Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook hänger sig vid installation High Sierra

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag sitter och försöker installera High Sierra på min MacBook Air från 2013. Dock verkar installationen ha hängt sig. Den har stått stilla i ca en timme och baren på skärmen rör sig inte alls. Jag hör heller inte att fläkten jobbar. Kan detta bero på att den försöker bygga om till det nya filsystemet? Jag har ett SD-kort instoppat som var formaterat som hfs+. Kan det vara detta kort som tar tid att ”bygga om”, eller har datorn hängt sig helt? Hur gör jag nu?
I värsta fall så har jag en säkerhetskopia, men jag vill undvika att använda den då det kommer att ta lång tid att återställa ifrån den.

Hjälp!

Vad är status idag? Tror inte SD-kortet har något med saken att göra.

Jag startade om datorn den hårda vägen efter tre timmar. Efter det slutfördes installationen. Har inte märkt några problem med datorn sedan dess.

Jag har hård-startat-om Macar ett antal ggr när OS-installation stannat av...somnat in...det har alltid funkat fint. Jag tror det är just vid sista omstarten - när allt redan är installerat och klart - som det brukar stanna upp...så det är egentligen bara en omstart som återstår och det är ju den man då gör fast med "väld".

Ursprungligen av Hjördiz:

Jag startade om datorn den hårda vägen efter tre timmar. Efter det slutfördes installationen. Har inte märkt några problem med datorn sedan dess.

1
Bevaka tråden