Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Iphone!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en ny iphone som jag fixat allt praktiskt på (mobilt bank id och diverse)
Nu när jag kopplade in telefonen till min Macbook så råkade jag välja att ställa in som min gamla iphone. Därav så försvann alla mina inställningar till mina bankärenden. Så nu kan jag inte logga in på min bank eller använda swisch utan att behöva beställa nytt av min bank. Min fråga är alltså, finns det något jag kan göra för att ändra och ställa in den som Ny iphone istället? och kommer mina inställningar som redan var gjorda att finnas kvar?

Hoppas någon förstår mina diffusa och otekniska frågor!

Hälsningar,
Moa

Då har du återställt den och synkat in en backup. Bara att beställa nytt BankID via din bank. Jag gjorde det nyligen online när jag fick min nya iPhone.

Tack för snabbt svar!
Det finns inget annat sätt? Jag är nämligen på resande fot i två månader så har ingen möjlighet att hämta ut en personlig kod hos mitt bankkontor.

Ursprungligen av moastern:

Tack för snabbt svar!
Det finns inget annat sätt? Jag är nämligen på resande fot i två månader så har ingen möjlighet att hämta ut en personlig kod hos mitt bankkontor.

Vad jag vet så sparas inte BankID i säkerhetskopiorna, så nej, du kan inte backa bandet för att få tillbaka det. Återigen, se om du kan beställa direkt via nätet istället.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-21 15:13
Ursprungligen av moastern:

Tack för snabbt svar!
Det finns inget annat sätt? Jag är nämligen på resande fot i två månader så har ingen möjlighet att hämta ut en personlig kod hos mitt bankkontor.

Vilken bank måste man hämta en personlig kod? Menar du via besök på kontoret?
De banker jag har testat kan leverera Mobilt BankID bara man har deras säkerhetsdosa.

Olika banker har olika rutiner. Jag med Handelsbanken måste logga in på deras sida med koddosa och personliga kortet som följer med, samt följa ett antal steg för att aktivera mobilt BankID på telefonen. Går inte i dagsläget på något annat sätt hos dem vad jag vet.

1
Bevaka tråden