Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

High Sierra laddades aldrig ned

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-16 18:35

Jag och datorer alltså... Kvällen den 25/9 laddade jag ned High Sierra. Efter ett tag kom en uppdatering(10.13) som jag också laddade ned. Allt detta är vad jag trott. I går kväll stängde jag av datorn vilket jag bara gör då och då, ca en gång i månaden. Nu när jag startade upp datorn ser jag att jag fått en ny bakgrundsbild, jag får också logga in på Apple-ID samt noterar att flera inställningar är i default-läge.

Inser helt plötsligt att jag nu för första gången kör High Sierra(10.13). Uppdateringarna tidigare har alltså inte "slagit igenom". Frågan är vad detta betyder? Är det så enkelt att jag måste starta om datorn manuellt efter att ha laddat ned ett nytt macOS? Det kommer jag inte ihåg att jag behövt tidigare. Eller är det något annat som spökar i min dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-16 18:43

Hittade felet... Även om jag inte riktigt förstår det heller. Jag råkade öppna ett annat användarkonto. Den användaren är ett gammalt konto som jag använde tidigare. Så den brukar se annorlunda ut. Men den var helt satt i deaufalt-läge. Varför det blivit så vet jag inte.

Men mitt vanliga användarkonto är High Sierra 10.13 och ser ut som vanligt..:)

1
Bevaka tråden