Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 7 i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har en idé på om iPhone 7 köpt i USA fungerar i Sverige och i så fall vilken modell man ska köpa?

Senast redigerat 2016-10-27 15:42

Här kan du se vilka olika modeller som finns i olika länder, och vad som eventuellt skiljer dem åt:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Tillägg:
Om du tänker vara ärlig och laglydig, och betala svensk moms vid införseln i Sverige, så sparar du inte speciellt mycket på att köpa i USA. Och du har ju ingen garanti. Och ingen svensk konsumentköplag.

Senast redigerat 2016-10-27 15:42
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-23 18:49
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här kan du se vilka olika modeller som finns i olika länder, och vad som eventuellt skiljer dem åt:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Tillägg:
Om du tänker vara ärlig och laglydig, och betala svensk moms vid införseln i Sverige, så sparar du inte speciellt mycket på att köpa i USA. Och du har ju ingen garanti. Och ingen svensk konsumentköplag.

Jesper, jag förstår inte riktigt tabellen.
Kikar man på iPhone 8 så är det exakt samma band och samma frekvenser.
Det jag ser som skiljer är att det finns en CDMA-modell samt en GSM-modell.

Ska man aktivt be om att få en GSM-modell i Apple Store för att få rätt eller vad är dessa skillnader?

Min bror ska bo i USA i 6 månader men vill även kunna använda sin telefon när han flyttar hem utan problem

GSM-modell vill du ha ja.

Kan bara nämna att garantin gäller precis som i Sverige, även om den är köpt i USA. Dubbelkollade med Apple på telefon häromdagen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-24 20:45

Aha, så man ber helt enkelt bara om att få GSM-modellen i en Apple Store då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-31 20:41

På iPhone X ser det ut som att båda har samma GSM-stöd. Den övre modellen verkar generellt mer stöd, men båda har samma typer av band och GSM.
Spelar det någon roll om vilken man väljer då?
Kanske låser dom den ena på CDMA?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-11 15:36

Kan uppdatera med att det är A1901 som säljs i Sverige, så det är den man ska ha.

Sägs att det inte ska spela någon roll då båda stödjer GSM fullt ut, vilket förbryllar mig varför dom har en för ren GSM öht

1
Bevaka tråden