Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesfel på iPhone med Bilder.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har råkat ut för ett mycket märkligt problem med Bilder på iPhone.
Den tar upp ALLT ledigt minne tills minnet är 0K. Då kan man inte ens fotografera!
Bildbiblioteket är ju konstruerat så, att den ska ladda upp bilder till molnet när minnet börjar bli fullt. Det fungerar alltså inte.
Jag har raderat ALLA bilder och videos i telefonen. Ändå tar appen Bilder upp 4 GB! I en 16GB telefon!
Jag har slagit av och på iCloud bildbibliotek hur många gånger som helst.
Det brukar stå ”ont om utrymme. Överför 785 objekt”, trots att kameran bara innehåller 4 foton, tagna idag!
Vad är det för 785 objekt?!
Dessutom gör den ingen överföring, utan nästa morgon står det fortfarande ”överför 785 objekt” och den har inte gjort ett skit!

Jag tar bort några appar så att jag får 300 MB ledigt. En stund senare är minnet 0K igen och bildbiblioteket har svällt med 300 MB utan att en enda bild lagts till!

Det här är helt klart det värsta iPhone haveri jag har varit med om!

Har du även raderat dem från papperskorgen i appen Bilder?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du även raderat dem från papperskorgen i appen Bilder?

Jag har aldrig sett något kommando som heter ”Töm papperskorgen” i iPhone.

Senast redigerat 2017-10-04 19:03
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-04 18:49
Ursprungligen av the örjan:

Jag har aldrig sett något kommando som heter ”Töm papperskorgen” i iPhone.

Det heter "Senast raderade" som du finner under Album.

Tackar. Det hjälpte..., lite...
Nu tar bilder upp 2,49 GB på grund av att den har fyllt på med 3000 bilder! Jag har slagit av iCloudbiblioteket för att förhindra att den fyller på med mera!
Så, nu måste jag alltså radera dessa 3000 bilder. IGEN!
Men nu blir det problem. Telefonen säger att bilderna kommer att raderas från biblioteket på SAMTLIGA mina enheter! Det vill jag absolut inte!
För att undvika detta har jag ju slagit AV synken till iCloudbiblioteket! Men det verkar den skita i!
Det står ju hos supporten: ”Innan du tar bort någonting ska du se till att säkerhetskopiera de bilder och videor som du vill ha kvar. Om du använder iCloud-bildbiblioteket och raderar en bild på en enhet tas den också bort på alla dina andra enheter. iCloud tar bort bilderna från alla enheter som är inloggade med samma Apple-ID.”

Men jag har ju SLAGIT AV iCloud!!
Dessutom är det irriterande att den är väldigt pigg på att fylla på med bilder, men att ladda upp bilder är den inte så pigg på.
Dessutom funkar detta bra på iPad.

Nä Apple. Det här är nog så långt från enkelhet man kan komma....

Senast redigerat 2017-10-04 20:54

Vi lägger ner... ?
Samsung, kanske... ?

1
Bevaka tråden