Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela Icloudutrymme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om detta är nytt men jag upptäckte det igår.

Det är numera möjligt att dela på icloudutrymmet inom familjen. Jag kunde skippa min frus 50 GB och istället anväda mina 200GB.

Passade bra eftersom hon är just över 20 GB gränsen och jag just över 50 GB gränsen. Jag fick till och med tillbaka 0:70 kr på hennes dataprenumeration:)

Gå till inställningar, apple-id, familjdelning, icloud-lagring och ändra lagringsplanen till delad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-10 07:50

Kom med ios 11, så ganska nytt men inte dagsfärskt

Ursprungligen av Json_81:

Kom med ios 11, så ganska nytt men inte dagsfärskt

Jag misstänkte något sådant, tyckte att det var värt att lyfta fram eftersom alltid är det någon som har missat det (som jag:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet inte om detta är nytt men jag upptäckte det igår.

Det är numera möjligt att dela på icloudutrymmet inom familjen. Jag kunde skippa min frus 50 GB och istället anväda mina 200GB.

Passade bra eftersom hon är just över 20 GB gränsen och jag just över 50 GB gränsen. Jag fick till och med tillbaka 0:70 kr på hennes dataprenumeration:)

Gå till inställningar, apple-id, familjdelning, icloud-lagring och ändra lagringsplanen till delad.

Hur gick övergången till? Behövde frugan synka om alla sina bilder etc? Och ser man varandras filer? Eller är det bara så att man har typ ett eget iCloud men en gemensamt antal GB?

Också nyfiken.

Det bara fungerade...

Skämt åsido. Inga problem alls. De styr bara om debiteringen

1
Bevaka tråden