Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App Store | "Objektet är inte längre tillgängligt."

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton 99mac'ers!
Har en fråga ang App Store.

Jag fick en del uppdateringar och när jag uppdaterade dem så stod det på en "Objektet är inte längre tillgängligt."

Det står att det finns en notis, hur får man på bästa sätt bort den utan att radera appen?

Tackar för hjälpen!
//God Blessed, Richard.

Senast redigerat 2017-10-19 21:25

Var detta en så invecklad fråga att inte någon på hela 99mac kan svaret på den?
//Thanks.

Startat om telefonen? Annars vet jag inte.

Vad har du provat?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Startat om telefonen? Annars vet jag inte.

Detta hjälpte tyvärr inte...

Ursprungligen av keptang:

Vad har du provat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-22 06:37
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Var detta en så invecklad fråga att inte någon på hela 99mac kan svaret på den?
//Thanks.

Det underlättar för oss om du skriver ut vilken app det gäller. Nu framgår det i och för sig av din bild, men det är lätt att missa.

En googling på ”Svensk månadskalender ios” leder till Appsoftia AB och appen säljs tydligen inte längre men ska ändå vara uppdaterad för iOS 11. Se om du hittar den under ”Köpt” i App Store, troligen under appens engelska namn ”Life Calendar” och kan uppdatera den där.
http://www.appsoftia.com/product-information/...-

Om du ändå inte får bort den röda notisbrickan skulle jag testa att via Inställningar logga ur iTunes och App Store, starta om telefonen och sedan logga in igen med ditt Apple ID.

Ursprungligen av IngoX:

Det underlättar för oss om du skriver ut vilken app det gäller. Nu framgår det i och för sig av din bild, men det är lätt att missa.

En googling på ”Svensk månadskalender ios” leder till Appsoftia AB och appen säljs tydligen inte längre men ska ändå vara uppdaterad för iOS 11. Se om du hittar den under ”Köpt” i App Store, troligen under appens engelska namn ”Life Calendar” ...

Det visar sig att "Svensk månadskalender" bytt namn till "Månaden v2"

Köphistoriken på iTunes visar att appen ligger under dess föregående namn och varken det engelska namnet eller det nya.

Jag har just skiftat över från iPhone 6 Plus till iPhone 8 Plus. Det enda som saknas är en app som finns i den svenska App Store, "Promillekoll". Hur jag fick in den i iPhone 6 mins jag inte. Problemet är att jag inte äger något betalkort i Sverige och inte kan välja den svenska butiken Kan man komma runt det?

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag har just skiftat över från iPhone 6 Plus till iPhone 8 Plus. Det enda som saknas är en app som finns i den svenska App Store, "Promillekoll". Hur jag fick in den i iPhone 6 mins jag inte. Problemet är att jag inte äger något betalkort i Sverige och inte kan välja den svenska butiken Kan man komma runt det?

Den är stoppad av Apple enligt Systembolaget:

Ursprungligen av https://www.systembolaget.se/om-alkohol/promille/appen-promillekoll/:

OBS! Promillekoll har stoppats av Apple och får för tillfället inte distribueras via App Store. Detta gör att vi i dagsläget inte kan få ut en uppdatering som kan få appen att fungera med iOS 11. Vi hoppas kunna lösa detta.

Det var trist! Hoppas verkligen på en lösning. Inställningen till ”sprit och ratt” har ändrats väsentligt i Spanien. En kompis förlorade nyligen körkortet under ett halvår efter några öl. Ett glas vin på restaurangen och ingen "chupitio" som restaurangen brukar bjuda på innan notan är betald!

Senast redigerat 2017-10-28 08:51
1
Bevaka tråden