Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Kom igång med IOS 11

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av reboot81:

Har själv irriterat mig på detta, men jag vill hävda att ni båda har fel. Man får upp "Siriförslag", dvs allt som Siri träffar på. Skriv in "ever" och ni får upp allt möjligt, men klicka på den träff som stämmer bäst in på appens namn. I det här fallet "evernote". Klicka inte på appen alltså, utan förfina sökningen till "evernote". Nu får man upp var appen ligger.

Nej, du har fel. Har Siri avstängt, vill söka upp bankID-appen.

Bankanalen? Vad sysslar iOS med? Är Siri full?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-24 22:58
Ursprungligen av keptang:

Nej, du har fel. Har Siri avstängt, vill söka upp bankID-appen.

Bankanalen? Vad sysslar iOS med? Är Siri full?

Vill påstå att bilden än mer bevisar att jag har rätt. Spotlightsökning i iOS inbegriper mer än bara appar – här får vi med några bing-sökningar. Och tydligen är söker folk på "bankanalen" när de vill kolla på barnprogram.

Jag kan hålla med om att Siri är kass, men det här felet får vi nog skylla på någon som jobbat på utbildningsdepartementet.
Eller på MS/Apples övertro på AI.

Edit: Jag skrev fel, det är inte Siri som presenterar resultat, funktionen som laddar in bankanalen är Siri-förslag.

Ursprungligen av reboot81:

Vill påstå att bilden än mer bevisar att jag har rätt. Spotlightsökning i iOS inbegriper mer än bara appar – här får vi med några bing-sökningar. Och tydligen är söker folk på "bankanalen" när de vill kolla på barnprogram.

Jag kan hålla med om att Siri är kass, men det här felet får vi nog skylla på någon som jobbat på utbildningsdepartementet.
Eller på MS/Apples övertro på AI.

Edit: Jag skrev fel, det är inte Siri som presenterar resultat, funktionen som laddar in bankanalen är Siri-förslag.

Att få en länk till bankanalen.se är väl rätt märkligt? iOS 10 gav vettigare resultat helt enkelt, appen jag sökte och vilken mapp den låg i.
Apple har ingen aning om vad jag söker efter uppenbarligen men varje klick i sök-resultaten genererar pengar till Apple, kanon, förutom att det är värdelöst för mig som användare.

Senast redigerat 2017-09-24 23:40
Ursprungligen av keptang:

Att få en länk till bankanalen.se är väl rätt märkligt? iOS 10 gav vettigare resultat helt enkelt, appen jag sökte och vilken mapp den låg i.
Apple har ingen aning om vad jag söker efter uppenbarligen men varje klick i sök-resultaten genererar pengar till Apple, kanon, förutom att det är värdelöst för mig som användare.

Kan till viss del hålla med, oftast är sök-resultaten värdelösa. Ett tips om man vill att Spotlight ska agera mer likt iOS 10 är att slå av ”Förslag i sök” i Inställningar > Siri och sökning. Söker man på t.ex. ”bank” så hamnar då bankid längst upp?

Ursprungligen av Chaosstar:

Tycker överlag att mobilen känns långsammare (iPhone 7 plus). Sen är det ju det här med saker som hänger sig och avslutas.
Men lär väl komma en fix snart får man hoppas.

Typ så ja:
iPhone Users Complain of App Slowdowns and Performance Drops After Installing iOS 11

iOS 11.0.1 ute

#nyhetstips

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-26 21:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

iOS 11.0.1 ute

#nyhetstips

Tar tid att ladda ner verkar det som, 277MB på en iPhone 6S Plus, hittar den inte på min iPad Pro 10.5..
Kanske klokt att vänta tills i morgon?

Jag börjar undra om 11.0.1 gäller för alla enheter? Hittar fortfarande inte den på min sjua

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag börjar undra om 11.0.1 gäller för alla enheter? Hittar fortfarande inte den på min sjua

Installerat på 6s, 8 och iPad Pro här.

SBS: Hade kvar min betaprofil. Fick ta bort den och starta om telefonen för att hitta uppdateringen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-09-27 09:36
Ursprungligen av lensv:

..Ett exempel på appar som ser ut att försvinna är alla reseguider från Lonely Planet (har säkert 20-30 st).

Det ser hoppfullt ut gällande reseguiderna... Svar från Lonely Planet:

Citat:

Hello,

I apologize for the problem. We are no longer actively developing the standalone guide apps. All our energy is focused on our new apps called Guides and Trips.

Please download Guides by Lonely Planet here: https://itunes.apple.com/us/app/guides-by-lon...

All city guides in the new app, including London, are free to download and use.

Finns det nått sätt att radera samtliga Appar som inte stöds längre. Alltså med en knapptryckning.

Min telefon "burrar" till som då jag får ett SMS, det här händer några gånger per dygn, men det finns ingen notis eller annat som signalerar orsaken till "burret". Någon som har nån ide?

Ursprungligen av Chaosstar:

Min telefon "burrar" till som då jag får ett SMS, det här händer några gånger per dygn, men det finns ingen notis eller annat som signalerar orsaken till "burret". Någon som har nån ide?

Du får nog kolla igenom notiser i inställningar för att se om någon app bara har ljud.

Ursprungligen av Sledde:

Du får nog kolla igenom notiser i inställningar för att se om någon app bara har ljud.

Jo jag får väl göra det, tänkte om nån annan fått samma sak efter uppdateringen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-27 23:36
Ursprungligen av BlackSmp:

SBS: Hade kvar min betaprofil. Fick ta bort den och starta om telefonen för att hitta uppdateringen

Jag har kvar min profil och fick 11.1 beta idag.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har kvar min profil och fick 11.1 beta idag.

Inget konstigt med det

11.0.1 tas bara ner om du inte har beta profilen installerad eftersom den hör till de skarpa releaserna

11.1 beta kräver beta profilen eftersom det är en beta

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-28 08:00

Nej, jag menade inte alls att det var konstigt, bara att om du hade dröjt en dag hade du kunnat ladda ner en ännu nyare version. Eftersom du körde beta innan.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Har problem med följande att widgeten för musikspelaren dyker upp utan att jag använder den, går inte att få bort.

https://i.imgur.com/5sO8hMh.jpg

Nu vet jag att den dyker upp i samband med att jag använt Apple TV- kontrollen i iOS. Försvinner inte sen, sjukt irriterande.

Fick precis 11.0.3 i uppdateraren. 270 meg nånting..

Bevaka tråden