Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikonstrul

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter senaste iOS uppdatering så kommer endast ikonmallen upp när appar laddas nere/uppdateras. Se bild.
Jag har provat att ta bort appen och ladda upp på nytt. Ingen förändring.
iPad (2) 128GB varav 100GB tillgängligt

Du skriver "iPad (2) 128 GB", men iPad 2 fanns inte med 128 GB, och den kan inte köra senaste iOS. Så vilken modell menar du? Kanske iPad Air 2?

Och angående lösningsförslag så kan jag nog bara tipsa om punkt 1 och 2 på den här listan:
https://www.99.se/forum/t/301416-felsoka-ipho...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du skriver "iPad (2) 128 GB", men iPad 2 fanns inte med 128 GB, och den kan inte köra senaste iOS. Så vilken modell menar du? Kanske iPad Air 2?

Och angående lösningsförslag så kan jag nog bara tipsa om punkt 1 och 2 på den här listan:
https://www.99.se/forum/t/301416-felsoka-ipho...

Jag får väl som det ser ut gå vidare på kommande steg. Hård omstart är t ex gjord, däremot inte säkerhetskopia/ominstallation. Angående modell så hämtade jag info om det under ”About” Name i Settings. Model anges som A1475. iOS version 11.1.

Senast redigerat 2017-11-07 17:37

iPad Air är det.
Har samma problem med en app-ikon (dock annan app) på min iPad Pro 9,7" med 11.1 (det är inte specifikt iOS 11 som är problemet, hade samma på iOS 10).
Orkar inte göra något åt det då hård omstart inte hjälpte.

Ursprungligen av keptang:

iPad Air är det.
Har samma problem med en app-ikon (dock annan app) på min iPad Pro 9,7" med 11.1 (det är inte specifikt iOS 11 som är problemet, hade samma på iOS 10).
Orkar inte göra något åt det då hård omstart inte hjälpte.

Jag har flera ikoner som bara är mallen. Förutom Strava, 4iiii, Skanetrafiken och någon mer (minns inte och sitter vid iMac nu). Har inte haft liksom inte heller haft ork att gå vidare efter hård omstart.
För övrigt anser jag att Apple tappat greppet, i alla fall om mig som varit ‘trogen’ sedan 1984. För mycket uppdateringar som inte löser problem (gäller iPad och iPhone) och för mycket klister och iCloud-trams i MacBook Pro. Suck!

Ursprungligen av ArtAudio:

Jag har flera ikoner som bara är mallen. Förutom Strava, 4iiii, Skanetrafiken och någon mer (minns inte och sitter vid iMac nu). Har inte haft liksom inte heller haft ork att gå vidare efter hård omstart.
För övrigt anser jag att Apple tappat greppet, i alla fall om mig som varit ‘trogen’ sedan 1984. För mycket uppdateringar som inte löser problem (gäller iPad och iPhone) och för mycket klister och iCloud-trams i MacBook Pro. Suck!

Senaste iOS uppdatering löste problemet, verkar det som

Ursprungligen av ArtAudio:

Senaste iOS uppdatering löste problemet, verkar det som

Grattis, inte här.

Ursprungligen av keptang:

Grattis, inte här.

Ropade faktiskt hej för tidigt. En ikon kvar som inte läkte ....

1
Bevaka tråden