Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från AppleTv - TV - 5.1 reciever via toslink

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan lyder, Om jag kopplar in apple tv med hdmi till tvn sen från Tvn som har toslink Out sen in i min lite äldre 5.1 bluray reciever men som har toslink in.. Då borde jag få en 5.1 signal? Inte optimalt..
Men eftersom reciewern är från typ 2013 så har den inte hdmi out/in och då blir alternativet att köpa en konverterare som separerar den digitala ljudsignalen till toslink och en hdmi som bara skickar bildsignal.
Hoppas nån vänlig själ kan svara på denna fråga, eller om den har något annat bättre alternativ!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-20 22:48

Om TV’n har stöd för att skicka 5.1 vidare till förstärkaren vet jag inte varför du tycker att det är ”inte optimalt”.
Jag hade så tills jag bytte förstärkare.

Ursprungligen av Json_81:

Om TV’n har stöd för att skicka 5.1 vidare till förstärkaren vet jag inte varför du tycker att det är ”inte optimalt”.
Jag hade så tills jag bytte förstärkare.

Hade likadant jag med tills jag köpte ny förstärkare (iofs gjorde mig av med AppleTV vid byte av förstärkare).
Fungerade fint iallafall.

Ursprungligen av Json_81:

Om TV’n har stöd för att skicka 5.1 vidare till förstärkaren vet jag inte varför du tycker att det är ”inte optimalt”.
Jag hade så tills jag bytte förstärkare.

Ursprungligen av keptang:

Hade likadant jag med tills jag köpte ny förstärkare (iofs gjorde mig av med AppleTV vid byte av förstärkare).
Fungerade fint iallafall.

Tack för svar! Äh tänkte väl om det skulle bli nån form av ljudförsämring/signalförlust.. Har kollat i bruksanvisning ang tvn och det står att det ska va dolby digital pro.. Blabla.. Men då borde det bli 5.1 med toslink från tvn:)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-21 11:10
Ursprungligen av Herrhemmabio:

Äh tänkte väl om det skulle bli nån form av ljudförsämring/signalförlust.. Har kollat i bruksanvisning ang tvn och det står att det ska va dolby digital pro.. Blabla.. Men då borde det bli 5.1 med toslink från tvn:)

Du tänker nog på analogt ljud som kan lida av försämrat ljud när det överförs. Men HDMI och TOSLINK är digitala tekniker som inte har det problemet.

1
Bevaka tråden