Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcaster (IOS 11) - är det bara jag som är irriterad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-01 09:16

Bakgrund: jag är svårt podcastberoende och lyssnar på flera poddar dagligen.
Har kört med Acast tidigare men tyckte Apples Podcaster app funkat perfekt, fram tills iOS 11..

Gränssnittet är trevligare men jag upplever följande förändringar som negativa (och kanske finns lösningar därför postar jag här):
- Ingen continuous playback, tidigare har jag uppskattat att andra ospelade avsnitt kommer automatiskt, perfekt när man lagar mat, städar eller kör bil. Nu stoppar den bara om jag inte har något i kö.

- Rörigt att se vilka avsnitt som spelat och inte spelats eftersom de sorteras / podd istället för senaste nerladdade

- När jag bara trycker play på hörlurarna så spelar den ALLTID upp samma gamla avsnitt av Fredrik Strage möter First Aid Kit (som är flera månader gammalt och som jag dessutom raderat från telefonen). SJUKT irriterande, är så fruktansvärt trött på det avsnittet och när jag har ospelade nya avsnitt fattar jag inte varför den hoppar tillbaka till detta (som heller inte är det senaste bland hans poddar).

Har ni liknande bekymmer eller är det något fel på min enhet eller kan jag på något vis konfigurera så det löser sig?

Enhet: iPhone 7 (IOS 11.0.3 )

Håller med. Har alltid använt apples podcast app fram tills nu. Den är extremt grötig och rörig. Ingen koll på vad som spelats eller vad som inte spelats. Blandas frisk bland poddarna, ingen continuous playback på en podd. Den tar bara nästa randomavsnitt i nästa podd.

Gör om gör rätt Apple!

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-03 20:19

Jag håller med, hoppas att det blir bättre väldigt snart. Kan inte förstå att man kan göra en app så mycket sämre.

Jag upplever dessutom att den har blivit väldigt långsam och trög.

Dessutom får man ingen direkt feedback när man trycker play, vilket gör att jag trycker en gång extra och då pausar den istället.

Jag har försökt gå över till Overcast men har inte riktigt fastnat för den heller.

Ursprungligen av Mazak:

Jag håller med, hoppas att det blir bättre väldigt snart. Kan inte förstå att man kan göra en app så mycket sämre.

Det är säkert Eddie Cue som bestämmer över den.

1
Bevaka tråden