Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung hånar Iphone i ny reklamfilm

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här i Iphone X-tider passar Samsung på att släppa en ny reklamfilm som berättar hur Apple ständigt ligger efter med sina Iphone-modeller. Bäst av allt är Iphone X-frisyren som skymtar förbi.

Läs hela artikeln här

Det blir bara pinsamt, Samsung. Vi hånar väl inte er för ni kör Android?

Jag antar att deras avsedda syfte med reklamen är att hålla kvar användare, inte att omvända.

Men jag försöker låta bli att diskutera den eftersom ett annat syfte är att skapa buzz:)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-06 14:05

#teamiphone6SPlus

Det är väl bra att vara först med saker, men det är ju ännu bättre om de fungerar bra också.

Det finns ju en viss poäng i det mesta. Det enda som är riktigt tråkigt är väl att Samsung, trots alla sina funktioner väldigt sällan lyckas få allt att fungera smärtfritt tillsammans. Det är alltid något problem med något som försämrar användarupplevelsen.

  • Medlem
  • 2017-11-06 17:16

Jag är ambivalent ?

Den där frisyren. Hahaha humor!

Blir lite som att de hånar sig själva då de står för tillverkningen av mycket av hårdvaran.
Lite ironiskt blir det när Samsung skriver ”Att växa upp” i denna kampanj, men beter sig på dagisnivå i den.

Ursprungligen av Json_81:

#teamiphone6SPlus

Det är väl bra att vara först med saker, men det är ju ännu bättre om de fungerar bra också.

Jepp, har en S8 med en massa "häftiga" funktioner där inte hälften fungerar som de ska. Men det är typiskt Samsung: Titta! Vår mobil har allt!....men skit i om det fungerar som det ska.

Ursprungligen av Paulista:

Jepp, har en S8 med en massa "häftiga" funktioner där inte hälften fungerar som de ska. Men det är typiskt Samsung: Titta! Vår mobil har allt!....men skit i om det fungerar som det ska.

Funderat på att skicka in den på RMA?
Om du har en trasig mobil så bör du ju få den utbytt!
Vad är det som inte fungerar?

Ursprungligen av Allexz:

Funderat på att skicka in den på RMA?
Om du har en trasig mobil så bör du ju få den utbytt!
Vad är det som inte fungerar?

En oanvändbar placering av fingerscannern, och de andra upplåsningsfunktionerna förutom mönster fungerar knappast varje gång. Har remappat Bixbyknappen så den inte ska starta men startar iaf ibland.
Allways om display fungerar bara ibland att tex pausa poddar och musik.
Sen är det massa androidfunktioner som widgets osv som alltid strular och det är ju inte just Samsungs fel, men när man kommer från tråkiga iPhone som iaf alltid fungerar smärtfritt, blir man lätt frustrerad. Dessutom laggar den som alla Samsungs och det är Touchwiz fel.
Sen att varenda androidapp är fullsketen av reklam förstör användarupplevelsen än mer.
Att S8 är så hyllad förbryllar mig, den har en bra skärm och kamera, det är allt.
Trivs bättre med min 1500-kronors Moto G4 jobbtelefon.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-08 08:57

Vilken tur att vi alla är olika

Ursprungligen av Paulista:

Sen att varenda androidapp är fullsketen av reklam förstör användarupplevelsen än mer.

De flesta appar som du betalar för har ingen reklam. Gratisappar i IOS har väl även de reklam?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Gratisappar i IOS har väl även de reklam?

En del appar. Det är något som utvecklaren behöver aktivt lägga till.

Ursprungligen av barbapappa_86:

En del appar. Det är något som utvecklaren behöver aktivt lägga till.

Så är det väl på Android också eller blir utvecklarna tvingade att ha reklam i appen om de inte tar betalt för den?

Ursprungligen av Jonatatatan:

De flesta appar som du betalar för har ingen reklam. Gratisappar i IOS har väl även de reklam?

Är som natt och dag mängden reklam i Androidappar vs iOS.

Åter till ämnet Samsung hånar Iphone i ny reklamfilm.
Önskar ni diskutera reklam i appar, skapa en tråd för det.

Tack.

Tråd rensad.

Senast redigerat 2017-11-09 21:52

Ja, att en utvecklare skulle stödja båda plattformarna och göra ett undantag för ena plattformen i gratisversionen av samma app är verklighetsfrämmande

Jag tyckte reklamen var kaxig på ett roligt sätt och bygger på jämförelser. Det är väl frisyren där då som är hånfull Men Apple kan vara kaxiga på sitt eget dryga sätt ibland, de verkar inte behöva jämföra specs och klassning och sånt.

Det lär ju hur som helst inte vara någon som köper en mobil utan att få reda på för- och nackdelar. Eller? Så jag gör iaf för att veta vad jag ska köpa för grejer.

Senast redigerat 2017-11-09 21:52
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-11 00:17

#teamwindowsphone-övergiven-användare ❤️?

#teamapple-forever-sedan-appleII ❤️?

Nåja, dottern älskar sin Samsung Galaxy S-telefon (som jag köpt till henne på begäran), men hon är bara 10.

Så hon behöver ”växa upp” och gå över till iPhone (hon har iofs egen iPad hon fått av mig, som hon gillar). ?

Men gillade ändå reklamen skarpt (även om jag själv verkligen inte gillar Samsungs telefoner/plattor eller Android). Kul och bra humor! 10/10 till Samsung för bästa reklam!

1
Bevaka tråden