Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa generations Blade Runner är här!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blade Runner 2049 går nu på bio och i veckans fredagsvideo taggar vi därför till rejält med filmens officiella trailer.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Blade Runner 2049 går nu på bio och i veckans fredagsvideo taggar vi därför till rejält med filmens officiella trailer.

Läs hela artikeln här

En total besvikelse. Jag tyckte att den var lång men det verkar vars en polariserande film. Min kompis var lyrisk och jag var uttråkad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-07 11:49
Ursprungligen av BlackSmp:

En total besvikelse. Jag tyckte att den var lång men det verkar vars en polariserande film. Min kompis var lyrisk och jag var uttråkad.

Hmmm ska se den i morgon ser fram emot det Har inga speciella förväntningar utan ska bara ha en trevlig bio stund..Sen gillar jag ju science fiction i största allmänhet kan påpekas

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-07 12:43
Ursprungligen av BlackSmp:

En total besvikelse. Jag tyckte att den var lång men det verkar vars en polariserande film. Min kompis var lyrisk och jag var uttråkad.

Så pass alltså? Jag har också varit med om att mina och nära kompisars åsikter gått isär rejält om vissa filmer, exempelvis Mad Max: Fury Road, så jag håller tummarna för att jag hamnar på den sidan som verkligen gillar filmen. Det kryllar inte direkt av stilistiskt lyckade tech noir-sci-fi.

Senast redigerat 2017-10-07 14:58
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-07 13:10
Ursprungligen av ekloev:

Så pass alltså? Jag har också varit med om att mina och nära kompisars åsikter gått isär rejält om vissa filmer, exempelvis Mad Max: Fury Toad, så jag håller tummarna för att jag hamnar på den sidan som verkligen gillar filmen. Det kryllar inte direkt av stilistiskt lyckade tech noir-sci-fi.

Fury Toad?
En ny komedi i serien?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-07 14:57
Ursprungligen av mattiL:

Fury Toad?
En ny komedi i serien?

? Autocorrect på mobilen i det här fallet, den gillar inte att jag blandar språk tydligen. Men Fury Toad kanske är ett bra uppslag till komedi om de vill expandera Mad Max som varumärke? ?

Jag ska vara tydlig med att Blade Runner anser jag vara en toppenfilm och det kan vara så att jag att hade väl höga förväntaningar på 2049

Helt värdelös var den inte. Den var inte dålig men jag blev inte gripen av den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-09 00:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ska vara tydlig med att Blade Runner anser jag vara en toppenfilm och det kan vara så att jag att hade väl höga förväntaningar på 2049

Helt värdelös var den inte. Den var inte dålig men jag blev inte gripen av den

'

Nu har jag sett filmen. Ett sömnpiller tyvärr måste jag säga, du hade en poäng där BlackSmp .. Djup film visst men med dålig tunn story , så vad spelar bra effekter och ljud då för roll egentligen kan man fråga sig ..

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-09 09:52
Ursprungligen av cubeis:

'

Nu har jag sett filmen. Ett sömnpiller tyvärr måste jag säga, du hade en poäng där BlackSmp .. Djup film visst men med dålig tunn story , så vad spelar bra effekter och ljud då för roll egentligen kan man fråga sig ..

Hmm, jag har en väninna som sett den och tyckte att den var väldigt läckert presenterad och bra berättad, vi ska till och med se den tillsammans på tisdag så hon gillar den uppenbarligen bra nog för att se en andra gång Jag håller mig fast vid hoppet om att jag kommer tillhöra skaran som gillar den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-09 11:45
Ursprungligen av ekloev:

Hmm, jag har en väninna som sett den och tyckte att den var väldigt läckert presenterad och bra berättad, vi ska till och med se den tillsammans på tisdag så hon gillar den uppenbarligen bra nog för att se en andra gång Jag håller mig fast vid hoppet om att jag kommer tillhöra skaran som gillar den!

Sant fint presenterad men man hade önskat sig lite mer handling i flera olika miljöer samt lite mer överraskningar. Djup och känslor för den som älskar det är en röd tråd mer än pure action. Lite så också att filmens längd tog musten ur mig till slut måste erkännas
Jag satt och drömde om grand finale på slutet, fick dock gå hem tomhänt hahahahaha... då var det skönt att komma ut ur biosalongen i den småkalla friska kvällsluften med stjärnklar himmel och landa lite

Ursprungligen av ekloev:

Hmm, jag har en väninna som sett den och tyckte att den var väldigt läckert presenterad och bra berättad, vi ska till och med se den tillsammans på tisdag så hon gillar den uppenbarligen bra nog för att se en andra gång Jag håller mig fast vid hoppet om att jag kommer tillhöra skaran som gillar den!

Det är inte omöjligt. Jag och en kompis brukar ha rätt lila smak men vi skiljer oss åt rejält när det gäller denna film, Lost och Twin Peaks

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-11 19:13
Ursprungligen av ekloev:

Hmm, jag har en väninna som sett den och tyckte att den var väldigt läckert presenterad och bra berättad, vi ska till och med se den tillsammans på tisdag så hon gillar den uppenbarligen bra nog för att se en andra gång Jag håller mig fast vid hoppet om att jag kommer tillhöra skaran som gillar den!

Nååå får vi höra ditt utlåtande om filmen

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-13 21:38
Ursprungligen av cubeis:

Nååå får vi höra ditt utlåtande om filmen

Åh jag glömde ju att återrappprtera! Jag gillade verkligen filmen. Musiken var klockrent stämningsskapande, den var visuellt stilistiskt lyckad och jag gillade hur de verkligen lät scenerna, karaktärerna och stämningen landa. Visst, den var nästan tre timmar lång, men jag tyckte aldrig att den var långsam eller tråkig. Allt för många storproduktioner nuförtiden är rena berg-och-dalbana-upplevelserna där hysteriskt mycket ska hända under filmens sista tredjedel, men här fick alla scenerna sin tid att landa. Gillade den mycket!

Tufft att göra uppföljare till värdens bästa sci-fi-rulle. Har inte sett den än men det verkar hoppfullt när jag ser klagomål på nätet att den är för "långsam" och har "för lite action". Det lutar ju åt att dom ansträngt sig att göra en riktig sci-fi som följer Philip K. Dick's psyke och stil (=filosofi, IQ, tech) - att dom inte bara gjort ännu en vilda-västern/karate-barn-film i sci-fi-miljö (sådana släpps det 10 per år). Jag har nöjet kvar...ser den nästa vecka.

1
Bevaka tråden