Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3D-Touch, vad tycker ni om den?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Undrar hur ofta ni använder 3d-touch, och vad tycker ni den och hur den underlättar ert användande med mobilen eller är det nåt ni saknar?

Jag har själv ingen mobilen med de funktionen, kände lite på 6s för nåt år sedan och gillade snabb grejer som detta medförde.

Använder det faktiskt aldrig.

  • Medlem
  • 2017-09-18 15:12

Att flytta markören i en text genom att 3D-toucha på tangentbordet och flytta fingret tycker jag underlättar väldigt mycket när man skrivit fel och behöver redigera. Motsvarande finns på iPad och men den har ju ingen 3D-touch så där är det svep med två fingrar över tangentbordet som gäller.

Den gör vissa saker smidigare och jag gillar den

Har nog aldrig använt.

Tror det kommer användas mer i iPhone X.

  • Medlem
  • 2017-09-18 16:03

Använder funktionen jämnt i Safari.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-18 16:54

Varje dag, rensa notiser.

Tycker det är en smart funktion men alldeles för lite implementerad.

  • Medlem
  • 2017-09-18 16:59
Ursprungligen av Json_81:

Varje dag, rensa notiser.

Tycker det är en smart funktion men alldeles för lite implementerad.

Tackar. Den kände jag inte till. Men nu gör jag det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-18 17:13

Använder det relativt mycket, men det finns för få funktioner fortfarande. Tycker att det har stor potential om fler byggde in användningsområden. Skulle vilja ha det på min nästa iPad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-18 17:49
Ursprungligen av xms67:

Skulle vilja ha det på min nästa iPad.

Jag med, men läste en artikel som gick igenom att det förmodligen dröjer länge om ens pga svårigheter att implementera det på så stor skärm.

Ursprungligen av Json_81:

Varje dag, rensa notiser.

Tycker det är en smart funktion men alldeles för lite implementerad.

Jag håller med helt klart en trevlig funktion men de har missa en del saker, men en sak jag har noterat är tex säg att man vill ställa timer på 5min men ändå så öppnas klockappen, vilket jag anser tappar hela finessen med 3d-touch och man måste ändå trycka hem-knappt för att ta sig tillbaka.

Inget allvarligt men ändå en notis.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-27 22:57
Ursprungligen av Laserturken:

Jag håller med helt klart en trevlig funktion men de har missa en del saker, men en sak jag har noterat är tex säg att man vill ställa timer på 5min men ändå så öppnas klockappen, vilket jag anser tappar hela finessen med 3d-touch och man måste ändå trycka hem-knappt för att ta sig tillbaka.

Inget allvarligt men ändå en notis.

Hårt tryck på den här öppnar timern.

Eller hårt tryck på klockan:

Jag använder det så gott som hela tiden. På tangentbordet för att flytta markören eller markera ord/textstycken. Så gott som varje gång jag öppnar safari så använder jag det för att direkt skapa en ny flik. På kameraikonen för att starta ”selfiekameran”. På ficklampan för att välja ljusstyrka. På inställningar för att direkt hoppa in i ”bluetoothfliken”. När jag ska gå in i appstore för att direkt söka efter något.

Bara för att nämna några saker jag använder det till Jag använder det även till andra appar för liknande grejer (som att direkt söka något på youtube, skapa en ny anteckning osv, osv...).

Jag trodde först att det skulle kännas som en onödig grej, och visst skulle jag säkert klara mig fint utan 3D-touch, men jag gillar den ändå en hel del. Allra helst tangentbordsfunktionaliteten som det tillför

Jag använder den för att snabbt ändra saker via ”Inställningar”. Och lite av det ni andra nämnt.

Ursprungligen av reboot81:

Hårt tryck på den här öppnar timern.

Eller hårt tryck på klockan:

Jag kanske var otydligt men menade främst snabbmenyn enligt första bilden, då efter jag ställt in tiden ska det återgå till de jag höll på med och inte öppna appen men det kanske är annolunda i ios11?

1
Bevaka tråden