Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Pay lanseras i Sverige

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-10 18:02
Ursprungligen av PaO:

Alla är vi olika
Jag orkar inte flytta pengar mellan konto och kolla hur mycket jag har kvar

Nä, för det är ju så tidskrävande

Kollar på 10 sekunder i kön och för över på ytterligare 5 sekunder. Bättre än att administrera fakturor i slutet på månaden

Men som du sa, alla är vi olika...vissa gillar att spendera tid med att gå igenom räkningar

  • Medlem
  • 2017-03-10 19:34
Ursprungligen av zinned:

Nä, för det är ju så tidskrävande

Kollar på 10 sekunder i kön och för över på ytterligare 5 sekunder. Bättre än att administrera fakturor i slutet på månaden

Men som du sa, alla är vi olika...vissa gillar att spendera tid med att gå igenom räkningar

Så är det ?

Min faktura är underlag för familjens hushållsbudget. Där man får full koll på alla utgifter och kan se om något sticker iväg. Har sedan en hushållsbudget med både uppföljning och planering i samma utförande

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-03-13 08:25
Ursprungligen av PaO:

Så är det ?

Min faktura är underlag för familjens hushållsbudget. Där man får full koll på alla utgifter och kan se om något sticker iväg. Har sedan en hushållsbudget med både uppföljning och planering i samma utförande

Vi kör också mycket på kredit... inte allt. En simpel överföring i internetbanken när lönen kommer och man är på noll igen.

Men kredit är inte för alla. Vissa klarar inte att hålla sig till att spendera pengar man i framtiden kommer få in, utan väljer kontinuerligt att använda mer kredit än vad månadsinkomsten täcker. Det är farligt och jag förstår principen att inte använda kredit. Även om även jag framförallt ser fördelarna med lite cash back.

  • Medlem
  • 2017-03-13 08:50
Ursprungligen av andas:

Vi kör också mycket på kredit... inte allt. En simpel överföring i internetbanken när lönen kommer och man är på noll igen.

Men kredit är inte för alla. Vissa klarar inte att hålla sig till att spendera pengar man i framtiden kommer få in, utan väljer kontinuerligt att använda mer kredit än vad månadsinkomsten täcker. Det är farligt och jag förstår principen att inte använda kredit. Även om även jag framförallt ser fördelarna med lite cash back.

Tyvärr är det ju så att vissa har av olika anledningar dels svårt att hushålla och att kredit då blir ett gift.

Hörde en vis person säga att måttet på ekonomisk rikedom var

Hur lång tid kan du leva med samma utgifter som idag med helt strypta inkomster.

Intressant när man räknar ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-13 10:50
Ursprungligen av PaO:

Så är det ?

Min faktura är underlag för familjens hushållsbudget. Där man får full koll på alla utgifter och kan se om något sticker iväg. Har sedan en hushållsbudget med både uppföljning och planering i samma utförande

Alla är vi olika

Ursprungligen av PaO:

Tyvärr är det ju så att vissa har av olika anledningar dels svårt att hushålla och att kredit då blir ett gift.

Hörde en vis person säga att måttet på ekonomisk rikedom var

Hur lång tid kan du leva med samma utgifter som idag med helt strypta inkomster.

Intressant när man räknar ?

Ja, det är intressant. Såg för länge sedan en diskussion med en ekonom där de just avhandlade Svenssons sparande och buffert. Konsensus var att man skulle ha åtminstone två bruttolöner sparade som buffert, vilket jag personligen tyckte var väldigt lite. Det var överraskande att se statistiken, hur många som inte ens låg i närheten av de pengarna sparade.

  • Medlem
  • 2017-03-13 12:52
Ursprungligen av zinned:

Alla är vi olika

Ja, det är intressant. Såg för länge sedan en diskussion med en ekonom där de just avhandlade Svenssons sparande och buffert. Konsensus var att man skulle ha åtminstone två bruttolöner sparade som buffert, vilket jag personligen tyckte var väldigt lite. Det var överraskande att se statistiken, hur många som inte ens låg i närheten av de pengarna sparade.

Håller helt med dig

Finns många med nyrenoverade hus och fina bilar men allt bekostat på lånade pengar som hela lönen och knappt det räcker till att finansiera

  • Medlem
  • 2017-10-14 17:27

Har nu testat Samsung Pay ordentligt och även kört kampanjen för hörluren. Ca 50 / 50 mellan NFC och MST funkat för det mesta. Det ersätter inte min Secrid plånbok än utan antingen plånboksfodral eller separat plånbok. Men ett smidigt komplement

Ursprungligen av PaO:

Har nu testat Samsung Pay ordentligt och även kört kampanjen för hörluren. Ca 50 / 50 mellan NFC och MST funkat för det mesta. Det ersätter inte min Secrid plånbok än utan antingen plånboksfodral eller separat plånbok. Men ett smidigt komplement

Var hörlurarna ok? Tänkte också göra den kampanjen! Heheh och passa på att få en gratis bulle.

  • Medlem
  • 2017-10-14 23:18
Ursprungligen av amandareventlid:

Var hörlurarna ok? Tänkte också göra den kampanjen! Heheh och passa på att få en gratis bulle.

Vet inte ännu, de är registrerade men inte skickade ännu
Men är nog ingen match mot AKG lurar som följde med luren ?

Till vardags använder jag ett par gamla Samsung Circle som knappt håller ihop längre

Ursprungligen av PaO:

Vet inte ännu, de är registrerade men inte skickade ännu
Men är nog ingen match mot AKG lurar som följde med luren ?

Till vardags använder jag ett par gamla Samsung Circle som knappt håller ihop längre

Blir det en iPhone Note 2019? ?
http://www.mobil.se/nyheter/rykte-om-iphone-m...

  • Medlem
  • 2017-10-16 17:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Blir det en iPhone Note 2019? ?
http://www.mobil.se/nyheter/rykte-om-iphone-m...

Det vet man aldrig ?
Det jag tycker är tråkigt är att det finns inget alternativ idag för mig. LG Stylus är för budget. Om Apple skulle komma med något likvärdigt skulle jag definitivt jämföra. Förhoppningsvis kan jag ha Note 8 till 2020 och då kanske det finns vikbara enheter.

Med DeX och s-pen så är ju Note 8 den mest produktiva luren på marknaden idag ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-17 11:56
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-17 11:59
Ursprungligen av kenjon:

Absolut, vi skrev om det för en liten stund sedan

https://www.99.se/artikel/10893-swedbank-fung...

Bevaka tråden