Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fredagsvideo: Låt drönaren bära ditt barn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med den här veckans video bjuder vi på ett tips till alla föräldrar som tycker att det är tungt att bära på småttingsar. Varför inte låta en drönare hjälpa till?

Läs hela artikeln här

Jag gick hela vintern och drömde om en eldriven barnvagn. Kanske ett bra första steg tills det där med drönare känns lite mer stabilt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-30 11:18
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag gick hela vintern och drömde om en eldriven barnvagn. Kanske ett bra första steg tills det där med drönare känns lite mer stabilt

Inga drönare i hela världen slår babybjörnen två klimpar kånkade jag runt med nu är dom som tur är självgående på dom flesta plan hahahaha...
Du har en poäng där Ida att ingen tillverkare har lanserat en eldriven barnvagn är ju konstigt måste ju finnas en marknad där ute helt klart. Barnvagnar kostar ju ändå en bra slant utan el ska man veta lol. Elcyklar slår ju igenom på bred front så måste ju bara vara en tidsfråga innan vi har barnvagnar. Troligtvis en fråga om ansvar och säkerhet också hmmmmm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-30 13:09
Ursprungligen av cubeis:

Du har en poäng där Ida att ingen tillverkare har lanserat en eldriven barnvagn är ju konstigt måste ju finnas en marknad där ute helt klart. Barnvagnar kostar ju ändå en bra slant utan el ska man veta lol. Elcyklar slår ju igenom på bred front så måste ju bara vara en tidsfråga innan vi har barnvagnar. Troligtvis en fråga om ansvar och säkerhet också hmmmmm

Skulle tro att elbarnvagnar blir onödigt tunga och åbäkiga när de ska transporteras i en baklucka, så flexibiliteten och användningsområdet minskar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-30 13:47
Ursprungligen av IngoX:

Skulle tro att elbarnvagnar blir onödigt tunga och åbäkiga när de ska transporteras i en baklucka, så flexibiliteten och användningsområdet minskar.

Löstagbart batteri.
Tvillingvagnar och andra större vagnar är stora och tunga som de är. En del vagnar åker aldrig i bakluckor.

Ser att några (män) redan uppfunnit en smart barnvagn. Själv har jag inte haft behovet av en uppkopplad barnvagn. Bara en liten extra elmotor som kan assistera vid behov, man behöver inte uppfinna hjulet på nytt och smartifiera allt.
Än en gång, sidan listar 10ggr mer män än kvinnor i utvecklingen, och det sätter konstiga prioriteringar.

Vad kan inte gå fel är min första tanke. Bra att de inte testade med en riktig unge eller någon form av djur!

Ursprungligen av reboot81:

Löstagbart batteri.
Tvillingvagnar och andra större vagnar är stora och tunga som de är. En del vagnar åker aldrig i bakluckor.

Ser att några (män) redan uppfunnit en smart barnvagn. Själv har jag inte haft behovet av en uppkopplad barnvagn. Bara en liten extra elmotor som kan assistera vid behov, man behöver inte uppfinna hjulet på nytt och smartifiera allt.
Än en gång, sidan listar 10ggr mer män än kvinnor i utvecklingen, och det sätter konstiga prioriteringar.

Ajdå, ber om ursäkt att jag är född till man.
Skall se till att inte uppfinna något då det verkar fel.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-01 13:21
Ursprungligen av Allexz:

Ajdå, ber om ursäkt att jag är född till man.
Skall se till att inte uppfinna något då det verkar fel.

Det var inte min önskan. Jag generaliserade då jag antar att män har mindre barnvagnserfarenhet än kvinnor.
Som förälder önskar jag mig inte en smart barnvagn för en dyr prislapp, jag vill ha en vagn som hjälper mig knuffa vagn+skötväska+matkassar upp för branta backar, och gärna till ett pris som passar en föräldraledig.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-02-02 20:19

Haha Simone Giertz förnekar sig inte Tack för underhållningen!

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag gick hela vintern och drömde om en eldriven barnvagn. Kanske ett bra första steg tills det där med drönare känns lite mer stabilt

Prova att sätta barnvagnen på en eldriven golfvagn.

Ursprungligen av reboot81:

jag vill ha en vagn som hjälper mig knuffa vagn+skötväska+matkassar upp för branta backar

Det är ett löst problem. Sedan århundraden. Lösningen heter barnflicka. Gammal hederlig bioteknik.

1
Bevaka tråden