Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkar inte bilder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-15 14:14

Efter att ha uppdaterat till IOS 11.0.3 så synkar inte bilderna i iCloud mellan mobilen och paddan.....
Kollat alla inställningar jag kan komma på men ingen synk.
Någon som har samma problem?

Börja med en hard reset, sen logga ut och in ur iCloud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-15 15:37

Gjorde resetter och dyligt..... men sedan när jag var inne i appen bilder och valde Bilder istället för Album så var överföringen stoppad?
Tryckte på uppdatering och så började det synka igen

Jag har en ”gammal” iMac och en ny iMac i5.
Jag har en ”gammal” iPhone 6 Plus och en ny iPhone 8 Plus (Version 11.0.3).
Med den gamla iPhone 6 Plus kan jag ladda upp video, iPhone 8 Plus väcker inte ens upp ”Bilder”, varken på den gamla iMac eller. den nya. I iMovie kan man INTE se det som spelats in via iPhone 8 Plus, man kan höra ljudet.
O.K. man kan importera videofilerna till Bilder och sedan skicka dem vidare till iMovie, men så kan det inte vara tänkt?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-06-11 20:41

Problem enligt rubriken.
iPhone 7+ 11.3 med iCloud-bildbibliotek (Hämta och behåll original på) synkar till www.icloud.com/#photos utan problem.
Till min iMac 10.13.4 inte lika bra. Inte alls sedan 27:e maj.
Det är systembildbiblioteket (se bild),

men i iClouds inställningspanel är bocken av för iCloud-bildbibliotek (Se bild)
Bockar jag i den så säger den "Beräknar storleken på ditt bild och video bibliotek…" vilket är ~45GB.
Sen får jag upp felmeddelandet om felaktigt filsystem:

Disken som systembildbiblioteket ligger på är relativt ny, USB3 i extern kabinett. 4TB varav ca 127GB ledigt. Formaterad som Mac OS Extended (journalförd) (krypterad).

Det är här jag kör fast. Är det ett generellt felmeddelande? Kan ju tänka mig att 120 av 4000GB är för lite – rör sig faktist om 3% ledigt.

EDIT: Slängde lite filer, 150GB ledigt och nu klagar inte iCloud-inställningspanel på "fel format".
Men problemet kvarstår – ingen synk från iCloud/mobil till Bilder.app på datorn.

Senast redigerat 2018-06-11 20:53
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-06-14 08:48

Mitt case kan läggas ner. Det synkas. Men det syntes inte innan jag växlade flikar.

1
Bevaka tråden