Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify – Jag ger mig av till grönare betesmarker

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ger upp, jag har tröttnat på spellistor som inte förstår min smak. Jag ger mig av för att testa grönare betesmarker! Men bli inte arg Spotify, jag kanske inser att du är grönast och kommer tillbaka.

Läs hela artikeln här

Jag har också reflekterat över detta. Lite raljant så blev jag fundersam på hur Färjestads heja-låt landade som förslag till mig...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-13 08:02

Jag har numera bara förslag på svensk pop eller finsk rapp. Ingen aning hur jag hamnade där...

Finns en stor och sedan länge irriterad tråd på Spotify om att kunna nollställa sin "smak" och få chansen att börja på nytt.
https://community.spotify.com/t5/Live-Ideas/A...

SJälv tycker jag att "Discover Weekly" är hyfsat bra. Vissa veckor helt fantastisk och andra mindre bra. Men för att helt själv generera musiklistor så tycker jag att den gör ett bra jobb.

Håller med ovanstående. Skulle inte säga att funktionen är fantastisk, men det fungerar helt OK för mig. Får betyget Acceptabelt. Skulle det bli snäppet sämre så skulle jag nog också lämna.

Spotify jobbar nog ganska mycket inom detta skulle jag tro

  • Superhjälte
  • 2017-11-13 10:33

Efter att ha gillat många album, låtar och spellistor på Apple Music och använt tjänsten flitigt så har jag blivit vän med New Music Mix som släpps varje fredag under För dig.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-11-13 12:08
Ursprungligen av kladda:

Jag har numera bara förslag på svensk pop eller finsk rapp. Ingen aning hur jag hamnade där...

Det är allltså inte bara jag vars Discover Weekly har invaderats av finsk musik?! Det är ju inte alltid dåligt.. men perkele, jag kan ju inte ett ord finska!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-13 14:45

En sak jag finner riktigt irriterande är att man inte bara kan "svartlista" artister/låtar, det skulle hjälpa mycket vid dessa automagiskt skapade listor. Har efterfrågat funktionen till och från via diverse kanaler mot Spotify i iaf 5 år nu, men dom verkar noll intresserade av detta.

Vore ju som tidigare sagt även nice om man kunde influera urvalet.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2017-11-13 17:10

Apple Music >> Spotify.

Går det fortfarande inte att uppdatera delade listor i Apple Music?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-13 18:54

Apple Music gör detta marginellt bättre än Spotify. Dock for you delen var som bäst i iOS 9. Sen förstördes den med uppdateringen till iOS 10.

När Apple gör något bra verkar det som om folk inte vill ta till sig det, sen ska de popularisera det och gör det ur uselt. Finns många exempel på det genom Apples historia. Massa fina funktioner från gamla mac os som fick stryka på foten med OSX för att en mängd användare som kom från win/unix världen inte förstod sig på det.

Så känns det med for you funktionen i iOS 10 och 11.

Spotify har lyssnat och vill ha dig tillbaka!

https://techcrunch.com/2017/11/13/spotify-exp...

Jag gick från Spotify till Apple Music för en tid sedan och har inte saknat Spotify. Vissa saker har blivit bättre, andra sämre, men på det stora hela är det ungefär samma.

Dealbreaker för mig var att Spotify saknade stöd för Apple Watch.

Har Spotify och tycker det är skrattretande hur pass mycket bättre Spotify Connect är jämfört med t.ex. värdelösa (i sammanhanget) AirPlay.

Typexempel:

Jag sätter på mig mina hörlurar innan jag går hemifrån och sätter på nån av de hundratals spellistor jag har. På väg till jobbet vill jag t.ex. välja nästa låt eller kontrollera volymen och behöver bara lyfta på min arm så finns redan Spelas nu där på min Apple Watch.

Jag kommer till jobbet och byter till ett par saftigare hörlurar kopplade till ett ljudkort och väljer helt sonika på jobb-datorn att jag vill fortsätta med samma spellista där. Glömmer jag av okänd anledning pausa datorns musik och ljud strömmar ut och stör kollegor så kan jag pausa med mobilen

På väg hem, samma scenario som på väg till jobbet. Inga konstigheter. När jag är nästan hemma kan jag dock ta fram mobilen och välja att sätta på någon mysig spellista till ett par högtalare med Spotify Connect, eftersom det fungerar över 4G.......

Har jag lokal musik på datorn hemma kan jag fortfarande välja AirPlay till samma högtalare, men det känns så medeltida nu.

Den absoluta bonusen är att jag kan stänga av telefonen eller, t.ex. prata i telefon samtidigt som Spotify Connect fortsätter spela till mina högtalare. Batteri-dödaren AirPlay är ett minne blott och jag använder nästan bara min iPad/stationära datorer till det.

1
Bevaka tråden