Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Geoblockering med VPN och AppleTV i Norge

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-16 23:21

Hej på er.
Jag bor i Norge sen ett par månader och saknar att kunna se mina svenska streamingtjänster på min Apple TV 4.
Jag har testat F-Secure VPN men den fungerar bara på OS X samt IOS, detta funkar bra men jag vill ha något enkelt till min Apple TV.
Någon som fått Apple TV att gå runt geoblocking via routern den är ansluten till?
Sitter ni bevandrade på någon fiffig lösning? Helst vill jag slippa Air-play om någon tänker på det ?

Senast redigerat 2017-10-17 04:56

Jag har en router som jag kör en vpn-klient på som mina enheter som behöver ett svenskt IP kan koppla sig mot. En gammal tp-link med openwrt. Det är ett alternativ om det inte finns vpn-klient direkt i Apple TVn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-17 00:40
Ursprungligen av suddgummi:

Jag har en router som jag kör en vpn-klient på som mina enheter som behöver ett svenskt IP kan koppla sig mot. En gammal tp-link med openwrt. Det är ett alternativ om det inte finns vpn-klient direkt i Apple TVn.

Vad kör du för leverantör av VPN tunneln? F-Secure har ingen tjänst som stöder router så jag måste leta vidare tyvärr.
Tack för bra svar.

Ursprungligen av Talla:

Vad kör du för leverantör av VPN tunneln? F-Secure har ingen tjänst som stöder router så jag måste leta vidare tyvärr.
Tack för bra svar.

Jag kör Ovpn (tycker du det låter intressant har jag en inbjudningskod som ger oss bägge extra dagar).
Jag kör som så att jag har två nätverk utdelade på routern (två SSID). Ett som är för VPN trafik och ett för trafik utan.
Det funkar som så att jag har en OpenVPN-klient i routern som kopplar upp sig mot Ovpn och tunnlar all trafiken som kommer från det IP-spann som jag delar ut på det nätverk som är för VPN.

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-10-17 15:49

Jag kör en SmartDNS för att kunna se amerikanska grejer (https://www.smartdnsproxy.com) borde kunna gå att konfigurera för dina behov också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-17 23:40
Ursprungligen av suddgummi:

Jag kör Ovpn (tycker du det låter intressant har jag en inbjudningskod som ger oss bägge extra dagar).
Jag kör som så att jag har två nätverk utdelade på routern (två SSID). Ett som är för VPN trafik och ett för trafik utan.
Det funkar som så att jag har en OpenVPN-klient i routern som kopplar upp sig mot Ovpn och tunnlar all trafiken som kommer från det IP-spann som jag delar ut på det nätverk som är för VPN.

Ursprungligen av Gurra:

Jag kör en SmartDNS för att kunna se amerikanska grejer (https://www.smartdnsproxy.com) borde kunna gå att konfigurera för dina behov också.

Nu har jag provat både VPN och smart DNS.
Smart DNS var det enda som har fungerat med alla streamingtjänsterna som jag har.
Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden