Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen boot screen i äldre Mac Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp!
Jag har en HP Z27s 4K kopplad till min Mac Pro Quadcore från 2012 med ett nyinstallerat grafikkort (NVIDIA GeForce GTX 680 2048 MB). När jag knäpper på datorn blir det ingen boot screen, skärmen är svart fram till inloggningsrutan. Beror det på att grafikkortet inte stöder boot screen i 4K, eller är MacOS (10.12.6) begränsat till att inte stödja boot screen i 4K? Datorn som sådan har inget 4K-stöd enligt Apple, så jag bytte grafikkort för att få ut det mesta av min skärm. Det satt ett ATI Radeon HD 5770 i tidigare. Det fungerade men gav bara 30 Hz i 4K och det blev eftersläpningar. Det blir det inte längre.

M v h
Pär Nordqvist, Bollnäs

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-24 11:22

Jag tror grafikkortet behöver ett speciellt ROM för att kunna visa bild innan inloggningsskärmen. Så har det varit tidigare i alla fall.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror grafikkortet behöver ett speciellt ROM för att kunna visa bild innan inloggningsskärmen. Så har det varit tidigare i alla fall.

Enligt säljaren på ebay kan just det här grafikkortet inte visa boot screen i 4K 60 Hz, man måste ha ett dyrare, GTX 980 eller högre. Men det första svaret jag fick var att MacOS inte har stöd för boot screen i 4K och 60 Hz, bara i 30 Hz. Så jag vet inte riktigt vad som gäller, kanske en kombination. Sen är ju datorn ingen ungdom, 5 år och dess teknik var nog ett par år redan 2012.

Det ska vara grafikkortet som gör att det inte blir Apples boot screen. Brukar finnas vissa grafikkort som officiellt supportar MacOS, men vet inte själv om de löser det problemet.

1
Bevaka tråden