Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckades du förbeställa en Iphone X?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Så här står det i mitt Mail

Ursprungligen av Alex73:

Så här står det i mitt mail:

"Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 4 november, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Produkten är följande:

Artikelnummer: MQAF2QN/A
Benämning: Apple iPhone X - 256GB - Rymdgrå
Engångskostnad: 13 195,00 kr"

Frågade Telia på FB om någon mer info kommer. Fick svar att datumet är preliminärt och ett sms kommer när telefonen finns att hämta i valda butik.
Hoppas verkligen att 3 nov står sig.

Hmm, har bara fått ”Tack för din beställning”, sen fick jag ett order-sms med en länk så att jag kan följa beställningen på ”leverans.telia.se. Kanske annorlunda process när man beställer genom företag.

Ursprungligen av stussy89:

Hmm, har bara fått ”Tack för din beställning”, sen fick jag ett order-sms med en länk så att jag kan följa beställningen på ”leverans.telia.se. Kanske annorlunda process när man beställer genom företag.

Jo, det är sannolikt olika. Antar att du är företagare?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det är sannolikt olika. Antar att du är företagare?

Är inte företagare, men företaget betalar för telefonen. Så förbokade genom förbokningssidan för företag. Det står ju preliminärt 3/11 och väntar på lagerleverans, så hoppas att datumet stämmer

Fick tag i två st Rymdgrå 256 GB. Smidigast och snabbast var på Telia.se. Satt sen med Apple Store-appen på både iPad och iPhone samt Apple.se på min mac. Efter några minuter (kändes som 8h) kom jag äntligen igenom på appen på min iPhone (ej på iPad efter flera försök) och båda med bekräftelse av leverans 3 nov. Hämtar bara ut Apples leverans om den kommer i lagom tid under fredagen=)

Ursprungligen av pmarriott:

Så resonerade jag också men min 7:a hade varit död nu om jag inte hade ett skal på. Mina händer är supertorra och jag är ganska klantig. Vill egentligen inte ha ett, men av två onda ting väljer jag det minst onda. Eller det jag inte provat på. Och krossad iPhone har jag testat nu.

Nu kommer jag låta som precis alla mobilkanaler på Youtube - men Dbrand är faktiskt riktigt bra! Beställde hem för att testa. Vill verkligen inte ha något bulkigt skal men 7+ är hal som en ål. Har man tålamod och applicerar ett Dbrand-skin bra så ser man inte det om man inte fingranskar sömmarna och greppvänligheten blir oerhört mycket bättre

iPhone X hoppar jag över då min 7+ funkar riktigt bra - men grattis till alla som lyckades boka en. Ska bli spännande att läsa era intryck!

En rymdgrå 64gb väntar mig den 3:e november ??

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-29 23:47

Ni som beställt via Telia med reservation till butik.
På torsdag borde ni få ett SMS där det står att er telefon finns att hämta i butiken.
Men det kan även komma ett där det står: "Tyvärr kommer vi inte kunna leverera din telefon på fredag.".

Det hände mig i fjol, efter många om och men (läs 3-4 veckor) visade det sig att min telefon hade kommit tillslut men inget SMS gick ut till mig, och efter 24h säljs telefonen till någon annnan. Så dom la en ny reservation till mig, jag tröttnade tillslut och åkte till Täby och köpte en. Då till fullpris tyvärr, hade tur och fick utan momsen på Telia först.

Hoppas att dom sköter sig i år. De andra 2-3 åren har det fungerat jättebra att reservera till butik. Men jag antar det blir fel ibland.

Ursprungligen av Cancerman:

En rymdgrå 64gb väntar mig den 3:e november ??

ska vi bilda klubb?!

Ursprungligen av Castel:

Ni som beställt via Telia med reservation till butik.
På torsdag borde ni få ett SMS där det står att er telefon finns att hämta i butiken.
Men det kan även komma ett där det står: "Tyvärr kommer vi inte kunna leverera din telefon på fredag.".

Det hände mig i fjol, efter många om och men (läs 3-4 veckor) visade det sig att min telefon hade kommit tillslut men inget SMS gick ut till mig, och efter 24h säljs telefonen till någon annnan. Så dom la en ny reservation till mig, jag tröttnade tillslut och åkte till Täby och köpte en. Då till fullpris tyvärr, hade tur och fick utan momsen på Telia först.

Hoppas att dom sköter sig i år. De andra 2-3 åren har det fungerat jättebra att reservera till butik. Men jag antar det blir fel ibland.

Så här långt så tycker jag att Telias webbstore var helt överlägsen

De kan inte göra något åt antalet mobiler som de får och det var högt tryck - men siten fungerade och väntrummet var en bra ide!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-30 11:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Så här långt så tycker jag att Telias webbstore var helt överlägsen

De kan inte göra något åt antalet mobiler som de får och det var högt tryck - men siten fungerade och väntrummet var en bra ide!

Ja flöt riktigt fint i år. Fast jag köade och reserverade via en Androidtelefon.
Men nu får det bli fredag!!!

Ursprungligen av Jenwib:

Är skalet i hård plast eller mjukt som gummi? Det står polypropen men det säger mig inte så mycket.

Skalet är i en sorts hårplast, sitter riktigt bra runt telefonen och ger även mer grepp

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-10-30 15:10
Ursprungligen av Viiddee:

Skalet är i en sorts hårplast, sitter riktigt bra runt telefonen och ger även mer grepp

Jag har beställt så man får hoppas att det är bra. tack för svar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-10-30 20:36
Ursprungligen av @ndreas:

Prepared to ship! Bra kanske man kan få den på Måndag istället för 3/11 de hade varit ngt haha

Märkligt att inte alla som la tidiga ordrar hos Apple har fått sina ordrar PTS. Min är fortfarande ”beställning behandlas”, alltså andra steget.

För övrigt, så länge Telia håller sin del och levererar min på fredag så har jag en ytterligare tillgänglig för hämtning i butik om någon känner för att köpa lösa den från mig.

Ska blir intressant att se reaktionerna från ni som lyckats beställa

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-10-31 06:39

Beställde via apple.se 9:05 med hämtning 3 november på Apple Store på Väla ?
Var rätt lätt att beställa på Halebop också, var inne 9:01 och det tog max 10 sekunder så var jag klar med beställningen. Jag annullerade dock min beställning därifrån igår pga att jag kommer att hämta den på Väla istället.

Vad tror ni om chansen att få tag i en iPhone X över disk runt 10 Januari i USA? Har Apple kommit ikapp då?

  • Medlem
  • 2017-10-31 10:45
Ursprungligen av primu[s]®:

Vad tror ni om chansen att få tag i en iPhone X över disk runt 10 Januari i USA? Har Apple kommit ikapp då?

Det tror jag, väntetiden för att få tag på en iPhone X kommer förmodligen inte förändras nämnvärt så det är nog lugnt. Apple är inte så naiva heller som operatörerna.

Verkar som Telia har svårt att bestämma sig när jag ska få min, från början fick jag leveranstid den 11/1/2018, sedan ändrades den till 15/1/2018, men idag fick jag sms som ändrar den till 5/12/2017, bra att det ändrades åt rätt håll iaf

  • Medlem
  • Österåker
  • 2017-10-31 14:36

Jag fick precis ett pling i PostNord-appen ?? Beställde 09.02 på telenors hemsida. iPhone X silver 64 gb.

  • Medlem
  • 2017-10-31 14:48
Ursprungligen av Digge33:

Jag fick precis ett pling i PostNord-appen ?? Beställde 09.02 på telenors hemsida. iPhone X silver 64 gb.

Postnord, hoppas de är rädda om ditt paket

  • Medlem
  • Österåker
  • 2017-10-31 14:58
Ursprungligen av PaO:

Postnord, hoppas de är rädda om ditt paket

Ja precis vad jag tänkte , får hålla tummarna ?

När tror ni att de första X kommer att leverans med 11.1 installerat?

Ursprungligen av Giljan:

När tror ni att de första X kommer att leverans med 11.1 installerat?

Inte nu på fredag i alla fall

det tar nog några veckor innan telefonerna kommer med 11.1 förinstallerat

Status från Apple ändrad till shipped ✌️ X 256

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-01 10:41
Ursprungligen av @ndreas:

Status från Apple ändrad till shipped ✌️ X 256

Ska den levereras den 3:e

Ursprungligen av Jedih:

Ska den levereras den 3:e

Japp

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-01 11:19
Ursprungligen av @ndreas:

Japp

Hoppas Apple skickar ett mejl till mig också snart då

Beställde från Tele2. Fick bekräftelse 09:03 och en beräknad leveranstid på 7 dagar. iPhone X 256GB, svart.
Min order är ännu inte packad så det ser ut att bli lite mer väntan än beräknat! Hur ser det ut för er andra som beställde från Tele2?

Ursprungligen av @ndreas:

Status från Apple ändrad till shipped ✌️ X 256

Stod det först att den skulle levereras den 6 Nov?

För jag råkade ut för att den skulle levereras Måndag 6 Nov. men hade jag bott i Stockholm hade fått 3 Nov.

Är det UPS som levererar dessa? från Holland eller irland?

BTW! glöm ej ringa UPS om portkoden på fredag morgon. de skiter nämligen i att leverera då...

Ursprungligen av Jedih:

Hoppas Apple skickar ett mejl till mig också snart då

Kollat 1000 gånger idag!!

Bevaka tråden