Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tappar du din mobil?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag själv är otroligt klumpig och tappar min telefon betydligt mer än jag skulle önska. Det skulle vara roligt att höra de vanligaste sätten ni tappar telefonen på, men även de lustigaste sätten ni tappat telefonen på!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-18 10:52

Min gamla 3310 tappade jag regelmässigt i asfalten, men då var det ju bara att skrapa ihop delarna och sätta ihop den igen. Sedan jag bytte till iPhone har jag varit betydligt mer försiktig. Har aldrig lyckats spräcka en skärm under mina sju år som iPhone-ägare.

Men tappat har jag gjort. Det klantigaste var med min iPhone 5 som jag hade i ett mjukt läderfodral som var öppet i ena änden. I brådskan på väg hem från jobbet rusade jag ur bussen och sprang mot tåget och lyckades i ivern hålla telefonen med fodralets öppning nedåt. Luren gled ur och landade på betongen bakom bussen. Jag fick panik och sprang efter för att plocka upp telefonen som låg med skärmen nedåt. Inga sprickor, men väl en rejäl repa mitt på skärmen. Det värsta var väl att jag själv hade strukit med om det hade kommit en till buss precis efter...

Det vanligaste är väl att telefonen glider ur fickan på mysbyxorna hemma. Men oftast sitter jag i soffan eller ligger i sängen när det händer, och enstaka gånger fortsätter den glida ner på golvet. Inga större problem. Min iPhone 6 är numera tre år gammal, och man tenderar ju bli mindre försiktig med åren.

Ett av mina vanligaste sätt att tappa telefonen är i mitt fejs. När jag ligger och scrollar innan jag ska sova tappar jag ofta telefonen rakt i ansiktet och det är nog mer min näsa som tar skada än telefonen. Det är också väldigt vanligt att den helt sonika ramlar eller slungas ur handen på mig. Jag kan bli exalterad över något och för en sekund och glömmer bort att jag har en telefon i handen.

Min första telefon bokstavligen flög i sjön första gången jag använde den och jag har även råkat kasta telefonen med hög fart på asfalten som den gled flera meter. Den mådde inte jättebra efter det. Många gånger gör jag det också värre genom att försöka "rädda" situationen.

En släkting berättade en gång om när han blivit så förbannad att han kastade sin telefon högt upp i luften. Väl uppe i luften förstod han sitt misstag och försökte förgäves fånga telefonen på vägen ner. Fnissar varje gång jag tänker på hur det måste sett ut.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-18 16:04

Jag har mig veterligen bara tappat två telefoner i backen. Den första var min superslimma Nokia 8210 som råkade fastna på kanten av fickan när jag skulle ta ut den under ett restaurangbesök (det här var nog anno 2000-2001 någon gång). Telefonen åkte i golvet och bitarna flög åt alla håll, men jag kunde trycka ihop och starta den utan något som helst problem. Fantastiskt bra telefon det där.

Det andra gången var när jag var ute och sprang med min Galaxy S2 och skulle plocka ut den ur hållaren på armen. Hållaren sög fast i telefonens sidor vilket tvingade mig att ta i mer ordentligt för att få ut den, och vips släppte hållaren taget och telefonen skuttade iväg på asfalten. Blev några bucklor på kanterna och någon repa, men telefonen fungerade utmärkt. Också en grymt bra telefon.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-10-19 14:23

Ser man på min telefon så har den definitivt blivit tappad. De enda gångerna jag kommer ihåg är de med asfalt involverat.

  • Superhjälte
  • 2017-10-19 14:34

Jag tappar sällan min iPhone, men jag har missat innerfickan på kavajen ett par gånger, och det har hänt att mobilen glidit ur byxfickan och studsat ner på golvet när jag lagt mig i bäddsoffan på landet.

Den enda iPhone som gått sönder när jag tappat den var en iPhone 4 och då sprack skärmen trots att den landade på en mjuk matta.

Ursprungligen av andas:

Ser man på min telefon så har den definitivt blivit tappad. De enda gångerna jag kommer ihåg är de med asfalt involverat.

Asfalt är inte nådigt! Alla gånger min mobil har gått sönder som mest har asfalt varit inblandat.

  • Medlem
  • 2017-10-21 07:39

Jag tappar ytterst sällan min mobil. Har bara spräckt 2 skärmar sedan 1990. Note Edge i julas och en T68i måste varit 2002 eller 2003 ?

Skräcken kom när jag var i Sydkorea med min två veckor gamla mobil. Tog ett snyggt foto, skulle lägga ner telefonen i fickan. Tappar den , ser hur den studsar ner för backen mot ett avlopp för att till sist lägga sig tvärs över de ganska breda hålen i avsloppsgallret.

Sprucken skärm...

Då var jag glad över Apple Care

I somras så sprang sonen ut i gatan, fick panik (beslut man tar under millisekunder) och springer efter. Av någon anledning var gatan bevattnad, så först halkade jag, sonen därefter i min famn och telefonen rök upp i luften och ner i asfalten. Sprucken skärm...

Andra klantgrejer är att ha mobben i fickan och vid dusch glömma och släppa byxorna på golvet, har krackelerat en mobbe iaf...

1
Bevaka tråden