Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av språk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska det verkligen vara så fruktansvärt svårt, att få systemet att själv ställa in senast använt språk!?

Jag skriver en del på engelska och en del på svenska, det är alldeles för ofta som mina SMS-konversationer är inställda på engelska när jag ska skriva (trots att konversationerna är på svenska). Varför är de det?
Ett fält som talar om "Senaste Språk för denna konversation" är ju en smal sak att fixa.

Suck. Det är ju knappast så att det krävs någon examen i hjärnkirurgi för att kunna fatta detta!? Jag blir så besviken på Apple ibland.

Senast redigerat 2017-10-18 12:15

Hur ser dina språkinställningar ut?

Tack för inputen Barba.
Språkinställningarna, om det är dessa du menar (Allmänt > Språk och Region), ser ut så här:
iPhone-språk:
Svenska

Föredragen språkordning:
Svenska
English

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-19 17:25
Ursprungligen av carlsson:

Jag skriver en del på engelska och en del på svenska, det är alldeles för ofta som mina SMS-konversationer är inställda på engelska när jag ska skriva (trots att konversationerna är på svenska). Varför är de det?

Vilken ordlista som används styrs av vilket tangentbord du använder. Man kan växla snabbt och har genväg till tangentbordsinställningar genom ett långtryck på smiley-tangenten (som blir en jordglob om man har flera tangentbord aktiverade)
Om tangentbordsinställningar

Eller det kanske är så du gör, men vill att det ska ske automatiskt? Sedan iOS 10 kan man skriva på flera språk samtidigt.
How to set up multilingual typing in iOS 10
Men tyvärr är funktionen inte tillgänglig med svensk ordlista. Sammanhangsbaserade textförslag är en annan funktion som ännnu inte kommit till vårt språkområde.

Ursprungligen av carlsson:

Tack för inputen Barba.
Språkinställningarna, om det är dessa du menar (Allmänt > Språk och Region), ser ut så här:
iPhone-språk:
Svenska

Föredragen språkordning:
Svenska
English

Inställningarna under Språk och Region påverkar bl.a datumformat och hur appar och websidor som har stöd för flera språk presenteras, men inte det man själv skriver. Det styrs istället av tangentbordet.

1
Bevaka tråden