Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Face ID kan luras med 3D-utskriven mask

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett vietnamesiskt säkerhetsföretag hävdar att de lurat Face ID med en 3D-utskriven mask, men de allra flesta Iphone X-ägare behöver inte oroa sig.

Läs hela artikeln här

Det finns större saker att oroa sig över...

BTW: Här är ett rätt bra svar på det hela... Ipad Insight

TLDR;

Citat:

I’ll close with a common analogy. I could buy the most expensive security system that I can afford to protect my home, but I would be putting it in KNOWING that it can be beaten and bypassed by an experienced “professional” burglar. However, that level of burglar couldn’t care less about what’s in my house, so I really don’t have to worry very much about them. I’m concerned with petty criminals who likely aren’t going to be savvy enough to get around such a system. Such a system is completely appropriate for the people it’s designed and built to ward off.

As far as I am concerned, there is no difference between mobile device biometrics and home security. They are both created to be easy for the owner to use so that they don’t just disable and abandon them, and to thwart a certain level of criminal or potential hacker. There is virtually no security system that is completely unbeatable, at least not until we get to quantum computing

Jag såg aldrig att hänglåset öppnade sig på videon

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns större saker att oroa sig över...

BTW: Här är ett rätt bra svar på det hela... Ipad Insight

TLDR;

Håller med helt! Att använda Face ID/Touch ID är ett steg upp från ingen kod alls. Också ett steg bättre än en lång å krånglig kod som gör enheten ifråga för jobbig att använda.

Ursprungligen av linkmx6:

Jag såg aldrig att hänglåset öppnade sig på videon

Vi får om någon lyckas återskapa det.

  • Medlem
  • 2017-11-14 17:04
Ursprungligen av Ida Blix:

Vi får om någon lyckas återskapa det.

Face ID är imponerande och tillräckligt säkert men tydligen går det att låsa upp kändisar på vaxmuseum ?

Ursprungligen av linkmx6:

Jag såg aldrig att hänglåset öppnade sig på videon

Titta i slowmotion vid 45 sek så började hänglåset öppna sig och han swipade snabbt uppåt för kunna se hela animationen. Om du pausar hela tiden vid 45 sek och 0.25 hastighet så ser man att hänglåset började öppna sig. Fast kvaliten på videon är för dålig för kunna se det tydligt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-14 17:35

Hörde att Arya Stark tydligen låst upp en också.
Ägaren saknas dock.

Ursprungligen av Ida Blix:

Vi får om någon lyckas återskapa det.

Det tar 9 timmar att skapa masken...

Citat:

However, he declined to register a user ID and the mask on the phone from scratch because, he said, the iPhone and mask need to be placed at very specific angles, and the mask to be refined, a process he said could take up to nine hours..

https://www.reuters.com/article/us-apple-vietnam-hack/vietnamese-researcher-shows-iphone-x-face-id-hack-idUSKBN1DE1TH

När jag ser alla filmer som påstår sig ha knäckt faceID så blir jag direkt misstänksam när de inte visar att de först ställer in faceID och sen direkt försöker på sitt testobjekt.
Enligt denna filmen: https://m.youtube.com/watch?v=O2xHowG4lkc
Så lär sig faceID förändringar i ansiktet om man slår in koden ett par ggr. Kan det vara så att vissa fuskar för att få uppmärksamhet på internet?

  • Medlem
  • 2017-11-19 22:04
Ursprungligen av Sledde:

När jag ser alla filmer som påstår sig ha knäckt faceID så blir jag direkt misstänksam när de inte visar att de först ställer in faceID och sen direkt försöker på sitt testobjekt.
Enligt denna filmen: https://m.youtube.com/watch?v=O2xHowG4lkc
Så lär sig faceID förändringar i ansiktet om man slår in koden ett par ggr. Kan det vara så att vissa fuskar för att få uppmärksamhet på internet?

Oavsett så är det ytterst långsökt att någon skulle sträcka sig så långt för en vanlig användare. Är man inte de mest kända personer på jorden så kvittar detta fullständigt

Ursprungligen av Sledde:

När jag ser alla filmer som påstår sig ha knäckt faceID så blir jag direkt misstänksam när de inte visar att de först ställer in faceID och sen direkt försöker på sitt testobjekt.
Enligt denna filmen: https://m.youtube.com/watch?v=O2xHowG4lkc
Så lär sig faceID förändringar i ansiktet om man slår in koden ett par ggr. Kan det vara så att vissa fuskar för att få uppmärksamhet på internet?

Knäckt och knäckt. När någon visar hur de klarar av att lura Face ID med vanliga foton som utgångsläge (för att skapa maskering) utan tillgång till den person som de ska bryta sig in hos. Då kan vi tala om att man kan lura Face ID

Inga av de spoofingar som vi har sett nu är av den typen.

Istället för att kidnappa offret, binda fast honom i en stol, stabilisera huvudet ordentligt (skruvstäd?), göra en 3D-skanning av ansiktet, skriva ut ansiktet med 3D-skrivare, jobba några timmar på detaljer och ytan på utskriften...och sedan låsa upp telefonen med resultatet - - så kanske man bara helt enkelt håller upp telefonen framför offrets ansikte och låser upp den på vanliga sättet? Bara en undran...fundering...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-20 20:48

...och om nån knycker min mobil så hinner de inte ens starta sin 3D printer innan jag läst den på distans via Hitta Min IPhone.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-20 21:22
Ursprungligen av reboot81:

...och om nån knycker min mobil så hinner de inte ens starta sin 3D printer innan jag läst den på distans via Hitta Min IPhone.

Via din iPhone eller?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-20 22:53
Ursprungligen av mattiL:

Via din iPhone eller?

Nej via min Lenovolaptop som jobbet erbjuder mig. Den är för tung och för ful för att stjälas.

1
Bevaka tråden