Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV-appen

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som på senare tid hört något om apple tv-appen? På eventet i september nämndes den och Sverige, dessutom fick man ju se vilka svenska "streamingtjänster" som inkluderades. Det man då fick höra, var "innan året är slut" och det är det ju inte än, men ingen som hört något mer specifikt datum? Detta var ju nästan det mest spännande på hela eventet

https://www.apple.com/tv-app/

Ursprungligen av pjnorman:

Någon som på senare tid hört något om apple tv-appen? På eventet i september nämndes den och Sverige, dessutom fick man ju se vilka svenska "streamingtjänster" som inkluderades. Det man då fick höra, var "innan året är slut" och det är det ju inte än, men ingen som hört något mer specifikt datum? Detta var ju nästan det mest spännande på hela eventet

https://www.apple.com/tv-app/

tyst som i en grav verkar det som. själv blev jag eld och lågor när den presenterades, men har efteråt insett att jag missuppfattade presentationen som att det var appen TV-Shows som var på gång (och som jag väntat på i flera år). jag vill kunna köpa mina favoritserier digitalt. inte bara streama.

appen de presenterade verkar bara vara en samlingsapp för streaming.

Ja, det skall vara en samlingsapp, och det är just det jag väntar på tror jag! Jag kanske målar upp den i mitt huvud, men jag tror att denna kan hjälpa mig, på kvällarna, när jag skall göra mina tittar-val. Men vi får väl se!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-10-25 09:49

Senast jag var inne på min Apple TV och startade Viaplay och senare Cmore så dök TV-appen upp och frågade om jag ville inkludera och tillåta Viaplay’s och Cmore’s innehåll i appen. Fick mer information om hur man klan välja att ta bort detta innehåll inne i inställningar.

Gick ivrigt in i Apples Tv’s inställningar men Tv-appens var som bortblåst.

Hoppas det är på gång. Lite som det var med Apple Pay - någon som upptäckte i Wallet, att man nu kunde lägga till betalkort - innan tjänsten hade släppts. Efter detta tog det inte lång tid, för betaltjänsten.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-10-25 10:06

Kanske kommer med WatchOS 11.1 ??

Ikväll kom apple-tv appen på min betauppdaterade ATV4. Kul! Får gå igenom den mer imorgon.

i telefonen med 11.2 beta 1

Ursprungligen av iceman11:

i telefonen med 11.2 beta 1

Japp

Ursprungligen av iceman11:

i telefonen med 11.2 beta 1

Va märkligt! Hos mig dök den inte upp med 11.2. Måste man kanske uppdatera Apple TV innan den dyker upp på telefonen?

Den dök även upp på min ena (betauppdaterade) iPhone 7:a, men ser den inte på min "vanliga" telefon. Men det är på gång i alla fall.

I samma tema:

HBO Nordic - var den appen med i listan över inkludera appar, i nya Apple TV-appen? På eventet kommer jag ihåg att jag såg C More, Viaplay och SVT Play, men kommer "bannemej" inte ihåg om HBO Nordic fanns med i listan?

Sen har väl HBO och Apple haft sina "beefs" under årens lopp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-31 09:15

Jag hade den tidigare på telefonen. Nu är den borta.

Jag ser den på Apple TV (senaste tvOS ingen beta) på iPhonen 11.2 beta men inte i iPaden som kör 11.03. För ett tag sen fick jag förfrågan efter en uppdatering av SVT appen om jag vill länka innehållet med TV appen som jag svarade på ja och det är kanske därför att jag har redan den länkningen på min iCloud konto som gör att jag kan se TV appen även utan betan. Apple måste ha aktiverat den tjänsten igår och de borde släppa ikväll 11.1 då kanske alla får TV appen.

tror den är med i alla betor from nu. jag fick den i min atv igår. har betauppdateringar påslaget...

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2017-10-31 14:27

Någon som har telia play + och vet om deras innehåll funkar med den nya appen?

Nu är IOS 11.1 och TV OS 11.1 släppta och med dessa kommer nu TV-appen.

Läs mer här: https://www.99.se/artikel/10947-sverigepremia...

Nu jäklar skall det hårdtestas

Synd att inte Netflix / HBO ligger med

Ursprungligen av pjnorman:

Nu jäklar skall det hårdtestas

Synd att inte Netflix / HBO ligger med

Hoppas de kommer med på tåget snart!

Ursprungligen av antsve:

Någon som har telia play + och vet om deras innehåll funkar med den nya appen?

Finns tyvärr inte med ännu.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-31 19:14
Ursprungligen av pjnorman:

Nu jäklar skall det hårdtestas

Synd att inte Netflix / HBO ligger med

Dvs den är helt meningslös.

Fick inte med tv-appen på telefonen (iPhone 8+) men på min iPad. Apple TV redan igår.
Telefonen betauppdaterar jag inte.
Paddan och ATV4:an betauppdaterar jag
Alla tre enheterna kör samma apple id

Ursprungligen av pjnorman:

Fick inte med tv-appen på telefonen (iPhone 8+) men på min iPad. Apple TV redan igår.
Telefonen betauppdaterar jag inte.
Paddan och ATV4:an betauppdaterar jag
Alla tre enheterna kör samma apple id

Och du har installerat senaste iOS på din iPhone 8? Uppdateringen kom nyss.

Senast redigerat 2017-10-31 23:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Och du har installerat senaste iOS på din iPhone 8? Uppdateringen kom nyss.

Japp. Finns inga uppdateringar

Ursprungligen av pjnorman:

Fick inte med tv-appen på telefonen (iPhone 8+) men på min iPad. Apple TV redan igår.
Telefonen betauppdaterar jag inte.
Paddan och ATV4:an betauppdaterar jag
Alla tre enheterna kör samma apple id

Finns på en 6s och en 8 här, samt iPad Air 2 och iPad Pro.
Har du sökt efter appen?

Ursprungligen av keptang:

Finns på en 6s och en 8 här, samt iPad Air 2 och iPad Pro.
Har du sökt efter appen?

Jadå, det hade jag allt gjort, utan lycka. Startade om och sedan fanns den under mappen Extra

Gött, nu har jag den överallt där jag vill ha den. Nu skall bara alla appar komma med, som man vill

Trevlig kväll

Riktigt kul men innan HBO- och Netflixstöd känns det som något man testar en gång.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-11-01 02:16

Funkar netflix och HBO i USA?
För gör det inte det, så känns det ju som att det kmr sega ännu mer här i sverige på den fronten.

Ursprungligen av Chaosstar:

Riktigt kul men innan HBO- och Netflixstöd känns det som något man testar en gång.

Netflix finns
Viaplay och cMore också.
HBO saknas iofs

Märkte att vissa Netflix serier finns, men inte alla avsnitt.

T.ex. Designated Survivor så finns hela säsong 1, men endast avsnitt 1 från säsong 2. 5 avsnitt har hittills sänts så förstår inte varför de inte kan visa alla...

Bevaka tråden