varför får jag inte upp uppdateringen?
Har 11.0 och det står bara att ’Programvaran behöver inte uppdateras’.

Kan skriva under på att den blivit slö att surfa med och drar sjukt mycket batteri.
Har även märkt att ljusstyrkan justerar sig självmant fast jag bockat ut det alternativet, samt att även om jag aktivt slår av blixt och livefunktionen i kameran så kan det senare ha hoppat igång igen.

Har en iPhone 7.

  • Medlem
  • 2017-09-27 20:08
Ursprungligen av tmjonasson:

Varför får jag inte upp uppdateringen?
Har 11.0 och det står bara att ’Programvaran behöver inte uppdateras’.

Kan skriva under på att den blivit slö att surfa med och drar sjukt mycket batteri.
Har även märkt att ljusstyrkan justerar sig självmant fast jag bockat ut det alternativet, samt att även om jag aktivt slår av blixt och livefunktionen i kameran så kan det senare ha hoppat igång igen.

Har en iPhone 7.

Står du också på beta? En gjorde det och fick därför ingen uppdatering.

Ursprungligen av Alix:

Står du också på beta? En gjorde det och fick därför ingen uppdatering.

Stämmer bra, har beta. Funderade om det kunde bero på det.
Måste man ta bort beta-profilen på telefon eller kan man göra på något enklare vis?

Tog nyss bort beta-profilen men får ändå inte upp någon uppdatering.

Ursprungligen av tmjonasson:

Tog nyss bort beta-profilen men får ändå inte upp någon uppdatering.

Starta om sä kommer han.

Ursprungligen av _empty:

Starta om sä kommer han.

Där var den, tackar!

Ursprungligen av jurassic579:

Utan att låta dryg men dom har ingen aning om hur en maximerad användarupplevelse för mig ser ut uppenbarligen.

Med den inställningen så ska du nog inte använda någon Apple-produkt. De (Apple) är ju ganska kända för att ta sig rätten att definiera vad du tycker om som användare. Steve Jobs ska ha sagt något som liknar "Användarna vet inte vad de vill ha förrän vi talar om det för dem". Det säger nog ganska mycket.

  • Medlem
  • 2017-09-28 09:24

Har hittat en bug, tror att det är en bug i alla fall...

Jag kan inte längre välja att visa mitt nummer när jag ringer. Knappen är fast i läge av.

Sen kan jag inte heller titta på en bild i appen bilder och där trycka på knappen dela och sedan välja att skicka med meddelande. Jag kan bara välja what's app och mail och några andra appar.

När jag trycker på "mer" så finns inte meddelande i den listan.

Nu måste jag gå via meddelandeappen och därifrån välja vilken bild jag vill infoga.

Ursprungligen av Jeo:

Har hittat en bug, tror att det är en bug i alla fall...

Jag kan inte längre välja att visa mitt nummer när jag ringer. Knappen är fast i läge av.

Sen kan jag inte heller titta på en bild i appen bilder och där trycka på knappen dela och sedan välja att skicka med meddelande. Jag kan bara what's app och mail och några andra appar.

När jag trycker på "mer" så finns inte meddelande i den listan.

Nu måste jag gå via meddelandeappen och därifrån välja vilken bild jag vill infoga.

Angående visa nummer, se här; https://www.99.se/forum/t/322920-visa-mitt-nu...

  • Medlem
  • 2017-09-28 09:36
Ursprungligen av keptang:

Angående visa nummer, se här; https://www.99.se/forum/t/322920-visa-mitt-nu...

Ah! Perfekt! Tackar!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det det här du menar? Isf verkar det inte finnas ett val för det.

Om möjligheten finns så ligger den troligen under reglagestyrning eller assissitive touch, dock troligen inte som ett klart val utan att man får en sak genom att göra en annan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-28 09:48
Ursprungligen av Jeo:

Har hittat en bug, tror att det är en bug i alla fall...

Jag kan inte längre välja att visa mitt nummer när jag ringer. Knappen är fast i läge av.

Det verkar bara drabba Halebop, berätta gärna i den andra tråden om du har en annan operatör.

Ursprungligen av Jeo:

Sen kan jag inte heller titta på en bild i appen bilder och där trycka på knappen dela och sedan välja att skicka med meddelande. Jag kan bara välja what's app och mail och några andra appar.

När jag trycker på "mer" så finns inte meddelande i den listan.

Nu måste jag gå via meddelandeappen och därifrån välja vilken bild jag vill infoga.

Jag når Meddelanden från Bilderappen i 11.0.1, iphone 7. Har du testat en omstart?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Om möjligheten finns så ligger den troligen under reglagestyrning eller assissitive touch, dock troligen inte som ett klart val utan att man får en sak genom att göra en annan.

Möjligt att det går att göra med "Manus", inget jag orkar/har tid att testa tyvärr.

Märker ingen större skillnad på någon av mina enheter. Min iPhone 6 är fortfarande sjukt slö med animationerna som laggar titt som tätt, har slagit av dem med ”Minska rörelse” för att det är ganska illa. På min iPad Pro (1gen) flyter allt dock på fantastiskt bra. Det enda jag stör mig på där är att Pages-uppdateringen har tagit bort möjligheten att byta namn på ett dokument genom att bara trycka på titeln och att linjalen slås på trots att jag slagit av den flera gånger.

  • Medlem
  • 2017-09-29 12:16

Facebook Messenger kraschar. Whatsapp noterar inga meddelanden. Nu återställer jag till 10.3.3 och väntar på bättre tider.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-29 13:56

Facebook använder jag inte, men WhatsApp funkar för mej. Så det kanske hjälper att återställa den och köra på 11.0.1.

  • Medlem
  • 2017-09-29 19:58

Äsch, ur askan i elden. Lika bra att uppdatera. Varken det ena eller det andra blir bra eller bättre då apparna uppdateras för IOS 11 allt eftersom.

  • Medlem
  • 2017-09-30 08:59

Tappade all musik från Apple Music och senaste syncen från iTunes. Fick logga in igen, och gå igenom alla val av genre/artister :(.

  • Medlem
  • 2017-09-30 09:15
Ursprungligen av Alix:

Äsch, ur askan i elden. Lika bra att uppdatera. Varken det ena eller det andra blir bra eller bättre då apparna uppdateras för IOS 11 allt eftersom.

Väcktes av ett mejl, trots att Stör ej var påslaget. Suck...

Fan vad alla har problem. Mitt IOS 11 har funkat felfritt Senda public beta 1.

Bevaka tråden