Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anonymiseringsapp för bilder

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-07 18:00

Frågar för en vän (förskolepersonal).
Önskar en simpel app som erbjuder rensning av EXIF-data och pixellering av valfritt område, gärna med cikulär/rektangulär maskering.
Självklart ska man kunna göra detta ifrån Bilderappen med dela-pilen.
Möjligtvis kan blurrning/oskärpa fungera, om den gör det bra.

Jag har hittat mängder med appar som erbjuder det ena eller det andra, ofta finns det dessutom 25 andra funktioner i appen. Detta är inte intressant.

Pris är irellevant så länge den gör sitt jobb enligt önskemål.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-07 22:42
Ursprungligen av reboot81:

Frågar för en vän (förskolepersonal).
Önskar en simpel app som erbjuder rensning av EXIF-data och pixellering av valfritt område, gärna med cikulär/rektangulär maskering.
Självklart ska man kunna göra detta ifrån Bilderappen med dela-pilen.
Möjligtvis kan blurrning/oskärpa fungera, om den gör det bra.

Jag har hittat mängder med appar som erbjuder det ena eller det andra, ofta finns det dessutom 25 andra funktioner i appen. Detta är inte intressant.

Pris är irellevant så länge den gör sitt jobb enligt önskemål.

Hur enkel bör appen vara? Endast pixellering och dumpning av EXIF blir nog svårt att finna i en app.

Snapseed är ju en fantastisk bildredigeringsapp. Enkel men samtidigt går det att göra ganska avancerade redigeringar. Den har i varje fall tidigare ej skrivit EXIF till exporterade bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-08 00:57
Ursprungligen av iSweden:

Hur enkel bör appen vara? Endast pixellering och dumpning av EXIF blir nog svårt att finna i en app.

Snapseed är ju en fantastisk bildredigeringsapp. Enkel men samtidigt går det att göra ganska avancerade redigeringar. Den har i varje fall tidigare ej skrivit EXIF till exporterade bilder.

Snapseed är raka motsatsen till det jag söker.
(Jag är nykter, men inte hittar jag hur man pixlar en bild!)

(Snapseed är en underbar app, men det var inte Photoshop i mobilen jag efterfrågade)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-08 01:49
Ursprungligen av reboot81:

Snapseed är raka motsatsen till det jag söker.
(Jag är nykter, men inte hittar jag hur man pixlar en bild!)

(Snapseed är en underbar app, men det var inte Photoshop i mobilen jag efterfrågade)

Jag förstår mycket väl att Snapseed är lite overkill. Fast ibland är det bäst att använda finare verktyg och andra gånger har man inget alternativ. Men det verkar bara finnas oskärpa och inte mosaik i Snapseed. Och knepet för att utföra det selektivt var ganska klurigt:

Ja ja. Vi får nog leta vidare.

Troligen är Blur & Mosaic mer åt hållet som söks.

Senast redigerat 2017-10-08 02:02
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-08 09:38

Photo Extensions från DigiGuys?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-08 10:23
Ursprungligen av frazze:

Photo Extensions från DigiGuys?

Hittar en app som löser exif biten, Photo Extension No GPS av Digiguys, Inc
https://itunes.apple.com/se/app/photo-extensi...
men inget om pixellering.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2017-10-08 12:00
Ursprungligen av reboot81:

Frågar för en vän (förskolepersonal).
Önskar en simpel app som erbjuder rensning av EXIF-data och pixellering av valfritt område, gärna med cikulär/rektangulär maskering.
Självklart ska man kunna göra detta ifrån Bilderappen med dela-pilen.
Möjligtvis kan blurrning/oskärpa fungera, om den gör det bra.

Jag har hittat mängder med appar som erbjuder det ena eller det andra, ofta finns det dessutom 25 andra funktioner i appen. Detta är inte intressant.

Pris är irellevant så länge den gör sitt jobb enligt önskemål.

https://itunes.apple.com/se/app/skitch-fäst-märkning-skicka/id490505997?mt=8

Skitch kanske är lösningen på ditt problem? Vet dock inte om du kan använda det från bilderappen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-12 21:57
Ursprungligen av wemme:

https://itunes.apple.com/se/app/skitch-fäst-märkning-skicka/id490505997?mt=8

Skitch kanske är lösningen på ditt problem? Vet dock inte om du kan använda det från bilderappen.

Tack, Skitch är en bra app, både på iOS och på desktop om man vill pixelera enligt ett fyrkantigt område. Saknar dock EXIF-rensning.

The search goes on!

1
Bevaka tråden