Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltjänsten Geforce Now blir tillgänglig för Mac i betaversion

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du lider av ett bristande spelutbud på Mac-plattformen kan räddningen vara på väg i form av speltjänsten Geforce Now som får stöd för just Mac.

Läs hela artikeln här

Skall se om det går att testa detta, är skeptiskt men hoppas bli positivt överraskad. Hade varit skönt att slippa bootcamp.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-02 09:52
Ursprungligen av biffenrydberg:

Skall se om det går att testa detta, är skeptiskt men hoppas bli positivt överraskad. Hade varit skönt att slippa bootcamp.

Definitivt, utifrån det jag testade fungerade det bra, men man ska nog inte försöka ge sig på att spela reaktionssnabba förstapersonsskjutare. Det är också viktigt att bredbandsuppkopplingen dels är ganska snabb, men också att latensen i nätverket är låg. Kör man datorn trådansluten via Ethernet är det nog ingen fara, men kör man trådlöst via wifi lär tjänsten vara ganska känslig för hög latens.

Kan bekräfta att det laggade rätt hårt med Overwatch, gissar därför på att detta snart läggs ner med tanke på att affärsmodellen verkar vara en prenumerationstjänst för kräsna mac-användare.
Tror mer på externa grafikkort, tyvärr behöver spelföretaget ändra lite fokus.

Ursprungligen av biffenrydberg:

Kan bekräfta att det laggade rätt hårt med Overwatch, gissar därför på att detta snart läggs ner med tanke på att affärsmodellen verkar vara en prenumerationstjänst för kräsna mac-användare.
Tror mer på externa grafikkort, tyvärr behöver spelföretaget ändra lite fokus.

Kan tänka mig att spel som Overwatch blir problematiska, men andra där ”input lag” inte är så noga kan säkert funka. Är ändå också skeptiskt till att det kommer slå igenom på större front då just detta med fördröjningen lär ställa till det i många spel. Men de kanske lyckas trimma med tiden.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-05 14:40
Ursprungligen av star-affinity:

Kan tänka mig att spel som Overwatch blir problematiska, men andra där ”input lag” inte är så noga kan säkert funka. Är ändå också skeptiskt till att det kommer slå igenom på större front då just detta med fördröjningen lär ställa till det i många spel. Men de kanske lyckas trimma med tiden.

Ja det kommer nog att vara ganska nischat, åtminstone fram till dess att nätverkslatensen överlag blir så låg och bandbredden så hög att det faktiskt blir fördelaktigt att inte behöva tänka på att uppgradera sin dator. För Mac-användare, som över en överskådlig framtid fortfarande inte är en spelplattform, kan det kanske bli ett relevant alternativ för den som vill spela, men för PC-spelaren tror jag inte att det är allt för många som vill offra respons och bildkvalitet för att skippa uppgradera hårdvaran.

Senast redigerat 2017-11-06 11:06
Ursprungligen av ekloev:

Ja det kommer nog att vara ganska nischat, åtminstone fram till dess att nätverkslatensen överlag blir så låg och bandbredden så hör att det faktiskt blir fördelaktigt att inte behöva tänka på att uppgradera sin dator. För Mac-användare, som över en överskådlig framtid fortfarande inte är en spelplattform, kan det kanske bli ett relevant alternativ för den som vill spela, men för PC-spelaren tror jag inte att det är allt för många som vill offra respons och bildkvalitet för att skippa uppgradera hårdvaran.

Nä, förutom stöd för kraftigare grafikkort på moderna datorer (blir säkert bättre när externa via Thunderbolt 3 stöds – just nu är det Apples gamla Mac Pro-torn som är vassast med stöd för Nvidias senaste kort) så är nog det stora problemet att utvecklarna måste anamma Apples Metal och det verkar ta sin tid även om det rör på sig sakta. Så visst är det en bit bort att Mac blir en bättre (närmare Windows) spelplattform, men det ser inte helt mörkt ut i alla fall.

Tänkte jag skulle testa detta och ville spela lite SC2, men hur f*n skriver jag @ i den virtuella miljön?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-07 13:51

Shift-2?

Inget mer nytt om tjänsten? Jag verkar stå o kö sen några veckor. Tror det här är framtiden inom spel. Fanns ett företag för några år sedan som försökte, onlive hette dom. De var för tidigt ute och deras servrar låg i USA så man kände latencyn av det.

Mycket sugen på att prova GeForce now. Skulle även kunna tänka mig att betala redan nu i beta fasen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-08 09:50
Ursprungligen av Tjosansa:

Inget mer nytt om tjänsten? Jag verkar stå o kö sen några veckor. Tror det här är framtiden inom spel. Fanns ett företag för några år sedan som försökte, onlive hette dom. De var för tidigt ute och deras servrar låg i USA så man kände latencyn av det.

Mycket sugen på att prova GeForce now. Skulle även kunna tänka mig att betala redan nu i beta fasen.

Jag har faktiskt inte sett något nytt om hur länge tjänsten ska vara i beta-period, eller när den är tänkt att lanseras skarpt. När jag anmälde mig till betaversionen av Mac-klienten direkt efter den blev tillgänglig tog det inte alls lång tid innan jag fick åtkomst, men jag ser i tjänstens forum att det är många som väntar på att få åtkomst. Så det tråkiga svaret är väl tyvärr att jag vet inte, och ha tålamod Men så fort vi hör något nytt om detta kommer vi skriva om det, och uppdatera här för säkerhets skull.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-09 09:57

@Tjosansa @keptang fick inbjudan till att ladda ner och testköra PC-betan igår. Väldigt instabilt, hann bara testa en tre-fyra gånger men Geforce Now-klienten kraschade alla gångerna. Nu är PC-sidan förvisso en mer besvärlig best att tämja med en myriad av hårdvaru- och mjukvarukonstellationer, men i skrivande stund fungerar Mac-klienten betydligt bättre. Hade inga problem med instabilitet där.

1
Bevaka tråden