Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tunt skyddsskal till iPhone X - Nudient eller Peel?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har beställt iPhone X och funderar på vilket skyddsskal jag ska köpa. Skalet ska vara så tunt och "osynligt" som möjligt men ändå klara fall i golvet/marken. Dessutom är det ett plus om långsidokanterna av skalet närmast displayen inte stör kant-swipes alltför mycket.

Ett par riktigt tunna alternativ är Nudient och Peel, men frågan är hur de klarar av att tappas i marken. Har ni erfarenhet av någon av dessa skal? Är något av dem att föredra framför det andra? Har ni tips på andra liknande tunna varianter? Ett lite robustare alternativ är Apples silikon- och läderskal, men det vore trevligare med ett tunnare skal.

Nudient skal iPhone X
Peel skal iPhone X
Apple läderskal iPhone X

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-11 21:15
Ursprungligen av Mattias_N:

Jag har beställt iPhone X och funderar på vilket skyddsskal jag ska köpa. Skalet ska vara så tunt och "osynligt" som möjligt men ändå klara fall i golvet/marken. Dessutom är det ett plus om långsidokanterna av skalet närmast displayen inte stör kant-swipes alltför mycket.

Ett par riktigt tunna alternativ är Nudient och Peel, men frågan är hur de klarar av att tappas i marken. Har ni erfarenhet av någon av dessa skal? Är något av dem att föredra framför det andra? Har ni tips på andra liknande tunna varianter? Ett lite robustare alternativ är Apples silikon- och läderskal, men det vore trevligare med ett tunnare skal.

Nudient skal iPhone X
Peel skal iPhone X
Apple läderskal iPhone X

Har testat apples läder och peel och är inte riktigt nöjd med något. Apples lägger på väldigt mycket vikt och storlek. Peel ör smalt och fint, men störde mig på hur mycket damm som samlades runt kameran. Inte helt säker på att det verkligen skyddar mot att tappad heller.

Dbrand skin dragon kör jag med, alltid haft på mina telefoner. Då känslan är kvar men skyddar ändå sidor och baksidan utan att bli tjockare.

Ursprungligen av @ndreas:

Dbrand skin dragon kör jag med, alltid haft på mina telefoner. Då känslan är kvar men skyddar ändå sidor och baksidan utan att bli tjockare.

Tack för tipset, det verkar tåligt men jag är ute efter ett skal med en plan yta eller läder/skinn.

Har kört Nudient på min iPhone 7 och nu kör jag det på min iPhone X, supernöjd!
Peel och Nudient verkar vara nästan identiska, dock blir Peel betydligt dyrare med frakt från USA medan Nudient skickar fraktfritt i Sverige.

/ Alex

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-13 16:47
Ursprungligen av Viiddee:

Har kört Nudient på min iPhone 7 och nu kör jag det på min iPhone X, supernöjd!
Peel och Nudient verkar vara nästan identiska, dock blir Peel betydligt dyrare med frakt från USA medan Nudient skickar fraktfritt i Sverige.

/ Alex

Hur ser det ut med damm-samling vid kanterna runt kameran?

Ursprungligen av dermike:

Hur ser det ut med damm-samling vid kanterna runt kameran?

Har aldrig reflekterat över det men kollade nu och det är lite damm vid kanterna, känns dock som att det hade samlats damm där även utan skal?! Ser det inte direkt som ett problem.

/ Alex

Har Nudient på min 7a och är generellt nöjd. Lite hal kanske men efter att ha använt Apples silikonskal i ett år (som började flisa sig efter ett halvår) så är jag iaf mer nöjd än innan. Känns nästan som att du inte ens har ett skal. Skyddar kanske inte mot stötar men repor iaf.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-18 18:59

Har också Nudient till min X, supernöjd.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 19:51

Hur tunt är Nudienskalet? Har ett silikonskal som är 0.3 mm för hela 39 kr, men tänkte kanske kosta på mej ett premiumskal

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-18 21:30
Ursprungligen av Mazak:

Hur tunt är Nudienskalet? Har ett silikonskal som är 0.3 mm för hela 39 kr, men tänkte kanske kosta på mej ett premiumskal

0.35 mm

Har någon av er som använder Nudient-skal tappat er iPhone i golvet eller marken? Jag är medveten om att påverkan beror på hur mobilen landar men det vore ändå intressant att veta om nudient-tunna skal tål att tappas eftersom det är mitt främsta skäl att använda skal.

Senast redigerat 2017-11-19 08:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-18 21:51

Jag kör med ett svart nudientskal för tillfället. Det är nog min all time favorite!
Otroligt slimmat, skön textur och oerhört stilren. De fysiska knapparna är dessutom lätta att hitta och trycka på.

Den samlar lite damm runt kameran och det lär knappat skydda vid ett fall. Men som skydd mot repor och för utseendets skull rekommenderar jag den.

Tidigare har jag kört Apples egna läderskal. Tycker att de är väldigt trevliga, men lägger på för mycket bulk för min smak. Tycker dessutom att knapparna blir svårtillgängliga.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 22:43

Beställde ett skal från Nudient nu, det var ju inte så dyrt.

Ursprungligen av Mattias_N:

Har någon av er som använder Nudient-skal tappat er iPhone i golven eller marken? Jag är medveten om att påverkan beror på hur mobilen landar men det vore ändå intressant att veta om nudient-tunna skal tåler att tappas eftersom det är mitt främsta skäl att använda skal.

Vågar nog påstå att det inte skyddar speciellt mycket mot stötar. Om ens något.

Inte nöjd med mitt skal från Nudient. Väldigt billig känsla. Plasten är liknande den som kommer i kartonger till typ Nokias telefoner. Lite tjockare och med mer premiumkänsla i materialet om man ska betala 249:- Som det är nu så skulle jag inte värdera det högre än 49:-

Ursprungligen av littlemac:

Inte nöjd med mitt skal från Nudient. Väldigt billig känsla. Plasten är liknande den som kommer i kartonger till typ Nokias telefoner. Lite tjockare och med mer premiumkänsla i materialet om man ska betala 249:- Som det är nu så skulle jag inte värdera det högre än 49:-

Med tanke på att mitt gick sönder när jag skulle ta av det en gång (sprack i plasten vid volymknappen) så håller jag med. Men just nu hittar jag inget bättre som är så tunt.

Skrev en enligt mig objektiv recension på deras hemsida också men den publicerade dem inte.

Skrev sedan ett inlägg på deras Instagram som de raderade

Jaja, här blir min åsikt iaf kvar

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-01-01 14:58

Ja, jag gav en rätt dålig recension på deras iphone X skärmskydd. Köpte två stycken och fick massa bubblor båda två. Stansen var inte heller korrekt runt flärpen. Den recensionen la de aldrig upp. Snacka om att inte vara transparenta.

Mattias_N: Jag har ett Nudient "frosted" om du är sugen? Använt ett par dagar och således "nyskick". Det var inte rätt skal för mig då jag var ute efter ett mer "greppigt" skal, typ silikon. Är ditt för en hundring och bor i Mölndal.

Ursprungligen av ztikkan:

Mattias_N: Jag har ett Nudient "frosted" om du är sugen? Använt ett par dagar och således "nyskick". Det var inte rätt skal för mig då jag var ute efter ett mer "greppigt" skal, typ silikon. Är ditt för en hundring och bor i Mölndal.

Tack för erbjudandet, men jag köpte ett Apple-läderskal som jag är nöjd med förutom att det tynger ner och breddar mobilen ganska mkt. Å andra sidan är det värt det eftersom det känns tryggt att veta att det lär klara ett fall mot de flesta underlag.

Gick också på ett apple original. Prisvärt trots det höga priset. Jag köpte också Nudient screen protector som @macki81 och instämmer med den dåliga passformen runt flärpen, men det kostade "bara" 99 kr så det tycker jag är okej.

Incipio feather är mkt bra. har ett litet filtskydd innanför som skyddar. Bra passform.

https://www.incipio.com/cases/iphone-cases/ip...

  • Medlem
  • 2018-01-03 19:57
Ursprungligen av littlemac:

Gick också på ett apple original. Prisvärt trots det höga priset. Jag köpte också Nudient screen protector som @macki81 och instämmer med den dåliga passformen runt flärpen, men det kostade "bara" 99 kr så det tycker jag är okej.

Är skalen intelligenta dvs att de öppnar och stänger telefonen?

Ursprungligen av PaO:

Är skalen intelligenta dvs att de öppnar och stänger telefonen?

Förstår inte vad du menar @PaO

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-04 08:20
Ursprungligen av PaO:

Är skalen intelligenta dvs att de öppnar och stänger telefonen?

Skalen som diskuteras i den här tråden är inte av plånbokstyp, så de kan rimligen inte väcka telefonen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-04 11:28

Jag köpte ett transparent plastskal på Telia för 149 kronor, och en iPhone X som passade i det på samma gång.
Skalet var en nödlösning för att få bort värsta halkan, dessutom inte särdeles snyggt, men det får duga tills jag hittar något bättre.

  • Medlem
  • Gothenburg
  • 2018-01-04 16:13

Kan recommender Spigens skal, har kört med dom sen iPhone 5 aldrig haft några problem

http://www.spigen.co.uk/cell-phone/apple-ipho...

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-01-11 09:44

Jag kan rekommendera caudabe´s skal. Väldigt tunna och sitter väldigt bra. Har ej tappat telefonen (ännu) så vet inte hur den klarar ett fall. Men skalen är snygga i alla fall=)

Update på mitt Nudient skal. Skalet har nu på något sätt lyckats töja sig och har även fått klippa upp delar för att överhuvudtaget kunna använda skalet. Letar nytt nu. Skulle inte ge rådet att köpa ett skal från Nudient.

Bevaka tråden