Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror du blir årets julklapp?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är årets julklapp traditionsenligt utsedd. HUI Research väljer elcykeln. Vi undrar vad du tror blir populärt att slå in och lägga under granen i år?

Läs hela artikeln här

Jag tror smarta klockor och Apple Watch i synnerhet kommer explodera i år. Folk har testat Fitbit och dylikt men nu tycker jag man ser alltmer Apple Watch på handlederna och jag tror det blir en snöbollseffekt av det.

Morsan 60+ helt oteknisk fick min och gick från soffpotatis till träningsnarkoman sista 2 månaderna med den runt handleden. Sånt sprider sig under kaffepauserna...?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-22 16:53

Instämmer om att smarta klockor nog kommer gå bra.

Trots det fina pratat om riskokare på sweclockers tror jag sous-vide / slowcoockers är poppis med.

Jag skulle tycka det vore kul om det hamnar mer och mer smarta grejer till hemmet under julgranen. Personligen skulle jag bli väldigt glad för ett par Philips Hue-lampor och kanske några sensorer. Tror många som är nyfikna på smarta hem kanske är lockade att börja med just belysningen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-11-22 18:20

Det blir nån hipstergrej. Typ odlingspaket med fröer för att odla egna saffranskrokusar, utrustning för att skörda och torka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-22 21:12
Ursprungligen av Mija:

Det blir nån hipstergrej. Typ odlingspaket med fröer för att odla egna saffranskrokusar, utrustning för att skörda och torka.

Kolla in chiliklubben på FB

Har ett par vänner som jag vet är väldigt nyfikna på Philips Hue-lampor. Så det är väl där fokus ligger i min krets: mindre smarta prylar. Tror det blir svårt för familjer att motivera ett storköp vid den här tiden, nu när vi konsumerar prylar mer än någonsin.

Personligen så vill man ha stekpannor och riskokare

Obegränsade mängder julmust.

Ursprungligen av Json_81:

Instämmer om att smarta klockor nog kommer gå bra.

Trots det fina pratat om riskokare på sweclockers tror jag sous-vide / slowcoockers är poppis med.

Måste erkänna att jag och min man blev råpepp på riskokare efter att ha kollat in SweClockers och videon...

Ursprungligen av keptang:

Obegränsade mängder julmust.

Det vore något!

Ursprungligen av Ida Blix:

Måste erkänna att jag och min man blev råpepp på riskokare efter att ha kollat in SweClockers och videon...

Alla ska ha en riskokare, om man äter ris.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-23 11:21
Ursprungligen av Ida Blix:

Måste erkänna att jag och min man blev råpepp på riskokare efter att ha kollat in SweClockers och videon...

Jag med
Men har fått sätta köpförbud på köksprylar ett tag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-23 11:35

Jag var inne på att det skulle bli antingen något som hade att göra med det smarta hemmet eller något gamingrelaterat. Typ ett tv-spel eller dylikt!

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-11-24 06:14
Ursprungligen av amandareventlid:

Jag skulle tycka det vore kul om det hamnar mer och mer smarta grejer till hemmet under julgranen. Personligen skulle jag bli väldigt glad för ett par Philips Hue-lampor och kanske några sensorer. Tror många som är nyfikna på smarta hem kanske är lockade att börja med just belysningen.

Jag vet att jag inte kommer få några lampor i julklapp då min fru är helt ointresserad av dessa.
Men det det gör inget, för jag ska köpa mig två stycken Hue Go idag.

1
Bevaka tråden