Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera data från webb i Excel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-10-21 09:41

Hejsan. Försöker bygga upp ett hjälpsystem för beslut och analys av aktier. Jag har office 365 för mac och har försökt klura ut hur man importerar exempelvis en aktiekurs direkt till Excell. Det finns flera bra manualer, både på nätet och i youtube. Problemet är att jag inte verkar ha alternativet Data>från webb på office 365.

Är det någon av er som vet om alternativet finns på office 365?
Om det går att importera från webb just till office 365, hur gör man?

/MVH

Senast redigerat 2017-10-21 10:08

”Från webb” är en väldigt generell beskrivning.

Hur man kan göra beror nog rätt mycket på från vilken webbsida du vill hämta informationen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-21 17:33

Här finne en guide som använder Stock Connector.

Fungerade med Excel för Mac 15.30

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-10-22 20:29
Ursprungligen av reboot81:

Här finne en guide som använder Stock Connector.

Fungerade med Excel för Mac 15.30

Hej! Jag har lyckats starta addonnet och ska testa imorgon. Återkommer med informaiton om hur det fungerade.
7Tack

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-10-22 20:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

”Från webb” är en väldigt generell beskrivning.

Hur man kan göra beror nog rätt mycket på från vilken webbsida du vill hämta informationen.

Från Webb är knappens namn som jag inte kan hitta på office 365. Enligt de manualer som finns så verkar många använda sig av dagens industri trader. Har du information om hur man exempelvis kan hämta kurser direkt från exempelvis stockholmsbörsen, first north eller någon av de stora internetbankerna som avanza eller nordnet skulle det hjälpa mycket.

Tack på förhand.

1
Bevaka tråden