Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera utrymme på 16GB iPad

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker hjälpa någon som har slut på utrymme (det kommer meddelande hela tiden att man ska rensa i inställningar) på sin iPad 16 GB fast väldigt får appar. Vad gäller bilder och mejl tar det cirka 6 GB för varje. Där rensade jag tyckte att de var konstigt att så få bilder och e-post kunde ta så mycket plats. Det finns cirka 12 bilder och 15 meddelande utan bilagor som är kvar vilket verkar vara väldigt minimalt. Efter att jag hade rensat så vara det knappast någon skillnad i alla fall. Senaste uppdateringen på iOS är inte gjord och det är väl kanske inte värt att göra om det inte finns någon plats?
Köpa mer utrymme på iCloud verkar inte som det skulle hjälpa? Dessutom vill damen inte betala med sitt kort om vi ska köpa mer utrymme. Tacksam för råd om vad man ska göra.

Senast redigerat 2017-10-11 12:19
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-11 11:04
Ursprungligen av calinou:

Försöker hjälpa någon som har slut på utrymme (det kommer meddelande hela tiden att man ska rensa i inställningar) på sin iPad 16 GB fast väldigt får appar. Vad gäller bilder och mejl tar det cirka 6 GB för varje. Där rensade jag tyckte att de var konstigt att så få bilder och e-post kunde ta så mycket plats. Det finns cirka 12 bilder och 15 meddelande utan bilagor som är kvar vilket verkar vara väldigt minimalt. Efter att jag hade rensat så vara det knappast någon skillnad i alla fall. Senaste uppdateringen på iOS är inte gjord och det är väl kanske inte värt att göra om det inte finns någon plats?
Köpa mer utrymme på iCloud verkar inte som det skulle hjälpa? Dessutom vill damen inte betala med sitt kort om vi ska köpa mer utrymme. Tacksam för råd om vad man ska göra.

Låter ju som något buggar.
Vad är det för iOS-version och ipad?

Betala kan man lösa genom presentkort, men det är inte icloud-utrymmet som är problemet låter det som?

Se till så att papperskorgen är tömd i Bilder, samt kolla i Inställningar vad det är som tar plats. Starta sedan om enheten med en hard reset och se om det hjälper. iOS 11 kan även hjälpa till att frigöra utrymme i framtiden med hjälp av det nya formatet.

Ursprungligen av Json_81:

Låter ju som något buggar.
Vad är det för iOS-version och ipad?

Betala kan man lösa genom presentkort, men det är inte icloud-utrymmet som är problemet låter det som?

Ska kolla senare på eftermiddag mer detaljerat och återkommer om det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Se till så att papperskorgen är tömd i Bilder, samt kolla i Inställningar vad det är som tar plats. Starta sedan om enheten med en hard reset och se om det hjälper. iOS 11 kan även hjälpa till att frigöra utrymme i framtiden med hjälp av det nya formatet.

1) Papperskorgen för bilder visste jag inte att det fanns. Var hittar man den?
2) Nya formatet av vad?
3) Hård omstart har jag missat. Gjorde vanlig. Då kanske hoppas det blir bättre.
Återkommer när jag är på plats hos damen.

Ursprungligen av calinou:

1) Papperskorgen för bilder visste jag inte att det fanns. Var hittar man den?

Under Album.

Ursprungligen av calinou:

2) Nya formatet av vad?

Filsystemet. Googla om du är nyfiken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-11 11:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

iOS 11 kan även hjälpa till att frigöra utrymme i framtiden med hjälp av det nya formatet.

Äldre enheter kan bara visa de nya formaten. Trodde också jag skulle spara plats på min 6S+, men 7 eller nyare som gäller för det.
A10 processor krävs så borde bara vara senaste ipadarna som klarar det och ingen av dem säljs väl med 16GB tror jag.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Filsystemet. Googla om du är nyfiken.

Filsystemet kan hjälpa ja. Men det kom redan med iOS 10.3.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Filsystemet kan hjälpa ja. Men det kom redan med iOS 10.3.

Tamme tusan, det har du rätt i.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Se till så att papperskorgen är tömd i Bilder, samt kolla i Inställningar vad det är som tar plats. Starta sedan om enheten med en hard reset och se om det hjälper. iOS 11 kan även hjälpa till att frigöra utrymme i framtiden med hjälp av det nya formatet.

Nu rensade jag cirka 50 bilder i album och det blev genast mer plats. Från 12 GB till 7 GB!!!. Gjorde en hard reset. iOS är 10.3.3 och det står att den inte behövs uppdatera. Varför vet jag inte.........

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-11 15:04
Ursprungligen av calinou:

Nu rensade jag cirka 50 bilder i album och det blev genast mer plats. Från 12 GB till 7 GB!!!. Gjorde en hard reset. iOS är 10.3.3 och det står att den inte behövs uppdatera. Varför vet jag inte.........

För att det är en ipad 4.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Filsystemet kan hjälpa ja. Men det kom redan med iOS 10.3.

Då har hon väl nya filsystemet med iOS 10.3.3. Men det verkar inte hjälpa.....

Ursprungligen av Json_81:

För att det är en ipad 4.

Jag har en iPad 4 men den går att uppdatera. Hennes är nog en äldre modell av fjärde generation?

Ursprungligen av calinou:

Nu rensade jag cirka 50 bilder i album och det blev genast mer plats. Från 12 GB till 7 GB!!!. Gjorde en hard reset. iOS är 10.3.3 och det står att den inte behövs uppdatera. Varför vet jag inte.........

Är då problemet löst? Kompisen måste ju inte uppdatera till iOS 11. Eller ska vi se det som problem nummer två?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är då problemet löst? Kompisen måste ju inte uppdatera till iOS 11. Eller ska vi se det som problem nummer två?

Jag ser inte det direkt som är problem. ? Bara som ännu en gåta för mig. ? Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-11 20:37
Ursprungligen av calinou:

Jag har en iPad 4 men den går att uppdatera. Hennes är nog en äldre modell av fjärde generation?

Nej, har du 10.3 kan du uppdatera till 10.3.3 men de går inte att uppdatera till iOS11.

Ursprungligen av Json_81:

Nej, har du 10.3 kan du uppdatera till 10.3.3 men de går inte att uppdatera till iOS11.

Den erbjuder faktiskt att uppdatera till iOS 11.0.3. Det är ingen vanlig 4 utan "mini".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-12 07:02
Ursprungligen av calinou:

Den erbjuder faktiskt att uppdatera till iOS 11.0.3. Det är ingen vanlig 4 utan "mini".

Jaha ok. Det bör man skriva ut direkt, Apple är inte i fas med numren, ipad mini 4 är väl 3-4 år nyare än ipad 4.

1
Bevaka tråden