Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Imac Pro bjuder på en överraskning

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som att nästa modell av Imac Pro kommer få ett konstant påslaget Siri-läge likt Iphone.

Läs hela artikeln här

FaceID till macen vad det lider är väl ingen högoddsare, men frågan är om det går att implementera på A10 – kanske en specialvariant med inbyggd neural networks-hårdvara?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-20 13:36

Hur blir det då, om man sitter framför sin iMac Pro och har sin iPhone där också, och säger "Hej Siri"....? Stereo?

Vem vill sitta och prata med sin dator? Trams.

Senast redigerat 2017-11-21 09:41
Ursprungligen av johan_tanying:

Vem vill sitta och prata med sin dator? Trams.

https://www.youtube.com/watch?v=maAFcEU6atk

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-20 20:51

Om man nu har en iMac Pro, varför skulle man vilja stänga av den?

Siri frilägg alla bilder i mapp A78.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-20 21:28
Ursprungligen av Chaosstar:

Siri frilägg alla bilder i mapp A78.

Siri får nog bli rätt mycket smartare för detta kommando..

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-11-21 08:57

Är det någon som regelbundet använder Siri på sin dator? Jag har svårt att se fördelen, tills den dag @Chasstar senario kommer närmare verkligheten. Spotlight, är fortfarande min goto funktion.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-21 10:15
Ursprungligen av reboot81:

Om man nu har en iMac Pro, varför skulle man vilja stänga av den?

Så sannt så sannt, men kanske man kan vila datorn men ha A(x) chippet aktivt för att hantera detta .

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-21 10:16
Ursprungligen av kenjon:

Hur blir det då, om man sitter framför sin iMac Pro och har sin iPhone där också, och säger "Hej Siri"....? Stereo?

Jo redan ett problem med både iPad och iPhone. Stängde av hey siri på min iPad men det är tråkigt, de borde kunna komunisera att den som registrerar det först forstätter.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-21 10:27
Ursprungligen av andas:

Är det någon som regelbundet använder Siri på sin dator? Jag har svårt att se fördelen, tills den dag @Chasstar senario kommer närmare verkligheten. Spotlight, är fortfarande min goto funktion.

Med min första bärbara mac en Powerbook Ti, försökte jag redan skapa med apple script talbara commandon som utförde dagliga rutiner för mig.

Det gick sådär. Men jag ser defenitift använding för en Siri. Dock önskar jag mig att hon blev lite smartare än vad hon är idag. Apple är på tok för långsamma. Faktum är att jag tror Apple utveklar en sak, och så känner de sig färdiga och går över till andra projeckt. Så var det med deras health satsning för iOS enheter och många år senare insåg de att de inte var klara och att det fanns mer att göra.
Vilket framkom på en anv deras Keynotes.

Apple saknar visioner idag. De har faktist blivit så tråkiga så att jag ser inte ens fram emot deras keynotes, och tittar sällan på dem mera. Det beror helt klart på att jag förväntar mig mer fokus av Apple än vad de har idag.

Ursprungligen av juanito:

Så sannt så sannt, men kanske man kan vila datorn men ha A(x) chippet aktivt för att hantera detta .

Någonslags inbyggd homepod-funktion kan vara vad de siktar på? (Homepodden innehåller ett A8-chipset, som jämförelse.)

1
Bevaka tråden