Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckades du förbeställa en Iphone X?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte nu på fredag i alla fall

det tar nog några veckor innan telefonerna kommer med 11.1 förinstallerat

iPhone X kommer med största sannolikhet att komma med 11.1! Så installera inte iOS 11.2 Beta!! om ni vill ha iCloud kopian över...

Samma för mig på Comviq 7 dagar ej packad

Ursprungligen av RickDss:

Beställde från Tele2. Fick bekräftelse 09:03 och en beräknad leveranstid på 7 dagar. iPhone X 256GB, svart.
Min order är ännu inte packad så det ser ut att bli lite mer väntan än beräknat! Hur ser det ut för er andra som beställde från Tele2?

hörde med Comviq och dom sa att jag får den i nästa vecka, 7 dagar = helgfria dagar enligt dom.

Ursprungligen av NicMik:

iPhone X kommer med största sannolikhet att komma med 11.1! Så installera inte iOS 11.2 Beta!! om ni vill ha iCloud kopian över...

Vi får se...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-01 19:18
Ursprungligen av RickDss:

Beställde från Tele2. Fick bekräftelse 09:03 och en beräknad leveranstid på 7 dagar. iPhone X 256GB, svart.
Min order är ännu inte packad så det ser ut att bli lite mer väntan än beräknat! Hur ser det ut för er andra som beställde från Tele2?

Jag beställde en iPhone X 64 GB, vit, från Tele2. Bekräftelse strax innan kl. 16 och en beräknad leveranstid på 7 dagar.

Samma status för mig just nu: beställning mottagen och order skapad men ännu inte packad.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-01 19:59
Ursprungligen av NicMik:

Kollat 1000 gånger idag!!

Jag har nog fan kollat 2000 gånger idag

Jag kör 11.2 på min iPhone 7+ så jag tror den har 11.1 GM

Ursprungligen av Giljan:

När tror ni att de första X kommer att leverans med 11.1 installerat?

Är det bara jag som beställt hos Comviq???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-01 21:07

Telia och TELE2 levererar iaf. Från tele2 har man fått kollinummer.

Samt Telia att den finns i butik till mig på fredag.

Netonnet väntar jag på svar från. Apple kommer veckan efter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-01 21:17
Ursprungligen av Esa:

Telia och TELE2 levererar iaf. Från tele2 har man fått kollinummer.

Samt Telia att den finns i butik till mig på fredag.

Netonnet väntar jag på svar från. Apple kommer veckan efter.

Har du fått sms från telia att du kan hämta ut den i butik?

Ursprungligen av Esa:

Telia och TELE2 levererar iaf. Från tele2 har man fått kollinummer.

Samt Telia att den finns i butik till mig på fredag.

Netonnet väntar jag på svar från. Apple kommer veckan efter.

God damn.. Har du beställt från 4 ställen samtidigt? Låter så himla fel. men visst, det funkar ju så jaja..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-01 21:25

Jag har fått mail att den kommer finnas att hämta i butik den 3e.

Samt tele2 kollinummer som sagt.

haha ja! men det var för jag verkligen ville ha en! Att någon av dom ska komma fram.. Vill inte vänta.

Ursprungligen av Kitaren:

Jag bokade också en iPhone X silver 256 GB på Telia. Hämtas i butik den 3/11.Gick väldigt smidigt och fick snabbt ett bekräftelse mail!

Fick ett sms från Telia att den finns att hämta i butik från öppning under morgondagen.

Hallå! Jag tänkte kolla om det är någon här som ska till Apple Store Täby imorgon för att hämta en Iphone X? Vore så kul att få säga hej och kanske filma en snutt med er som är lyckliga ägare av denna dyrgrip?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 15:55
Ursprungligen av Ida Blix:

Hallå! Jag tänkte kolla om det är någon här som ska till Apple Store Täby imorgon för att hämta en Iphone X? Vore så kul att få säga hej och kanske filma en snutt med er som är lyckliga ägare av denna dyrgrip?

Nu står det packad och skickad hos Comviq

vore ju nice om den kom i morgon ?

Beställde Min Iphone x ( 64gb silver ) hos Telenor klockan 09:10 på relasedagen. Först fick jag leveransdatum tills imorgon 3 nov. Men idag fick jag ett nytt meddelande den kommer att dröja till tidigaste v47. Surt...

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-03 10:19

DHL levererade nyss min 256GB. Den skulle egentligen levereras den 6:e men det verkar som om Apple lyckats leverera iPhone X tidigare än vad de först går ut med.

The Verge skriver:

Citat:

If you ordered an iPhone X that was expected to arrive later in November, you might want to double check your order — there are multiple confirmed reports of Apple shipping out iPhone X units earlier than the original November 17th to 24th estimate.

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/...

Ni som har beställt kanske ska ta en titt på leveransdatumet igen

Ursprungligen av Redaktionen:

Från och med idag går det att förbeställa Apples premiummobil Iphone X. Vi undrar om du lyckades förbeställa en, och vilken du i sådana fall beställde?

Läs hela artikeln här

Är det någon som redan har fått sin iPhone X från Tele2. Min ska levereras via Postnord/ombud och jag litar inte riktigt på Postnord. De ringde igår och frågade om jag var hemma idag mellan ..... 09.00 -17.00 - fantastiskt service, de kunde inte avgränsa tiden och inte leverera til postombud på fredag. Om jag ville leverans till postombud så skulle jag få paketet först i nästa vecka ...
Deras konkurrenter tillhandahåller tjänster som gör att man kan se var chaffören beffiner sig eller vilket nummer i tur ordning man har fått - Postnord istället lanserar AR för att se storleken på sitt paket ... skratta eller gråta?

Jag köade i 20 min i Helsingborg och fick min! Så nu har jag avbokat den andra!
Arbetsdagen kommer gå fort nu ?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-03 16:52
Ursprungligen av Texmex:

Jag köade i 20 min i Helsingborg och fick min! Så nu har jag avbokat den andra!
Arbetsdagen kommer gå fort nu ?

Stort grattis!!!

Ursprungligen av Jedih:

Stort grattis!!!

Tack! Snart dags för unboxing!

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-11-03 17:20

Jag fick telefonen kl 14.46 idag och har bara hållit på med den hela dagen.

Ursprungligen av Texmex:

Jag köade i 20 min i Helsingborg och fick min! Så nu har jag avbokat den andra!
Arbetsdagen kommer gå fort nu ?

Det där fick mig att börja springa runt i stan o leta iPhone X.. Gick förståss inte. Vi har ingen riktig Apple store här uppe

Ursprungligen av NicMik:

iPhone X kommer med största sannolikhet att komma med 11.1! Så installera inte iOS 11.2 Beta!! om ni vill ha iCloud kopian över...

Out of the box, iPhone X models appear to have iOS 11.0.1 installed, so the iOS 11.1 update will need to be installed over-the-air or via iTunes after opening it up. When restoring from an iOS 11.1 backup onto an iPhone X, it appears the iOS 11.1 update will be installed on the device automatically.

Alltså True Tone, allt ser ju gult ut. Ska det va så?

  • Medlem
  • 2017-11-04 01:20
Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså True Tone, allt ser ju gult ut. Ska det va så?

Den kan bli lite gul eftersom att funktionen anpassar vitbalansen. Min är väldigt lite gul, känns mer som en lätt gul ton i vissa miljöer.

Går det att bli av med det vita/svarta strecket längst ner på skärmen? Så otroligt fult och störande.

  • Medlem
  • 2017-11-04 17:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Går det att bli av med det vita/svarta strecket längst ner på skärmen? Så otroligt fult och störande.

Om du menar "hem-strecket" (svep uppåt för att gå hemåt) så är det inte möjligt. Utvecklare kan dock utveckla sina appar så att strecket försvinner i vissa önskvärda lägen, som när man ser video eller ser på foton.

Ursprungligen av WiFi:

Om du menar "hem-strecket" (svep uppåt för att gå hemåt) så är det inte möjligt. Utvecklare kan dock utveckla sina appar så att strecket försvinner i vissa önskvärda lägen, som när man ser video eller ser på foton.

Sjukt fult och störande. Jag tror det försvinner i nästa år då folk börjar bli vana med att dra uppåt.

Ursprungligen av Solhaga 10:

Nu står det packad och skickad hos Comviq

vore ju nice om den kom i morgon ?

Jaaaaa den kom på fredagen 16.00
vilken underbar telefon, Min 7 plus hamnade i byrålådan

Bevaka tråden