Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Familjedelning fungerar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2017-10-30 09:54

Hej alla fantaster!

Jag har Familjedelning aktiverat på min iPad och ungarnas iPads, likförbaskat kan de inte ta del av de appar jag köpt. Blir inte klokare av instruktionerna på Apple heller. Jag vill inte betala tre ggr för samma app...

Någon som kan instruktionerna utantill?

Tacksam för hjälp!

Lola

Några kontrollfrågor. Har du ställt in så att du har alla familjemedlemmar registrerade enligt nedan bild?:

Har du ställt in det på respektive enhet?

Citat:

När familjemedlemmarna har gått med i gruppen ställs funktionerna för Familjedelning in på deras enheter. Detta kan du göra:

  • Hämta musik, filmer, tv-program, böcker och appar från iTunes, iBooks och App Store.

  • Skaffa ett familjemedlemskap för Apple Music och bjud in familjemedlemmar att gå med.

  • Dela familjebilder och -videor. Öppna appen Bilder, tryck på Familj på fliken Delat och lägg till det du vill dela.

  • Använda familjekalendern. Öppna appen Kalender och lägg till, visa eller ändra händelser och påminnelser i familjekalendern.

  • Dela en iCloud-lagringsplan för att ge alla tillräckligt med utrymme för deras bilder, videor, dokument med mera.

  • Hitta din familj med appen Hitta mina vänner. Välj när du vill dela din plats med dina familjemedlemmar.

  • Hjälp till att hitta familjemedlemmars enheter med appen Hitta min iPhone.

  • Hantera ditt barns konto eller slå på Be om köp. Barn under 13 år** måste gå med i en Familjedelningsgrupp för att använda Game Center.

Jag har inte använt detta i något störe omfång, men nyligen köpte min fru en app. När jag sökte opp den i App Store för att ladda ner den så var det inte nedladdningssymbol, utan köp som visades. Men när jag gick inn på uppdateringar och klikade på min profilbild, och så på köpt så kunde jag se hennes köp och ladda ned utan att betala.

Ja så är fungerar det. Men titta så att Appen har stöd för familjedelning. Och som Gustav skriver så ser man inte någon nedladdnings symbol utan man kan få titta under "köpt" om man vill vara säker att någon annan i familjen köpt appen i fråga.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2017-10-31 11:06

”Har du ställt in det på respektive enhet?”

Hej och tack för svaren!

Jo jag har ställt in enligt bilden, men det fungerar ändå inte!
Jag ska prova att stänga av och göra om allting!

Mvh Lola

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2017-11-08 20:50

Tack @gustaftroeng! Att klicka på min profilbild hade jag inte hört talas om tidigare! Det löste hela problemet! Tack, tack!

1
Bevaka tråden